Jump to content

Forumet uppgraderat till IPB 2.2


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 139
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Grattis till det!

Inte för att jag missunar dig det, men hur kommer det sig att du har blivit hedersmedlem? Det borde göras lite mer officiellt tycker jag. :D

Jo, tack. Som KalleR sa, läs.

(kommer nog ta tid för mig att vänja mig vid med IPB 2.2, tog ett bra tag att bara hitta länk-knappen (w00t) )

Redigerad av BigBear
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har två frågor.

1. Förut så kunde man se vilket forum man var mest aktiv i i procent och posts. T.ex. Most aktive in Papperskorgen 1136 posts (36% of this members posts) Har denna funktion försvunnit eller är den "gömd"?

2. Förr kunde man se den exakta tiden då olika medlemmar senast varit inloggade, nu verkar det bara vara senaste dagen som synns, är det också borttaget?

Synd om dessa funktioner försvunnit, tyckte det var intressant. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst skulle det vara fint om man kunde få ett PM istället för ett mail, som säger att folk har lagt till en på sin vännerlista och att folk har gjort kommentarer om en?

Går det att ställa in nånstans?

Profil > Settings >Notification Options > New Comments/Friends

:)

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och man kan inte se vilka som har mig som vän utan att kolla emailen?

Jodå. ;)

Längst upp på sidan > My Friends > Mutual Friends > Show who has added me

Full edit:

Jag gillar verkligen INTE det nya systemet som förminskar uppladdade bilder. Så länge bilderna inte är större än forum-fönstret i sig så borde de inte bli förminskade!!

Någon som är med mig?

Reason for edit: irritation på hög nivå. :) :)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå. :D

Längst upp på sidan > My Friends > Mutual Friends > Show who has added me

Full edit:

Jag gillar verkligen INTE det nya systemet som förminskar uppladdade bilder. Så länge bilderna inte är större än forum-fönstret i sig så borde de inte bli förminskade!!

Någon som är med mig?

Reason for edit: irritation på hög nivå. :unsure::P

Jo,jag är med dig,det är ganska dåligt att förminska bilderna såhär enligt mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå. ^_^

Längst upp på sidan > My Friends > Mutual Friends > Show who has added me

Full edit:

Jag gillar verkligen INTE det nya systemet som förminskar uppladdade bilder. Så länge bilderna inte är större än forum-fönstret i sig så borde de inte bli förminskade!!

Någon som är med mig?

Reason for edit: irritation på hög nivå. :unsure::P

Du har en poäng där :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

..såå. Tror du det går att göra något åt det, Hultenius? (Såg att du var inne just nu)

Alltså, att forumet låter de mindre bilderna vara och inte gör en thumbnail förrens bilden är större än forumets (850 pixlar?) bredd.

Skulle bli mycket bättre då. :unsure:

Och för folk som sitter på 650x480, 800x600? Glömde du dom när du ville ha det som du själv önskar?

Varför tror du funktionen finns överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IPB var som bäst i version 1.3 final eller möjligtvis den vi hade innan uppgraderingen, den här versionen gillar jag inte. Designen är för grafisk och det är för mycket onödigt krimskrams överallt.

Andra negativa saker:

1. Reply-sidan blir förvrängd i upplösningen 800x600. Textrutan som man skriver i hamnar snett under quick-access boxen eftersom den inte får plats.

2. Det går inte längre att högerklicka och kopiera ur textrutan när man svarar/skapar ny topic utan man måste använda ctrl+c. Ångra går inte heller. Fel högerklicksmeny kommer fram! Hur kunde utvecklarna av IPB missa att åtgärda en så uppenbar bugg?

3. Profilsidan är väldigt rörig. Den förra var mer överskådlig.

5. När man söker på medlemmar visas dem inte som en lista längre utan som "boxar". Det blir bara svårare att få en överblick. Man borde åtminstone kunna välja mellan boxar och lista.

5. Saknar också funktionerna som Misterwhoopee nämnde, särskilt att man kunde se vilket forum man varit mest aktiv i. Varför togs det bort? :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IPB var som bäst i version 1.3 final eller möjligtvis den vi hade innan uppgraderingen, den här versionen gillar jag inte. Designen är för grafisk och det är för mycket onödigt krimskrams överallt.

Andra negativa saker:

1. Reply-sidan blir förvrängd i upplösningen 800x600. Textrutan som man skriver i hamnar snett under quick-access boxen eftersom den inte får plats.

2. Det går inte längre att högerklicka och kopiera ur textrutan när man svarar/skapar ny topic utan man måste använda ctrl+c. Ångra går inte heller. Fel högerklicksmeny kommer fram! Hur kunde utvecklarna av IPB missa att åtgärda en så uppenbar bugg?

3. Profilsidan är väldigt rörig. Den förra var mer överskådlig.

4. När man söker på medlemmar visas dem inte som en lista längre utan som "boxar". Det blir bara svårare att få en överblick. Man borde åtminstone kunna välja mellan boxar och lista.

5. Saknar också funktionerna som Misterwhoopee nämnde, särskilt att man kunde se vilket forum man varit mest aktiv i. Varför togs det bort? :wacko:

Håller verkligen med om punkterna 3-5, de andra två har jag inte märkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller verkligen med om punkterna 3-5, de andra två har jag inte märkt.

Testa att svara på ett inlägg eller skapa en ny topic, skriv något i rutan, markera det och högerklicka. Då borde den lilla menyn med "ångra", "kopiera", "klipp ut" etc. komma upp men istället får du fram den stora menyn utan de funktionerna. Mycket irriterande!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...