Jump to content

Var kommer han ifrån?


Renard
 Share

Vart tror du huvudpersonen kommer ifrån?  

186 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 154
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Herre gud! Vilka dåliga gissningar alltså! Ryssland och arabländer? :naughty:

Ni som gissade på det är uppenbarligen unga och förstår inte engelska på hög nivå.

Lyssnar man på Niko så blir det lätt att gissa på forna Jugoslavien, med tanke på vad han berättar för

Roman om kriget(och för Dwyane) så hade min kvalifacerade gisning varit Bosnien eller Serbien, inte Kroatien eller Albanien för det

stämmer inte helt överens med hans upplevelser från kriget.

Jag har gjort ett specialarbete på högskolan om Balkankriget så jag vet en del om ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herre gud! Vilka dåliga gissningar alltså! Ryssland och arabländer? :naughty:

Ni som gissade på det är uppenbarligen unga och förstår inte engelska på hög nivå.

Lyssnar man på Niko så blir det lätt att gissa på forna Jugoslavien, med tanke på vad han berättar för

Roman om kriget(och för Dwyane) så hade min kvalifacerade gisning varit Bosnien eller Serbien, inte Kroatien eller Albanien för det

stämmer inte helt överens med hans upplevelser från kriget.

Jag har gjort ett specialarbete på högskolan om Balkankriget så jag vet en del om ämnet.

Nu var ju den här topicen skapad långt innan spelet släppts, så det bidrar till de felaktiga gissningarna. Men Niko Bellic är från Ryssland.

Det får man reda på när man ska in till "Russian Clotheshop" och han säger någonting om "something blabla old country"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu var ju den här topicen skapad långt innan spelet släppts, så det bidrar till de felaktiga gissningarna. Men Niko Bellic är från Ryssland.

Det får man reda på när man ska in till "Russian Clotheshop" och han säger någonting om "something blabla old country"

Det säger de ju ffs hela tiden, de har aldrig sagt vilket land han kommer ifrån. Men man vet varifrån han inte kommer. Han kommer inte från Ryssland, Albanien eller Polen, eftersom man talar illa om alla dessa länder. Nån gång i spelet säger någon dessutom "den där polacken", men någon avbryter och säger att "han är ingen polack".

Däremot finns det en intervju med röstskådespelaren till Niko Bellic, som säger att han fick experthjälp av serber som gjorde att han kunde använda rätt uttal på sin brytning. Det språk han talar är ju inte ryska, är det inte serbiska?

"The voice was modeled after Serbian dialect. I worked with a dialect coach as well as some Serbian native speakers".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...