Jump to content

Var kommer han ifrån?


Renard
 Share

Vart tror du huvudpersonen kommer ifrån?  

186 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hittade detta på en sida, sen om det är sant har jag inge aning om, men det är lite intressant läsning.

Name: Niko Bellic

Age: 30 years old

Weight: 187

Eyes: Brown

Born: Croatia

Notable Characteristics: Scar over his left eye, limps off his left leg, European accent

Background: Niko grew up in war-torn Serbia. He is an illegal immigrant hailing from the Balkans who arrived in Liberty City by way of the merchant navy ship Platypus. Niko’s father, Karmalaf Bellic, bullied and made life difficult for Niko. Milica Bellic, his mother, felt sad that her son had to grow up in such a harsh environment. Niko also fought in the Bosnian War as a teenager for the Serbian Army. He witnessed and possibly committed numerous atrocities which deeply affected him and gave him a cynical view on life. A defining moment in the war for Niko was when his army unit of fifteen young men (including him) were ambushed by the enemy. Niko barely escaped with his life, but most of his friends were killed - he later discovered that two others also survived. Realizing that one of them tipped the enemy off to their location, Niko vowed to track down the culprit, not solely on revenge, but because he needed closure.

When the war ended, work was hard to come by in the country. His cousin, Roman Bellic, moved to America to start a new life in Liberty City. Niko, knowing only violence most of his life, turned to the criminal underworld for the next ten years while at the same time searching for the two men who survived the ambush. At some point during this interval, he was arrested and imprisoned for Drug Smuggling. Sometime after he was released, Niko joined a human trafficking ring run by Rodislav Bulgarin. Niko eventually discovered that Florian Cravic, another survivor of the ambush, was living in Liberty City.

When a boat sank during one smuggling run, Niko managed to swim to safety, but everything else was lost. Bulgarin believed Niko sunk the boat and escaped with the money onboard. Niko denied this, but Bulgarin’s decision was final and he was too powerful a figure to fight back against. Niko quickly joined the crew of the Liberty City bound cargo ship Platypus and fled Bulgarin. Roman had been asking Niko to come to Liberty City to share a new life of money and women, which Niko wanted, but he mainly wanted to find Cravic and escape Bulgarin’s wrath.

Upon arriving in Liberty City, Niko realizes that Roman’s tales of success were lies: he lives in a tiny apartment, runs a small taxi depot and owes gambling debts to several criminals. Niko ends up working for Roman, protecting his cousin from the loan sharks that keep harrassing him. Roman soon loans Niko’s services to friends and enemies alike, which angers Niko although he needs the money, and sets in motion the events of the game.

Niko’s view of American culture is one of confusion and mild disgust. The rampant materialism annoys him and he has trouble relating to Roman’s fascination with the country. Plus, after working for so many criminals, he feels that everyone in Liberty City is a crook.

____________________

Källa: http://kezins.com/2008/05/09/behind-the-ga...-before-gta-iv/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 154
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

no offense!!¨men lyssnar vissa personer inte på vad nico säger under uppdragen?

när man kör playboy x til ett hus för att möta en kille som säljer knark o blir anfallna av swat

under färden dit så säger nico att han inte är från rysslad. jag tror nog själ på ungefäääär.. yoguoslavien (ig i svenska jag vet!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

no offense men lyssnar vissa personer inte på vad nico säger under uppdragen?

när man kör playboy x til ett hus för att möta en kille som säljer knark o blir anfallna av swat

under färden dit så säger nico att han inte är från rysslad. jag tror nog själ på ungefäääär.. yoguoslavien (ig i svenska jag vet!)

Lyssnar DU inte på vad VI säger i tråden? Pollen startades när trailer 1 var släppt för mer än ett år sedan. Trailer 1 var det enda man hade att gå på.

Det säger de ju ffs hela tiden, de har aldrig sagt vilket land han kommer ifrån. Men man vet varifrån han inte kommer. Han kommer inte från Ryssland, Albanien eller Polen, eftersom man talar illa om alla dessa länder. Nån gång i spelet säger någon dessutom "den där polacken", men någon avbryter och säger att "han är ingen polack".

Däremot finns det en intervju med röstskådespelaren till Niko Bellic, som säger att han fick experthjälp av serber som gjorde att han kunde använda rätt uttal på sin brytning. Det språk han talar är ju inte ryska, är det inte serbiska?

"The voice was modeled after Serbian dialect. I worked with a dialect coach as well as some Serbian native speakers".

:D

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

no offense!!¨men lyssnar vissa personer inte på vad nico säger under uppdragen?

när man kör playboy x til ett hus för att möta en kille som säljer knark o blir anfallna av swat

under färden dit så säger nico att han inte är från rysslad. jag tror nog själ på ungefäääär.. yoguoslavien (ig i svenska jag vet!)

Here we go again... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

no offense!!¨men lyssnar vissa personer inte på vad nico säger under uppdragen?

när man kör playboy x til ett hus för att möta en kille som säljer knark o blir anfallna av swat

under färden dit så säger nico att han inte är från rysslad. jag tror nog själ på ungefäääär.. yoguoslavien (ig i svenska jag vet!)

Vilket land kommer du själv ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Tror inte han e ryss..

Han säger att han inte är det i ett uppdrag iaf, det uppdraget när man går till vapen affären första gången säger ägarn U russians milk me for bla bla bla och niko svarar im not russian.. + att i början när Niko kliver av båten och säger nåt på Serbiska, så säger Roman va? sen pratar dom vidare.. Sen säger Roman nåt i stil med, min engelska är bättre än min serbiska.. Så han e väl typ serb

Redigerad av eddy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket land kommer du själv ifrån?

vet inte... morsan e från mexico, farsan e från norge, o jag e född i.... vet inte, dom säger sverige men jag tror på finland.

nu tycker alla att jag e korkad... typ. jag har varit en idiot i typ hela mitt liv så jag har vant mig att vara mobbad :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyssnar DU inte på vad VI säger i tråden? Pollen startades när trailer 1 var släppt för mer än ett år sedan. Trailer 1 var det enda man hade att gå på.

Men för fan. Han tittade in i en aktiv topic, såg att några hade diskuterat vart han kom ifrån, och svarade. Inte fan tror du att han har läst igenom hela topicen? Den var ju aktiv. Och då är det väl självklart så att man tror att aktiva trådar är nya eller iaf ganska nya trådar.

Såvida man inte nickar Henkibojj förståss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men för fan. Han tittade in i en aktiv topic, såg att några hade diskuterat vart han kom ifrån, och svarade. Inte fan tror du att han har läst igenom hela topicen? Den var ju aktiv. Och då är det väl självklart så att man tror att aktiva trådar är nya eller iaf ganska nya trådar.

Såvida man inte nickar Henkibojj förståss.

Du menar såvida man inte faktiskt kollar datum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Tänkte bara påpeka att om det råder några som helst tvivel om varifrån han kommer, starta ett nytt spel (se till att ha subtitles aktiverade) och lyssna/läs konversationen mellan Niko och Roman när han just klivit av båten. "Har du glömt vårt språk?" frågar Niko, strax därefter säger Roman att "din engelska är bättre än min serbiska". Det var nåt jag missade första gången jag startade nytt spel eftersom man först efter de första scenerna har tillfälle att slå på subtitles. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

100 % säker på att han är serb. Jag är alban och har bosniska kompisar. Bosniska språket är nästan likadant som serbiska.

Man kommer få ett mail från Nikos mamma

. Där står de några ord på serbiska, jag kan ej översätta dom. Jag kan väll fråga min kompis någon gång. Jag har också gått in på en hemsida som de står om Niko Bellic. Han är från Serbien men han var soldat i Ryssland !

HAN ÄR SERB. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säkert helt fel ställe att skriva på, men någonting jag stört på mig på sen första gången jag körde spelet, men som jag kom på först nu igen, är att Niko i intro-cutscenen säger "Like my cousin... He's been writing me theese wild e-mails..." till Hassan, och sen några uppdrag in i spelet, "Logging on", så säger Roman i cutscenen att han är trött på att han inte kan maila Niko.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara påpeka att om det råder några som helst tvivel om varifrån han kommer, starta ett nytt spel (se till att ha subtitles aktiverade) och lyssna/läs konversationen mellan Niko och Roman när han just klivit av båten. "Har du glömt vårt språk?" frågar Niko, strax därefter säger Roman att "din engelska är bättre än min serbiska". Det var nåt jag missade första gången jag startade nytt spel eftersom man först efter de första scenerna har tillfälle att slå på subtitles. :o

Tänkte bara påpeka att om det råder några som helst tvivel om varifrån han kommer, starta ett nytt spel (se till att ha subtitles aktiverade) och lyssna/läs konversationen mellan Niko och Roman när han just klivit av båten. "Har du glömt vårt språk?" frågar Niko, strax därefter säger Roman att "din engelska är bättre än min serbiska". Det var nåt jag missade första gången jag startade nytt spel eftersom man först efter de första scenerna har tillfälle att slå på subtitles. :confused:

Tänkte bara påpeka att om det råder några som helst tvivel om varifrån han kommer, starta ett nytt spel (se till att ha subtitles aktiverade) och lyssna/läs konversationen mellan Niko och Roman när han just klivit av båten. "Har du glömt vårt språk?" frågar Niko, strax därefter säger Roman att "din engelska är bättre än min serbiska". Det var nåt jag missade första gången jag startade nytt spel eftersom man först efter de första scenerna har tillfälle att slå på subtitles. :lol:

Tänkte bara påpeka att om det råder några som helst tvivel om varifrån han kommer, starta ett nytt spel (se till att ha subtitles aktiverade) och lyssna/läs konversationen mellan Niko och Roman när han just klivit av båten. "Har du glömt vårt språk?" frågar Niko, strax därefter säger Roman att "din engelska är bättre än min serbiska". Det var nåt jag missade första gången jag startade nytt spel eftersom man först efter de första scenerna har tillfälle att slå på subtitles. :lol:

Dags att sluta fundera nu :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säkert helt fel ställe att skriva på, men någonting jag stört på mig på sen första gången jag körde spelet, men som jag kom på först nu igen, är att Niko i intro-cutscenen säger "Like my cousin... He's been writing me theese wild e-mails..." till Hassan, och sen några uppdrag in i spelet, "Logging on", så säger Roman i cutscenen att han är trött på att han inte kan maila Niko.

Säker på att han inte säger "letters" då? Ids inte starta nytt spel för att kolla just den biten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...