Jump to content

Dagens PK-Sverige


mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

Regeringen ökar anslagen för utvisningar - PK- kärringar och -gubbar tjuter

Fruktansvärt patetiskt hur trångsynt man kan vara. Sverige för en av världens mest liberala invandringspolitik, och så tjuter man över att man just här i Sverige ökar dessa anslag. Varför hör vi aldrig dessa personer kritisera EU och FN för att de inte fördelar invandringsströmmarna bättre? Eller kritik mot länder i Europa som knappt tar in några invandrare? Var lite realistiska; Sverige kan inte vara en socialkärring för hela världen. Det är inte heller rasistiskt att minska invandringen för att istället arbeta mot en mer jämnt fördelat invandring inom EU. Vissa hävdar att invandringen till Sverige kan kosta (både med direkta och indirekta kostander inräknade) skattebetalarna över 100 miljarder om året. Jag skulle gärna se att dessa pengar istället användes till t.ex. ekonomiskt stöd i bl.a. Irak, för att bygga säkrare infrastruktur och bygga upp en bra poliskår. Framförallt skulle en stor del av dessa pengar kunna gå till försvaret, som då skulle få möjlighet att delta i fler, och mer seriösa, utlandsuppdrag på utsatta platser i världen (vilket iofs kommer kräva mer än pengar med tanke på hur det ser ut idag, men det är en annan historia).

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow... Kanske alla PK- fjollor borde tänka om nu när det verkar som invandrarna själva är missnöjda med hur de behandlas.

Förövrigt disskuterades invandring på vår samhällslektion idag. Och tyvärr kan jag säga att våran lärarinna är allmänt politiskt korrekt. När jag försökte kritisera den dåliga integrationen försökte hon köra över mig på direkten och drog floskan "Vem bestämmer vem som är invandrare och vem som är svensk?"... :naughty: Känns inte som jag kommer att komma överns med henne något vidare värst... Och en sak till; när vi gjort en analys på en artikel av Linda Skugge och hon rättat dem sa hon till klassen: "Woow, att dömma av vad ni skrivit borde ni läsa mycket mer böcker!". Omgplz...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow... Kanske alla PK- fjollor borde tänka om nu när det verkar som invandrarna själva är missnöjda med hur de behandlas.

Förövrigt disskuterades invandring på vår samhällslektion idag. Och tyvärr kan jag säga att våran lärarinna är allmänt politiskt korrekt. När jag försökte kritisera den dåliga integrationen försökte hon köra över mig på direkten och drog floskan "Vem bestämmer vem som är invandrare och vem som är svensk?"... :naughty: Känns inte som jag kommer att komma överns med henne något vidare värst... Och en sak till; när vi gjort en analys på en artikel av Linda Skugge och hon rättat dem sa hon till klassen: "Woow, att dömma av vad ni skrivit borde ni läsa mycket mer böcker!". Omgplz...

Åh, hatar såna lärare. Min samhällslärare är underbar, låter oss diskutera fram och tillbaka hur mycket som helst och lyssnar mest :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow... Kanske alla PK- fjollor borde tänka om nu när det verkar som invandrarna själva är missnöjda med hur de behandlas.

Förövrigt disskuterades invandring på vår samhällslektion idag. Och tyvärr kan jag säga att våran lärarinna är allmänt politiskt korrekt. När jag försökte kritisera den dåliga integrationen försökte hon köra över mig på direkten och drog floskan "Vem bestämmer vem som är invandrare och vem som är svensk?"... :naughty: Känns inte som jag kommer att komma överns med henne något vidare värst... Och en sak till; när vi gjort en analys på en artikel av Linda Skugge och hon rättat dem sa hon till klassen: "Woow, att dömma av vad ni skrivit borde ni läsa mycket mer böcker!". Omgplz...

Du kan ju svara med att så fort man invandrat till Sverige är man invandrare, även barnen till personen som invandrat är invandrare. Jag räknas som invandrare i statistik även om jag är född i Sverige. Det är tufft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-Var kommer du ifrån?

-Jag är född i Sverige.

-Jo, men alltså ursprungligen?

^^

Precis så känns det >_<

En sak jag blir jävligt trött på är alla lärare som tycker bög är ett skällsord. Om jag skulle gå runt och kalla folk hetero, skulle de då ta illa vid sig? Jävla heterounge!

De säger till personer i min klass att inte kalla mig bög, då säger jag, men jag är ju det?

Då svarar de att de är ett skällsord och att man inte ska använda det. Vad i helvete? Min sexuella läggning är ett skällsord. Fan vad bra det känns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis så känns det >_<

En sak jag blir jävligt trött på är alla lärare som tycker bög är ett skällsord. Om jag skulle gå runt och kalla folk hetero, skulle de då ta illa vid sig? Jävla heterounge!

De säger till personer i min klass att inte kalla mig bög, då säger jag, men jag är ju det?

Då svarar de att de är ett skällsord och att man inte ska använda det. Vad i helvete? Min sexuella läggning är ett skällsord. Fan vad bra det känns.

Det blir så ibland. Ordet gay används till exempel som både bög och om något är konstigt/dåligt. Men språk förändras ständigt så det är bara osmart att kämpa emot - ganska lönlöst med andra ord. Det är bara att vandra vidare till en ny benämning på homosexuella män. Snart blir beteckningen "bög" obsolet i det hänseendet och kanske bara används som skällsord. Ordet hora är också ett skällsord men själv ser jag inte det dåliga eller skamliga i det yrket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak jag blir jävligt trött på är alla lärare som tycker bög är ett skällsord. Om jag skulle gå runt och kalla folk hetero, skulle de då ta illa vid sig? Jävla heterounge!

De säger till personer i min klass att inte kalla mig bög, då säger jag, men jag är ju det?

Då svarar de att de är ett skällsord och att man inte ska använda det. Vad i helvete? Min sexuella läggning är ett skällsord. Fan vad bra det känns.

Ptja, det är ju samhället som har gjort "bög" till ett skällsord och utanför gaykretsar har det tyvärr en negativ klang, det kan inte förnekas. Man kan på sätt och vis jämföra det med ordet "neger" som är ett stort no-no om det används av icke-svarta, trots att grundbetydelsen är/var relativt harmlös.

Starkt av dig att vara öppen om din sexualitet btw, two thumbs up.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak jag blir jävligt trött på är alla lärare som tycker bög är ett skällsord. Om jag skulle gå runt och kalla folk hetero, skulle de då ta illa vid sig? Jävla heterounge!

De säger till personer i min klass att inte kalla mig bög, då säger jag, men jag är ju det?

Då svarar de att de är ett skällsord och att man inte ska använda det. Vad i helvete? Min sexuella läggning är ett skällsord. Fan vad bra det känns.

Ja, det är tråkigt. Om man gör något fel så skriker folk direkt: Jävla bög och sånt. Inte kul >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...