Jump to content

Böcker


Frenzy
 Share

Recommended Posts

Vad läser ni just nu? Inget.

Vad är er favoritbok? Glamorama av Bret Easton Ellis. Dra åt helvete vad bra den är, rekommenderas till tusen.

Vilken bok vill/kommer ni läsa? Stephen King-böcker.

Andra tips:

- The Dirt av diverse folk. (Mötley Crüe-biografi, sjuk och sorglig historia om världens farligaste rockband då det begav sig... hemskt.)

- The Last Party av John Harris. (Historien om britpop, skildrar Storbrittaniens populärmusik under 90-99 med Blur, Oasis, Suede och Elastica i huvudrollerna.)

- Heavier Than Heaven av Charles R. Cross. (Kurt Cobain-biografi.)

- A Clockwork Orange av Anthony Burgess.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När han har fått mens under naglarna som han slickar bort och känner smaken av kvinna, eller något sådant? Isåfall har jag läst den, den är bra :lol:

Min absoluta favoritbok är Liftarens guide till galaxen

Just nu läser jag "Tre män i en båt" av Jerome K. Jerome.. Vilket jävla namn.

Vilken bok syftar du på? Jack? Nej, det kommer jag inte ihåg att han gör. Jag kommer dock ihåg att det fanns ett helt kapitel som beskrev känslan av att smeka en tjej med jeans mellan benen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just det !

Det var du som gillade Artemis Fowl mer än mig :D

Jajjebox :lol: . Men om jag ska vara ärlig har jag faktiskt inte läst 'Artemis Fowl - Akten', då jag tyckte att den bara innehöll information och ingen story. Sen har det precis kommit ut en ny som jag väl ska få i julklapp, Artemis Fowl: De försvunna demonerna :D

Min absoluta favoritbok är Liftarens guide till galaxen[/b

Hur fan kunde jag glömma bort den? Den serien måste ändå vara mina favoritböcker, älskar att förvirra vännerna när jag pratar om att kasta in bokstaven 'Q' i en ligusterbuske.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jajjebox :D . Men om jag ska vara ärlig har jag faktiskt inte läst 'Artemis Fowl - Akten', då jag tyckte att den bara innehöll information och ingen story. Sen har det precis kommit ut en ny som jag väl ska få i julklapp, Artemis Fowl: De försvunna demonerna :lol:

Jag har för mig att det är en fakta-bok, jag har själv inte läst den. Den är väl som en del småböcker till Harry Potter där alla varelser står förklarade.

Japp, den står uppskriven hos mig med, för någon månad sedan läste jag om alla böcker, inför den nya bara för att fräscha upp minnet :D

Edit: Artemis Fowl: Akten är bara som en faktabok.

Artemis Fowls mycket konfidentiella akt har hittats i hans kassaskåp på Fowl Manor. Ända sedan han först fick kontakt med vättarna har Artemis samlat information i sin akt och nu får vi äntligen chansen att ta del av den.Den hemliga akten innehåller bland annat två helt nya berättelser om Artemis Fowl; PYSS och Den sjunde dvärgen, intervjuer med Artemis, Holly, Foaly, Mulch och med författaren Eoin Colfer, Artemis Fowls skolbetyg, och givetvis utdrag ur PYSS hemliga arkiv! Knäck det kodade utdraget ur Vättarnas bok. Lär dig skilja vättar från älvor! Kolla in hemliga diagram över Foalys uppfinningar!

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Springer just nu och snurrar runt Håkan Nesser.

Läste precis Och Piccadilly Circus ligger inte i Kumla. Ganska spänningslös men ack så trevlig och fin. Just nu läser jag ingen men efter Jesusdagen så ska jag ge mig in på Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö. Och om jag tycker den är bra så ska jag gå igenom hela Van Veeteren bunten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma som filmen "Det", med den där... clownen? ^_^

Jaa.. Den är så jävla hemsk. Tittade på ett klipp från filmen på youtube, men det kändes inte som att det var likadant att läsa som att se det. Vet förövrigt inte så mycket om filmen. den bör vara ganska lång, eftersom att boken är över 1000 sidor. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste boken jag läste var En av grabbarna skriven av Johan Höglund, det är lite av en självbiografi där han beskriver hur han överhuvudtaget involverades med de såkallade "firmorna" (för de som inte är så insatta). Han berättar mycket om hur saker och ting gick till förr.

Undrar ni över något speciellt när det gälelr boken så är det bara att fråga :shifty:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...