Jump to content

Julen


VickeX
 Share

Julfrågor!  

94 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Som alla andra jular köper jag inga julklappar, bara får :mf_doof: i år skyller jag på att jag inte har råd, förra året skyllde jag på att jag inte visste vad folk ville ha.

utan tvekan jävla företag för julgotter och present butiker som uppfunnit julen. :mf_doof:

hoppas på att det itne snöar under jul. vill inte jobba på julafton :mf_doof: visserligen 200 kronor timmen :mf_doof: tar väl 10 timmar att köra ett pass, men måste bråka med alla jävla julfirande hitlerälskare som ska fram före och tränger sig. kom ihåg det pojkar, träng er inte före plogbilen, då får ni bucklor :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som alla andra jular köper jag inga julklappar, bara får :mf_doof: i år skyller jag på att jag inte har råd, förra året skyllde jag på att jag inte visste vad folk ville ha.

utan tvekan jävla företag för julgotter och present butiker som uppfunnit julen. :mf_doof:

hoppas på att det itne snöar under jul. vill inte jobba på julafton :mf_doof: visserligen 200 kronor timmen :mf_doof: tar väl 10 timmar att köra ett pass, men måste bråka med alla jävla julfirande hitlerälskare som ska fram före och tränger sig. kom ihåg det pojkar, träng er inte före plogbilen, då får ni bucklor :mf_doof:

Om du ändå inte firar jul, åk ut och ploga snö. Fan hoppas på att det snöar istället. 200kr i timmen är ju som man förstår att plogare får, bra betalt. Och sen är det ju mellandagsrea efter jul. Tjäna en jävla massa pengar, och spendera dem på saker som är billigare än vanligt sedan. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JULKÄNSLAN FINNS INTE!

Den är så pass låg att jag t.o.m har glömt öppna min chokladkalender och sitter därför nu med en hel drös chokladbitar.

Indeed, men det beror nog på att jag inte gör något juligt eller har något juligt omkring mig alls.

Jag köper inga julklappar, jag har inte varit på lucia, har inte ätit en enda pepparkaka/lussekatt, inte druckit en enda droppe glögg/must, det finns ingen snö, jag varken lyssnar på- eller hör någon julmusik. Förutom zentrixskivan som jag lyssnade igen, men den var ju inte alls bra.

Visserligen har jag käkat skumtomtar, men det var länge sedan, visserligen är skolan lite dekorerad men det märker man knappt.

Jag ser fram mer mot själva ledigheten än julafton, för mig hade det gärna bara fått vara ett lov och inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, nu har det blivit varmare igen och fejk-snön har försvunnit! cry5_857668_0.gif

Som alla andra jular köper jag inga julklappar, bara får :mf_doof: i år skyller jag på att jag inte har råd, förra året skyllde jag på att jag inte visste vad folk ville ha.

Jag har varken råd eller vet vad folk vill ha men likt förbannat går jag och köper julklappar, man måste ju göra sitt för att stödja kapitalismen ffs! yes_645834_0.gif

Nåväl, nu är de iaf inhandlade, 189€ blev det allt som allt -that's 1760 krowns. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inhandlat:

Stereolab - Miss Modular till Nils (vän)

The Shangri-Las - Leader of the Pack 7" till Amanda (vän)

Fashion-pack till mamma (OSiS Dust-it bland annat)

Derek Jarmans The Garden till bror 1

Pet Shop Boys - Very (legofodral) till bror 1s flickvän

Riket till pappa

Panda Bear - Person Pitch och kanske Tenniscoats - Tan Tan Therapy till bror 2

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är alla så stressade över julklappsköpandet? :cry: Jag köper alltid mina julklappar runt 19-20-21 december. :wub:

Edit: Det är förvisso min syster som gör allt jobb, jag bara följer med runt i affärer och halar fram kortet. :whistling:

Haha, likadant för mig. Men jag ger min syrra pengar i huset så jag slipper gå ut.

Men jag ska aldrig mer låta min syrra handla julklappar åt mig, förra året köpte jag till 16 pers. Det gick på mindre än tusenlappen. Nu köper min syrra till sex pers och vi delar på betalningen. DET HAR GÅTT ÅT 800 KRONOR!!! Då är hon inte ens klar, hon ska ha 200 till för att köpa den sista, vad fan är det här!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...