Jump to content

Dagens PK-Sverige


mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

Tre stycken som inte är födda i Sverige, tänker inte på att nån av dem är invandrare.

Edit: Det var en invandrare som hade skrivit artikeln, va? Kan tänka mig att de hade blivit ett jäkla liv annars.

Precis. Svenskar behandlas till viss del (mest av svenskar) som man klassiskt anser att minoritetsgrupper behandlas. Man har vänt på skiten - knappast bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det han beskrev har jag aldrig riktigt upplevt, så jag vet inte. På min förra skola var det jättemycket invandrare, och ett antal av dom, som kände att de inte passade in skapade sig ju då en annan identitet, eller vad man kan kalla det, och började älska landet som deras föräldrar flydde ifrån och som de själva knappt besökt. De var bråkiga, och precis som han skrev kanske de rökte och försökte vara kaxiga, just för att de var osäkra på sig själva. Dock ledde detta knappast till att de ansågs coolare eller att de hade mer status än till exempel mig och mina kompisar. Kanske enligt dem själva, men vem bryr sig om dem. Springer runt i "the hood" om kvällarna och tar bilder på cigaretter som de lägger ut på lunar med bildtext "*dreggel*".

Tycker mest synd om dem faktiskt, de har ju inte alltför kul liv. Och inte för att på nåt sätt försöka köra över detta på 'svenskarna' så tror jag att de är de svenska pojkarna som är osäkra på sig själva och inte har särskilt mycket social kompetens som blir mest lidande av att invandrare tar sådan plats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ser det ut på era skolor?

Tja, ganska blandat men det är invandrarna som syns och hörs mest - faktiskt.

Och jag kan ju knappast röra mig i förorterna utan att ha någon mörk kompis med mig, man får liksom vända bort blicken och hoppas på att de ska skita i en istället för att bråka eller att alla i gänget ska ha varsin cigg.

---

På tal om omvänd rasism, låter ni er kuvas? Om det kommer fram ett gäng och vill låna din mobil, hur reagerar ni?

Jag kommer ihåg en gång i vintras då jag och en vän gick genom stan lite småhöga då fyra stycken välbyggda blattar kommer fram och frågar om 'jag har mobil'. Jag säger att jag har det men att de tyvärr inte får låna och då knuffar en av dom till mig och säger "Men kom igen! Vi ska ba låna den, kom igen, langa mobil!" och då slår det slint i skallen på mig och jag tar tag i i kragen på hans puffiga fjortisjacka och väser att om han nu vill låna min mobil så ska han be snällt och inte knuffas om jag säger nej. Han vart helt paralyserad, han förväntade sig nog inte att någon liten svensk med kassaste fysiken norr om Skåne skulle ställa honom mot väggen sådär och han stammade fram en ursäkt, jag släppte honom och vi skakade hand och så gick dom. Sen efteråt insåg jag vad jag hade gjort! De kunde ha slagit sönder mig på fläcken om det hade varit fel sorts typer (jag visste ju inte) och jag inser nu vilken jävla tur jag hade.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Nog för att vi sett mycket i denna tråd, men det här tar nog fan priset...

http://news.yahoo.com/s/afp/20071115/wl_as...hristmasoffbeat

:lol::confused::(

:teehee:

De skapar ju "problem" som inte finns. Jag hade aldrig tänkt på ho-ho-ho på det viset men nu kommer jag kanske att göra det trots att det inte är något som borde betraktas som stötande. . :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...