Jump to content

Julen


VickeX
 Share

Julfrågor!  

94 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vadär det för fel med att man lyser upp en annars ganska mörk årstid? :)

Gillar inte ursprunget.

Gillar inte den kommersiella biten, nu måste vi handla mkt mer än vanligt bara för att det snart är jul.

Gillar inte stressen, nu måste vi göra så mkt bara för att det snart är jul.

Gillar inte traditioner i huvudtaget.

Gemenskap just på julen är jag inte heller mkt för. Tycker inte man ska behöva en ursäkt för att träffa släkten.

Gillar inte att köpa julklappar, och inte speciellt förtjust i att få heller (som tur är har vi slutat med sånt trams) . Bättre att köpa det man vill ha åt sig själv för pengarna.

Kalle beskriver otroligt bra de jag känner för julen.

Något jag dock gillar är lukten av gran.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lisbeth Åkerman blev vald till årets julvärd i svt, vad tycker folk om detta? Själv är jag väldigt kritisk och har svårt att tänka mig att en programledare för Rapport som henne ska kunna förmedla julkänsla och mysigheter. Nej, då tar jag hellre tillbaka Oldsberg eller Kirchsteiger. En farbror är i många fall så mycket bättre på att julmysa än någon annan. Det optimala skulle såklart vara barndomens Arne Weise, men jag antar att det är otänkbart (herrn är ju närmare 80 :) ).

Nåväl, det kunde varit värre då artikeln nämnde både Petra Mede och Babben Larsson som favorittippade innan utnämnandet.

Som sagt: åsikter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lisbeth Åkerman blev vald till årets julvärd i svt, vad tycker folk om detta? Själv är jag väldigt kritisk och har svårt att tänka mig att en programledare för Rapport som henne ska kunna förmedla julkänsla och mysigheter. Nej, då tar jag hellre tillbaka Oldsberg eller Kirchsteiger. En farbror är i många fall så mycket bättre på att julmysa än någon annan. Det optimala skulle såklart vara barndomens Arne Weise, men jag antar att det är otänkbart (herrn är ju närmare 80 :) ).

Nåväl, det kunde varit värre då artikeln nämnde både Petra Mede och Babben Larsson som favorittippade innan utnämnandet.

Som sagt: åsikter?

Jag tycker att det var ett bra val!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De borde starta en tävling, "Miss Julvärd 2009", där unga fräscha tjejer som ser bra ut i baddräkt får tävla om att presentera Kalle Anka.

Hey, det är faktiskt en bra idé! Även om SVT tyvärr inte skulle nappa på "unga, fräscha tjejer"-grejen så skulle de kunna ta in en mer politiskt korrekt dussinskara folk, som får bo i ett juligt hus i några veckor, och göra typiskt juliga saker. Sedan får folket rösta fram den de tar till sina hjärtan till årets julvärd. Pitcha den för Eva Hamilton!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att väntat på jul är mycket mysigare än själva julafton. Dekorera huset, äta pepparkakor, tända ljus, lyssna på julmusik etc. Älskar däremot julaftons morgon, finns inget mysigare :( I år önskar jag mig pengar och kläder, samnt mina föräldrars tillåtelse att få pierca mig i läppen :P

Haha, jag hoppas att de lägger ett kuvert med en lapp i "Okej, du får pierca dig". Sedan hoppas jag att du får nintendo-ungen-damp när du öppnar det! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag hoppas att de lägger ett kuvert med en lapp i "Okej, du får pierca dig". Sedan hoppas jag att du får nintendo-ungen-damp när du öppnar det! :(

Tro mig, det skulle jag få. Har tjatat om det sen två år tillbaka så :( Hur blir det för dig med presentöppnandet då? Kör du innan kalle, eller fastnade du för att öppna dom efter? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Julaftonsrutinen

Vakna och öppna paketet som tomten lämnat i strumpan

Leka med ny sak

Frukost (hela familjen och stor frukost inkl. vörtbröd)

Leka

Morfar och farmor kommer

Leka med morfar/farmor

Mat

Kalle

Johanna/Prat/mys

prat/mys

JULKLAPPAR! :(

Leka

Gröt

Leka

Berätta om julklappar för folk över internet

Leka

Leka

Leka

Leka

Sova

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tro mig, det skulle jag få. Har tjatat om det sen två år tillbaka så :( Hur blir det för dig med presentöppnandet då? Kör du innan kalle, eller fastnade du för att öppna dom efter? :(

Var ju sjukt mycket win att öppna efter kalle! Vet dock inte hur det blir än, kan tänka mig att det blir på morgonen i år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...