Jump to content

Dagens PK-Sverige


mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

1. Cher's former partner's last name (4 letters)

2. The cube root of twenty seven (5 letters)

3. The "incident" before the Vietnam War (6 letters)

4. The theory that physiology and physics are drivers of economics (15 letters)

5. A good mustard (5 letters)

Vad fan har senap med ålder att göra?

Har aldrig förstått mig på dessa idiotiska sakerna. Så som att man inte ska kunna söka på "fuck" på Webster, nu som ett exempel. Ungen kan förmodligen lära sig ordet från en film eller genom internet vid väldigt tidig ålder, såvida det inte är någon "amish-liknande" typ. Näää, kan ju inte skriva såna ord, de kan ju växa upp och bli sexgalna idioter som bara vill mörda och våldta.

Ursäkta om det är stavfel eller om jag svamlar, sovit skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna tråd heter PK-svergie men är det bara jag som tycker dessa saker är sjukt i USA.

I vanliga TV-kanaler som Fox, CBS, NBC och alla andra så kan/får dom inte använda "grova" svordomar som Fuck, Shit och sånt. Men "lätta" som bitch och crap är ok. Ibland har man hört dom säga tex Bull, bara Bull och inte Bullshit. Och dom får inte visa naket.

"Grova" svordomar och naket får dom bara ha på kabel kanaler som HBO. Ni vet den kanalen som gjort Sopranos, Rome, Oz och alla dom som har "grovt".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säkerhetsskälen är nog desvärre inte helt omotiverade confused_872595_0.gif

Det är ändå förbannat tramsigt. Är de rädda att Bin Laden ska bomba Sverige eller?

En av dom ja, läser du kommentarerna snackades det om fler bilder?

Aha okej, läste inte så noga. Jag vet faktiskt inte var man kan se de andra bilderna, men det är säkert bara den som visades som är "farlig".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ändå förbannat tramsigt. Är de rädda att Bin Laden ska bomba Sverige eller?

Jag har mest Jyllandspostens Muhammedkarikatyrer i åtankte, efter den händelsen vet man ju vilken känslig punkt det är för vissa muslimer.

En polare till mig ritade av Muhammed på en pappersservett i matsalan för att provocera en kille som är muslim. Till svars hälde den muslimska killen ut ett glas mjölk över vederbörandes mat och gick därifrån. Om det kan hända så kan värre saker hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har mest Jyllandspostens Muhammedkarikatyrer i åtankte, efter den händelsen vet man ju vilken känslig punkt det är för vissa muslimer.

En polare till mig ritade av Muhammed på en pappersservett i matsalan för att provocera en kille som är muslim. Till svars hälde den muslimska killen ut ett glas mjölk över vederbörandes mat och gick därifrån. Om det kan hända så kan värre saker hända.

Tyvärr så är vi mer rädda för vad USA ska tycka om oss om vi inte följer deras mall.

Vi underkuvar oss muslimerna. Snart blir hela världen muslimsk. Fuck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har mest Jyllandspostens Muhammedkarikatyrer i åtankte, efter den händelsen vet man ju vilken känslig punkt det är för vissa muslimer.

En polare till mig ritade av Muhammed på en pappersservett i matsalan för att provocera en kille som är muslim. Till svars hälde den muslimska killen ut ett glas mjölk över vederbörandes mat och gick därifrån. Om det kan hända så kan värre saker hända.

haha, det påminner mig när jag och en kompis ägnade 2 bildlektioner åt att göra en stor Mohammed karikatyr och sätta upp den på väggen. Läraren sa inte åt oss och ingen blev arg.. Tror vi. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ändå förbannat tramsigt. Är de rädda att Bin Laden ska bomba Sverige eller?

Det får mig osökt att tänka på när Tranås kommun evakuerade kommunhuset i samband med WTC-attackerna. :rolleyes:

--

Nåväl, problemet är att muslimer (i allmänhet) har så extremt svårt att tåla skämt/kritik om deras religion. Man kan publicera bilder där Jesus, Buddha, Vishnu och Moses leker chokladtåg (if you get my drift) utan att något särskilt händer - okej, någon kanske kallar det smaklöst och blir småarg och skriver ilskna insändare men iaf. Det samma kan dock inte sägas om muslimerna, vid provokation är det självmordsbomber, flaggbränningar och ambassadstormningar m.m. som gäller.

Än värre är att man i väst nu håller på att utveckla en så stark pk-blandad rädsla gentemot islam att man knappt vågar kritisera/skämta om religionen öht i den offentliga debatten eller i nöjesvärlden. Fenomenet kan beskådas i t.ex. The Simpsons där man ofta brukar skämta om såväl kristendom, judendom som hinduism men mycket mycket sällan (aldrig?) om islam - antagligen pga att diehard-muslimerna är så lättstötta.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det får mig osökt att tänka på när Tranås kommun evakuerade kommunhuset i samband med WTC-attackerna. :rolleyes:

--

Nåväl, problemet är att muslimer (i allmänhet) har så extremt svårt att tåla skämt/kritik om deras religion. Man kan publicera bilder där Jesus, Buddha, Vishnu och Moses leker chokladtåg (if you get my drift) utan att något särskilt händer - okej, någon kanske kallar det smaklöst och blir småarg och skriver ilskna insändare men iaf. Det samma kan dock inte sägas om muslimerna, vid provokation är det självmordsbomber, flaggbränningar och ambassadstormningar m.m. som gäller.

Än värre är att man i väst nu håller på att utveckla en så stark pk-blandad rädsla gentemot islam att man knappt vågar kritisera/skämta om religionen öht i den offentliga debatten eller i nöjesvärlden. Fenomenet kan beskådas i t.ex. The Simpsons där man ofta brukar skämta om såväl kristendom, judendom som hinduism men mycket mycket sällan (aldrig?) om islam - antagligen pga att diehard-muslimerna är så lättstötta.

Precis det jag menar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.aftonbladet.se/stockholm/article572544.ab

Såklart det är rasistiskt att inte låta de stackars invandrarna sjukskriva sig...

Provat att läsa artikeln? Det är knappast pga att han inte lät dem sjukskrivas han blev anmäld.

"invandrargrupper från Medelhavet, där en make/maka har sjukpension, så ökar sannolikheten att även den andra parten kommer att 'insjukna' i någon sjukpensionsgrundande åkomma. Detta gäller i synnerhet greker och turkar"

"det enda som gällde för henne var en enkelbiljett till Grekland"

"personer från ett visst område i Grekland var legendariska redan på 70-talet för sin karghet, dåliga anpassning i Sverige och sin benägenhet att sjukkassa sig"

Visst är "pk:n" överdriven i vårt samhälle men stör mig mer på denna anti-pk som växer fram. Om man vägrar använda utryck som neger, blatte, musselman och faktiskt kan sätta sig in i andra personers situation så är man pk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...