Jump to content

Bild på din datorhörna!


Mark
 Share

Recommended Posts

Hade ett sånt på G, men kom på mig själv och köpte deras 300 istället för 900 som för mig kyler lika bra (samma fläktantal, 140 istället för 200 i taket). Halva priset, och så behöver man inte bry sig om att ha en snygg kabeldragning när man slipper plexi på sidan och tacka gudarna för allt detta neon som ska lysa till sin förbannelse. Tröttnade ganska snabbt på det i min förra burk vilket hade allt för mycket sånt. 7st 80fläktar, alla med dioder, CPUfläkt med diod. Ett UV-rör i botten. Den fina blandningen av Blått, Rött, Grönt och UV blev bara en smet av färger. Sen lyckades jag aldrig få någon reda på mina kablar, testa att tejpa och dylikt men det såg förjävligt ut i i vilket fall.

När jag köpte mitt 900 så var 300 inget mer än ett rykte, samt att jag var väldigt inne på att klocka då. Kom upp till max på både processor och grafikkort och sen var det tråkigt. Nu funderar jag på ett P182.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag köpte mitt 900 så var 300 inget mer än ett rykte, samt att jag var väldigt inne på att klocka då. Kom upp till max på både processor och grafikkort och sen var det tråkigt. Nu funderar jag på ett P182.

Har ju ett P182. Tyst och kyler tillräckligt. Absolut inget du kommer ångra, förutom att man är rätt så rädd för att repa utsidan. Men annars ett otroligt chassi.

EDIT: kommer ihåg att jag sagt detta innan till dig, i en debatt mellan 900 P182 :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderade på att skaffa P182 men jag "måste" ha on/off knapp direkt på fronten utan att behöva öppna nån lucka, så det blev en Lian Li PC7 Scandinavian Edition :)

me like it alot

Dom är fina också. :o

@Alle; Jag valde som sagt 900 framför P182 för att:

1) 900 kyler bättre (inte många grader, men tillräckligt för att jag ska bry mig)

2) Billigare.

3) Mitt nätagg har för korta kablar för att dra på baksidan av P182.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Alle; Jag valde som sagt 900 framför P182 för att:

1) 900 kyler bättre (inte många grader, men tillräckligt för att jag ska bry mig)

2) Billigare.

3) Mitt nätagg har för korta kablar för att dra på baksidan av P182.

So I rememberd.

Men nu säger du att du funderar på P182

see seeee

No one can escape! :o

Lite OFF-Topic:

Någon som har Antec 1200? (twelve hundred?)

EDIT:

Nu har ju inte jag optimerat för bäst luftflöde eller snygghet. Skall göra det snart :)

th_ST830899_1056569_0.jpg

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

So I rememberd.

Men nu säger du att du funderar på P182

see seeee

No one can escape! :)

Heh, perhaps. Fast det är ju pga att jag inte längre sysslar med klockning och jag vill ha ett tystare system. Men sure, du kan få vinna denna gången. :mellow:

Vill också visa min dators insida. :o

PS. Har flyttat runt i den senast igår. Bla lagt till en minneskortsläsare och flyttat ner den övre HDD-buren. Men detta ser ni såklart inte på bild.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär ska en riktig hörna se ut! Bästa jag sett!

Har du något inspelningsprogram för guran(/gurorna) till datorn?

Tummen upp för förstärkaren med, måste vara lättsamt att ha en mindre men kraftfull. :)

Hah, tack!

Nja, man kan skymta mitt mixerbord i mörkret under datorn som jag kan dra elgitarren genom till datorn och då kör jag väl Garage Band. Inte för att jag brukar spela in så mycket men GB har en del fina amps så jag slipper köpa effektpedaler och liknande.. i alla fall än så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Skäms! Och dig tänker man på som en väldigt redig person ^_^

Skenet bedrar! :)

Och det är något av en organiserad röra - det må se stökigt ut, men jag vet precis var jag har allt.

Haxxigt, en sån vägg är i stort sett alltid intressant och najs att kolla på. Hade du samlingen och satte upp direkt eller har den vuxit till sig över åren?

Tack! Den har vuxit till sig över åren - det tidigaste jag kan hitta är bussbiljetter från London '01. Ska sock riva ned allt och sätta upp hyllor på den väggen istället. Och förmodligen göra en riktig scrapbook utav det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär ska en riktig hörna se ut! Bästa jag sett!

Har du något inspelningsprogram för guran(/gurorna) till datorn?

Tummen upp för förstärkaren med, måste vara lättsamt att ha en mindre men kraftfull. :)

Små är dom men dom är inte kraftfulla ^_^ Har en likadan, visst små och dom ger ljud men man kan få tag i mycket bättre i samma storlek...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men.. men... men.. :P

DONT DO IT ^_^

Äh, det är ju inte som att jag tänker slänga allt!

Asläckra fotografier på väggen, något jätte-advancerat 3D-program på laptopen och någon bok som heter "Vems Islam" på sidan av bordet.

... Jag vill också? :)

Hah, tack! :wub: Och det är bara Flash, faktiskt. Borde dock lära mig något 3D-program, känner jag...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...