Jump to content

Dagens PK-Sverige


mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

Det har varit lite snack här på forumet om dagens situation av extrem PK-ism i Sverige idag.

Censurerade tröjor som ingen annan än PK-kakor utnämner som stötande osv, varifrån har denna försiktighet kommit ifrån? Ingen annan än Svenskarna kan ju ha utvecklat det från första början, klart som fan att de som kan "tänkas" ta det som stötande hängde på det hela, för att skapa PK-Sverige.

Hittade detta idag, och det är tydligen så att Bonnier har beslutat att Agatah Christies klassiker "Tio små negerpojkar" ("Ten little niggers") inte får heta så längre då "Det finns ingen anledning att behålla en titel som kan göra folk ledsna".

Kan folk sluta upp med att ändra i gamla bokklassiker bara för att bli politiskt korrekt? Ta det för vad det är, en representation av den tidens värderingar. Alla gamla böcker innehåller värderingar som skiljer sig från dagens, det är ingen anledning att gå in och ändra i gamla klassiska verk.

Agatha Christie var en av de (tre) som formade deckargengren och "Tio små negerpojkar" har en av de mest efterapade historierna någonsin. Låt namnet vara kvar precis som Rabén & Sjögren låter Efraim vara "negerkung" för fan!

Frågan är ju vad detta kommer att leda till...suck.

Edit: Suck igen...http://expressen.se/index.jsp?a=425267

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ordet neger är tabu, och det får vi väl leva med.

Dock verkar det ju onekligen så att destu högre upp i hiarkin du går, destu mer tabu blir det. En vanlig gubbe på stan skulle inte bry sig om man säger neger eller mörkhyad, därimot så sitter politikerna och trillskas med att allt ska vara så anti-rasistiskt, t.o.m helt befängda grejer som detta.

Men, som alltid är vi ett "USA slicka i arslet land", och kommer alltid att vara, fram tills att USA tar över världen, då vi kommer sitta där och inte göra motstånd.. Horsverige.

Det är ju trots allt därifrån skiten kommer. Hade sverige slavar? Skulle inte tro det.

Dom får inte säga nigger, men negro går bra. Och det är ju för fan det som ordet betyder, neger. Visst, hade en bok hetat "10 små svartskallar" hade det vart en annan sak, men nu heter det inte det. Fan, lackar på sånt.

Det riktigt sura är hur jävla översittarattityd de flesta negrer har fått. Inte lika stort här i sverige, då det inte har med oss att göra, men i USA. En neger kan säga i princip vad som helst till en vit utan att det gör något som helst. Omsen en vit bara öppnar munnen så är det rasistiskt, och detta är så jävla illa så dom nästan borde införskaffa slaveriet igen om det är så dom vill ha det.

Människan måste nångång inse att rasism inte är VIT > ALLA ANDRA. Det är fan läskigt hur rasistiska många invandrare är mot svenskar. Och folk tycker det är konstigt att många inte gillar invandrare. Tragiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NEGER NEGER NEGER NEGER NEGER NEGER NEGER NEGER

Rasistiskt? nej

NIGGER

Nu var jag rasistisk.

Neger är inge fult ord som varenda jävel i sverigen verkar tro.

Nigger är mer ett fult ord för det användes på dom svarta fångarna.

*Börjar packa*

Snart drar jag från detta förbannade land det lovar jag

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är ju vad som händer när PK glider ännu längre? Först var det inte okej att säga neger, sedan inte okej att säga svart. Nu får man knappt säga mörkhyad.

Man kan dra en parallell till en av Terry Pratchetts böcker, där man försöker indikera en mörkhyad person i en folkgrupp och måste säga "du där... uh... i den vita skjortan... nej inte du, den andra" bara för att undvika att alls tala om hudfärg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svenskarna är ett otstolt folk helt enkelt. :wacko: Tyvärr skäms många över landet.

Jämför man med USA så har de i alla filmer amerikanska flaggor överallt och kläder med sitt nationalitetsmärke. Men i sverige är man rasist så fort en svensk flagga är med i en film

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa saker i Sverige är rent ut sagt patetiska men ordet neger är knappast bara tebubelagt i Sverige. Jag använder inte ordet neger direkt till någon mörkhyad, jag tycker det är.. äsch, tycker mörkhyad beskriver klart och tydligt hur en person ser ut.

Att säga att man skall "dra härifrån" för att man inte får säga neger är dock löjligt. Säg neger om ni vill, det är knappast lag på det men man skall tänka sig för när man använder det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att säga att man skall "dra härifrån" för att man inte får säga neger är dock löjligt. Säg neger om ni vill, det är knappast lag på det men man skall tänka sig för när man använder det.

Min synska förmåga säger mig att ordet "neger" förknippas med hets mot folkgrupp i framtiden, om inte redan nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min synska förmåga säger mig att ordet "neger" förknippas med hets mot folkgrupp i framtiden, om inte redan nu?

Det finns säkert folk som anser att "neger" är rasistiskt och hets mot folkgrupp redan nu. Som jag skrev tycker jag dock att det är löjligt, neger är ingenting annat än ett annat ord för svart och det är helt OK och kalla folk likväl som att det är OK att kalla folk för vit.

Snart blir man väl kallad rasist och allt vad det heter om man börjar kalla vita för "blancos" eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang ordet neger: Vad jag förstått finner de svarta orden "neger" och "nigger" kränkande och då är det ju en självklarhet att man inte använder de orden som den civiliserade gentleman man är. Däremot är det löjligt att censurera "i förebyggande syfte", t.ex. 88an, negerbollar, sverigetröjor m.m. m.m.

Tur att det man har svårt att uttrycka kan andra göra så bra. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Niggahhhh!!

Min kompis mamma ville bara att hennes barn skulle leka med neger-dockor.. PK? :wacko:

I alla Ghetto-filmer när det kommer en vit kille äre alltid "EYY WHITE BOY! What the fuck are you doing, whitey?" men aldrig kallar de vita de svarta för "Niggers" eller "Onkel Toms" etc. .. om de skulle göra det skulle de dränkas i hatemail.. PK?   :lol:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad står PK för? :wacko:

I alla fall tycker jag att svenska folket är för skraj för att visa nationell identitet.

Man har ju anpassat sig till invandrarna för mycket. Idag finns det skolor som slutat fira jul på grund av att de inte vill kränka dem. De ger specialmat till folk som påstår sig vara t ex muslimer (de äter inte griskött, däremot super de skallen av sig varje helg, trots att det i islam är förbjudet med rusmedel).

Dessutom censureras allting konstant. Man får inte hissa en svensk flagga eller sjunga nationalsången, eftersom att man är fascist och kränker alla invandrare. Man ska skrota försvaret, eftersom att man vid fall av att ett annat land invaderar oss kommer döda en massa utlänningar som kanske har familjer hemma någonstans (A.K.A. FI/Fienden/Invaderande soldater).

En rolig historia min högstadierektor berättade för mig var att när hon var i Iran för ett tiotal år sedan insåg hon att hon stack ut för mycket, och bestämde sig för att bära slöja under hela sin vistelse. Logiken är alltså: då vi är utomlands ska vi anpassa oss efter den där rådande kulturen... och då folk tvärtom kommer hit till sverige ska fortfarande VI anpassa oss till dem... i VÅRT EGET land.

Det roliga i fallet är att invandrarna aldrig bett om något av ovanstående. De förundras över vad i h******e vi håller på med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...