Jump to content

Julen


VickeX
 Share

Julfrågor!  

94 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Happ, då har snön försvunnit här :rolleyes: Det regnade hela gårdagen och all snö sköljdes bort. Hoppas verkligen på lite snö tills jul! Har även hunnit med att handla in en present till farsgubben. känns skönt att få det överstökat. Och nu till min fråga, vad i hela vida världen köper man till sin flickvän i julklapp? Tar hemskt gärna emot tips! Första gången på flera år jag har en flickvän, så jag är lite ny på det här området :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Happ, då har snön försvunnit här :D Det regnade hela gårdagen och all snö sköljdes bort. Hoppas verkligen på lite snö tills jul! Har även hunnit med att handla in en present till farsgubben. känns skönt att få det överstökat. Och nu till min fråga, vad i hela vida världen köper man till sin flickvän i julklapp? Tar hemskt gärna emot tips! Första gången på flera år jag har en flickvän, så jag är lite ny på det här området :D

Parfym? Beror ju på hur mycket pengar du har också, men annars är väl det klassiska och bästa (?) något smycke eller bara någonting som du vet att hon gillar, eller så simpelt som någonting hon önskar sig.

Note: Jag har aldrig haft en flickvän. :rolleyes: Nypa salt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Parfym? Beror ju på hur mycket pengar du har också, men annars är väl det klassiska och bästa (?) något smycke eller bara någonting som du vet att hon gillar, eller så simpelt som någonting hon önskar sig.

Note: Jag har aldrig haft en flickvän. :wub: Nypa salt.

Jodå, en parfym har jag faktiskt tänkt på! En god parfym behöver inte alls vara så dyr, men det är ju en otrolig smaksak när det gäller sånt. Med mitt studiebidrag kan jag tyvärr inte köpa något dyrt, speciellt inte med 5 andra att köpa till, och dessutom är jag snusberoende :wub: Menmen, någonting fint och personligt lär man ju alltid få för en lite mindre summa :)

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå, en parfym har jag faktiskt tänkt på! En god parfym behöver inte alls vara så dyr, men det är ju en otrolig smaksak när det gäller sånt. Med mitt studiebidrag kan jag tyvärr inte köpa något dyrt, speciellt inte med 5 andra att köpa till, och dessutom är jag snusberoende :wub: Menmen, någonting fint och personligt lär man ju alltid få för en lite mindre summa :)

Smycken går alltid hem! :wub:

Behöver inte ens kosta mycket, guldfynd har en hel del billiga men fina smycken!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Happ, då har snön försvunnit här :wub: Det regnade hela gårdagen och all snö sköljdes bort. Hoppas verkligen på lite snö tills jul! Har även hunnit med att handla in en present till farsgubben. känns skönt att få det överstökat. Och nu till min fråga, vad i hela vida världen köper man till sin flickvän i julklapp? Tar hemskt gärna emot tips! Första gången på flera år jag har en flickvän, så jag är lite ny på det här området :)

Ett tips är att ta med din syster, eller någon annan tjej du känner bra, och sticka till guldfynd eller random butik som har fina smycken.

Jag gjorde det, och hittade ett som min flickvän uppskattade mycket, och det mördade inte min plånbok heller. Tvärtom så hade jag råd med

att köpa en tröja och hennes favoritfilm till DVD. Så jag klarade mig med min budget på 400-500 kr.

Däremot tyckte hon att hon verkade snål då jag "bara" fick en parfym av henne (som jag för övrigt tycker är grym!), så då blev hon lite sur på det.

Typiskt tjejer. :wub:

Fast det varade ju inte så länge. Hon uppskattade det så klart!

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. pollen:

Ägg tror jag väl vi brukar ha. I alla fall skivade, kokta. Kanske inte hela ägg.

Paketen öppnas efter Kalle, alltid. Långt efter oftast eftersom vi äter julmiddagen på kvällen. Min familj är troligen en av de segaste av alla när det gäller julklappsöppnande. Runt 10-11 kan vi sätta igång - och då är det inte bara att slita upp allt med ditt namn på; i tur och ordning delas paketen ut, och sedan öppnas ett och ett. Oftast spenderas flera minuter efter varje paketöppnande med att diskutera klappen, så vi brukar inte vara klara med paketöppnandet förrän en bra bit in på natten. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. pollen:

Ägg tror jag väl vi brukar ha. I alla fall skivade, kokta. Kanske inte hela ägg.

Paketen öppnas efter Kalle, alltid. Långt efter oftast eftersom vi äter julmiddagen på kvällen. Min familj är troligen en av de segaste av alla när det gäller julklappsöppnande. Runt 10-11 kan vi sätta igång - och då är det inte bara att slita upp allt med ditt namn på; i tur och ordning delas paketen ut, och sedan öppnas ett och ett. Oftast spenderas flera minuter efter varje paketöppnande med att diskutera klappen, så vi brukar inte vara klara med paketöppnandet förrän en bra bit in på natten. :wub:

Haha vi kör samma system med julklappsutdelandet. Vet inte hur det blev så. Har för mig att vi ibland öppnade en efter en samtidigt som vi fick nya. Men det känns som om det är att visa mer respekt att vänta på att alla andra ska få sina julklappar samtidigt också. Dessutom så håller det längre. :wub: Och så ser man hur många julklappar man får egentligen.

Och vi börjar också ganska sent. 8/9/10 skulle jag kunna gissa.

Men äggen? Skivade? Halva ska det ju vara. Utav kaviar helst. Fast det är väl det som är grejjen, så då får jag bara skrapa bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På julafton gör vi följande.

Alla vaknar tidigt. (undra varför)

Vi tar det lugnt och dukar fram jul-frukost.

Sen efter frukosten så tar vi det lugnt, läser tidningen eller sitter vid datorn.

Sen öppnar vi paketen.

Sen "leker" man med det man fått.

Tar på sig lite snyggare kläder.

Kollar på Kalle.

Sticker till släkten.

Får mer klappar av släkten.

Julmiddag.

Vi gittar.

Hemma.

Leker mer med sakerna man fått.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...