Jump to content

Böcker


Frenzy
 Share

Recommended Posts

Ondskan var ju helt klart läsvärd, och det som förvånade mig var att filmen skildrade boken ganska bra (om jag nu minns rätt, måste vara fyra år sedan jag såg den). Fast det är lite tråkigt i längden att Erik är snabbast, smartast, tålmodigast och så vidare. En och annan näsbränna borde han ha fått tycker man. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har läst Battle Cry av Leon Uris och The Rum Diary av Hunter. S. Thompson under de senaste två veckorna. Båda två rekommenderas, även om The Rum Diary var smått tråkig stundvis.. Battle Cry är en lite självbiografisk roman om Leons liv som marinsoldat under andra världskriget och är väldigt hyllad världen över. Otroligt gripande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går just nu igenom denna på jobbet, mycket av allt har man givetvis hört men känns som man får en djupare och bättre inblick i allt som hänt och det är även väldigt mycket med som för mig är helt nytt. Rekommenderas för den som gillar att läsa om Sverige historia :D.

9113009222_1178184_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

En flög öst, en flög väst

en flög över gökens näst

Var på bibblan och fick med mig Gökboet, A Clockwork Orange (på svenska: "Apelsin som urverk" :confused: ) och Stig Dagermans debutroman Ormen.

Är halvvägs genom Gökboet och gillar den verkligen. Hade ingen aning om att berättaren egentligen var indianen hela tiden. Intressant att läsa ur hans perspektiv eftersom han inte gör något väsen av sig i filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...