Jump to content

Julen


VickeX
 Share

Julfrågor!  

94 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag längtar tills december så jag får sätta upp julstjärnan i fönstret och sätta på Orphei Drängar-julskivan som min pappa alltid sätter på under lördagsmorgnar i december, den är fantastiskt fin :(

Jag kommer ihåg min första december här i studentlägenheten. Jag hade en IKEA-kopp till julstjärnekruka mitt på teven och den såg för ynklig ut, men det var fantastiskt fint på nåt sätt eftersom det var den enda färgen i hela rummet. Jag hade mörka gardiner, mörkt överkast, brun fåtölj, slitna träfärgade stolar och bord och varenda vägg var helt kal. Inga mattor. Svart teve. Ljust golv. Men i rummets centerpunkt hade jag en liten julstjärna, så ynlig men så fin :P

Jag hade förstås precis flyttat och den enda musik jag hade var ~fem låtar bestående av The View - The Don, Familjen - Det snurrar i min skalle, Britney Spears - Gimme More och så den där julskivan! :P Det kändes bra ensamt och lite ledsamt att flytta från ett tvåvåningshus med sju personer till ett 12 kvm stort heltomt ställe med mig själv som enda sällskap, men jag har ändå nån form av riktigt härliga minnen från den tiden.

GE MIG DECEMBER!! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HÖRRÖ!

Förklara!

Det är en vecka som kallas studentveckan då asmånga studenter åker dit, däribland ett stort gäng från Medieteknik. Vi bär i regel frack och schmeck under studentevent.

Jag tvivlar dock på att så många kommer ha med sig fracken till Åre...

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en vecka som kallas studentveckan då asmånga studenter åker dit, däribland ett stort gäng från Medieteknik. Vi bär i regel frack och schmeck under studentevent.

Jag tvivlar dock på att så många kommer ha med sig fracken till Åre...

Låter kanonkul :P ...men optimal klädsel har jag svårt att se frack som :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte börjat längta än, har inte sett några tecken som säger att julen håller på att börja, förutom att det säljs pepparkakor och julmust i affärerna. Det är synd också att jag har tenta den 19:e (på en lördag!) så så jag inte kan åka hem tidigare. Den mysigaste delen av julen är innan julafton imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den magiska julkänslan är helt borta för mig. Iafl var den det förra året och jag vet att det har trappats ner för varje år. Men det kommer självklart att bli jättemysigt med sprakande brasor, granlukt, god mat och roligt sällskap. Vi har som tradition att vara hemma hos oss med min morbrors familj, vilken, precis som vår är större än någonsin, vi blir nog nästan 20 pers, men mina föräldrar har ett stort hus så det ska nog gå bra.

Jag tror jag har ett sjukt långt vinterlov framför mig också. Jag borde vara klar med skolan när december börjar och sedan börjar jag inte förens februari. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...