Jump to content

Böcker


Frenzy
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Jao, idag läste jag klart Mafians Värld av Maud Webster.

Jag är själv fascinerad av Mafian och fann denna bok mycket intressant. Det är ingen bok för underhållning kan man säga utan en ren faktabok, fast inte en faktabok men ändå. Svårt att förklara. Hur som helst förklarar den mafians uppväxt. Hur mafiosos blev till, hela deras organisation och i stort sett allting. Mycket intressant, men kan bli tråkig i längden. Men pga att man får veta så mycket så är den bra. Känner mig en klyfta smartare efter jag läst denna (Y)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jao, idag läste jag klart Mafians Värld av Maud Webster.

Jag är själv fascinerad av Mafian och fann denna bok mycket intressant. Det är ingen bok för underhållning kan man säga utan en ren faktabok, fast inte en faktabok men ändå. Svårt att förklara. Hur som helst förklarar den mafians uppväxt. Hur mafiosos blev till, hela deras organisation och i stort sett allting. Mycket intressant, men kan bli tråkig i längden. Men pga att man får veta så mycket så är den bra. Känner mig en klyfta smartare efter jag läst denna (Y)

Länk till den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läser "On videogame design" för tillfället.

Sen läser jag på "Mitt Liv" av Bill Clinton lite emellanåt.

En bok jag har en alldeles särskilld hatkärlek till är Dark Angel: Skingame.

Jag älskar den för att den är Dark Angel och att den faktiskt är välskriven. Jag HATAR den därför att den har så många fel man kommer lägga märke till om man har sett serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har läst Äcklet av Jean-Paul Sartre och Pojken som kallades Det av Dave Pelzer under julhelgen.

Äcklet var intressant och välskriven, dock så förstod jag inte allting... jag är väl för ung och lättsint, I guess. Pojken som kallades Det har flera tjatat på mig att läsa, och nu har jag gjort det. Mycket bra bok, på tok för kort dock. Började igårkväll, klar imorse. Nu blir det att ge sig på uppföljarna.

(Ganska meningslöst inlägg, men allt för att hålla liv i tråden.)

*edit*

Host.

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pojken som kallades Det har flera tjatat på mig att läsa, och nu har jag gjort det. Mycket bra bok, på tok för kort dock. Började igårkväll, klar imorse. Nu blir det att ge sig på uppföljarna.

Gör inte det. Eller jo, tvåan är intressant (fast långt ifrån så bra som ettan). Men trean kan man lika gärna vara utan, den är verkligen sjukt uttragen och tråkig. Sedan ska det tydligen finnas en fyra med, tror mamma har den. Men jag tänker inte ens leta upp den. :rolleyes:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu läser jag den hypade Amberville, om mjukdjur i stadsmiljö. Roligare än det låter. Har kommit ~1/3, och jag gillar den. Ingen man sträckläser, hittills, men den har verkligen orginalitet, och länns bara... bra. Innan dess blev det Ronnie Sandahls beryktade debut Vi som aldrig sa hora, om dagens mansbild, 'de snälla killarna', och sex. Väldigt bra. Hög igenkänningsfaktor, nutida pop-referenser. Språket är verkligen... Låt oss bara säga att jag förbannar evolutionen för att vi endast fått två tummar att räcka upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har beställt The Libertines: Bound Together nu. Tack för allt ärrtvå! ;)

Otroligt intressant bok. Jag är halvvägs nu (sidan 150). Rekommenderas till alla som vill veta hur det egentligen gick till.

Just det ja, den skulle ju jag också köpa. >_<

Gör inte det. Eller jo, tvåan är intressant (fast långt ifrån så bra som ettan). Men trean kan man lika gärna vara utan, den är verkligen sjukt uttragen och tråkig. Sedan ska det tydligen finnas en fyra med, tror mamma har den. Men jag tänker inte ens leta upp den. :ph34r:

Det lät ju inte så kul. Men vad "ofullständig" jag skulle känna mig. Nej, det blir allt att läsa alla tre. :rolleyes:

-----

Har någon läst The God Delusion/Illusionen om Gud?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just det ja, den skulle ju jag också köpa. :wub:

Det lät ju inte så kul. Men vad "ofullständig" jag skulle känna mig. Nej, det blir allt att läsa alla tre. :(

-----

Har någon läst The God Delusion/Illusionen om Gud?

Det finns en fjärde som du också borde läsa, den heter En brors berättelse och är skriven av Richard Pelzer, Davids yngre bror som tvingades bevittna allt som hans David fick genomgå.

Mycket bra bok, äger 2:an och 3:an med hästlängedr och har nästan samma klass som den första boken.

Rekomenderas väl :)

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en fjärde som du också borde läsa, den heter En brors berättelse och är skriven av Richard Pelzer, Davids yngre bror som tvingades bevittna allt som hans David fick genomgå.

Mycket bra bok, äger 2:an och 3:an med hästlängedr och har nästan samma klass som den första boken.

Rekomenderas väl :wub:

What, det var inte den jag tänkte på. Ska be mamma att köpa direkt! :( (Till sig själv alltså, så lånar jag den sedan)

Edit: Hon nappade på det. :)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte läsa Roms Portar. Omslaget ser så fint ut. Någon som vet om den är bra?

I serien Kejsaren?

Jag tycker den boken var jättebra, men resten av serien var inte så jättebra.

Ganska mycket samma sak hela tiden... menmen, det var väl en, till stor del, verklig skildring av vad som hände.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en fjärde som du också borde läsa, den heter En brors berättelse och är skriven av Richard Pelzer, Davids yngre bror som tvingades bevittna allt som hans David fick genomgå.

Mycket bra bok, äger 2:an och 3:an med hästlängedr och har nästan samma klass som den första boken.

Rekomenderas väl :(

Snacka om att brorsan såg att Dave tjänade fett med pengar och hängde på. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...