Jump to content

Livet & Döden


Mark
 Share

Recommended Posts

Sluta tala för hela forumet någon gång!

Jag tror t ex att the dude bryr sig, i alla fall vad det verkar som.

Jag hadde brytt mig mer om Frenzan och jag stått varandra lite närmare. Men nu vet jag ju inte alls mycket om honom och det där.

Du får det att låta som att han sitter och skryter med sina känslor över forumet, för fan vakna upp någon gång.

Om folk har uppfattat det så är det helt fel, kan hända att jag skriver av mig en del i V-snack, men det är ju knappast för att folk ska bry sig eller äns läsa det, det är som sagt för att skriva av mig.

Kan hända att jag har berättat en del om mina 'erfarenheter' i några trådar, men då har trådarna handlat om detta och det är folk som har undrat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om folk har uppfattat det så är det helt fel, kan hända att jag skriver av mig en del i V-snack, men det är ju knappast för att folk ska bry sig eller äns läsa det, det är som sagt för att skriva av mig.

Kan hända att jag har berättat en del om mina 'erfarenheter' i några trådar, men då har trådarna handlat om detta och det är folk som har undrat.

Nej, när jag menade Dude så vet jag ju att ni har snackat mycket på msn, jag kommer ihåg ett inlägg han skrev i vardagssnack.

Det där med att jag skulle bry mig så är det av egen vilja, då min gamla klasskompis var mycket deprimerad. Jag stöttade henne alltid och fanns där när hon ville prata, hon sa sedan att hon mådde mycket bättre och att mycket var tack vare mig. Men jag vet inte alls om hon mådde mycket bättre tack vare mig, eller om det bara var som hon sa.

Så jag är helt enkelt en sådan person som är bra på att lyssna, och jag är väldigt empatisk om jag får säga det själv. Så jo, jag skulle nog kunna bry mig, men om du inte vill att jag ska bry mig så jag gör ju heller inte det.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har något av det att göra med emo? Självmord tänker du? Har jag sagt något om självmord?

Dessutom, alla människor som begår självmord = emos automatiskt? 1. Emos är folk som inte vet ett skit om psykiska sjukdomar och bara låtsas vara deprimerade för att få uppmärksamhet.

2. Du har nog en hel del emo-tendenser då du verkligen verkar hata dig själv och behöver ta ut det på andra.

Så håll din käft om saker du inte vet om.

1. Så du menar att man måste ha en annan psykisk sjukdom för att vara deprimerad?

2. Så självförakt är ett måste för att tycka illa om andra människor? Det kan inte vara så att de inte stämmer överens min personlighet eller mitt personliga tycke?

Sluta tala för hela forumet någon gång!

Jag tror t ex att the dude bryr sig, i alla fall vad det verkar som.

Jag hadde brytt mig mer om Frenzan och jag stått varandra lite närmare. Men nu vet jag ju inte alls mycket om honom och det där.

Du får det att låta som att han sitter och skryter med sina känslor över forumet, för fan vakna upp någon gång.

1. Jag talar nog inte för mig själv när jag säger att många vill nog inte läsa om hans självömkan. Om han nu är så deprimerad, skriv det då i en dagbok eller något. Folk klagar nog att människor är negativa på forumet. Frenzy hjälper inte till precis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Jag talar nog inte för mig själv när jag säger att många vill nog inte läsa om hans självömkan. Om han nu är så deprimerad, skriv det då i en dagbok eller något. Folk klagar nog att människor är negativa på forumet. Frenzy hjälper inte till precis.

Du sa "vi", inte "de flesta av oss".

Vi är väldigt lätt att tolka som hela forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Vi" behöver necessärt inte betyda hela forumet. Beror på hur man generaliserar.

Ja, och min generalisering av det var att du försökte tala för hela forumet, nu igen.

Tydligen tolkade jag dig helt fel, så nu kan vi lämna det här.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Så du menar att man måste ha en annan psykisk sjukdom för att vara deprimerad?

2. Så självförakt är ett måste för att tycka illa om andra människor? Det kan inte vara så att de inte stämmer överens min personlighet eller mitt personliga tycke?

3. Jag talar nog inte för mig själv när jag säger att många vill nog inte läsa om hans självömkan. Om han nu är så deprimerad, skriv det då i en dagbok eller något. Folk klagar nog att människor är negativa på forumet. Frenzy hjälper inte till precis.

1. Självklart inte.

2. Då är det nog inte många som gör det. Och det är förövrigt något fel i ditt huvud eftersom du måste hålla på med allt och alla hela tiden, eller är du bara jävligt omogen.

3. Som sagt, jag ber inte folk läsa det jag skriver i Vardagssnack. Där jag annars nämnt det är i trådar om just depression och så vidare, där folk har frågat mig om det, och det tillhör tråden.

Nog med off-topic nu i mitt tycke, tråden handlar inte om det här utan om Livet och Döden, så låt oss då diskutera detta istället för några skitinlägg gjorda av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Jag talar nog inte för mig själv när jag säger att många vill nog inte läsa om hans självömkan. Om han nu är så deprimerad, skriv det då i en dagbok eller något. Folk klagar nog att människor är negativa på forumet. Frenzy hjälper inte till precis.

Jo det tror jag faktiskt du gör. Att jag tycker det är intressant kanske är fel ord, men jag tycker alltid det är kul att läsa om folks vardag, även Frenzys.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 years later...

Hej.

Jag ville passa på att bumpa den här tråden med det som hände för bara några timmar sedan.

En 21-årig kille på Flashback - som enligt honom själv levde ett helt okej liv - valde att begå självmord samtidigt som han lät alla andra titta på. Tråden finns att hitta här och jag kan även passa på att varna känsliga tittare. Det finns ingen video, utan han har laddat upp bilder var trettionde sekund (tror jag det var).

Vad man bör diskutera är varför folk väljer att göra sådant här? Varför väljer man att publicera bilder på sig själv när man begår självmord? Som ni kan läsa själva märker ni att han säger att han själv levt ett bra liv, men ändå valt utvägen att ta livet av sig. Det finns mycket att diskutera helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej.

Jag ville passa på att bumpa den här tråden med det som hände för bara några timmar sedan.

En 21-årig kille på Flashback - som enligt honom själv levde ett helt okej liv - valde att begå självmord samtidigt som han lät alla andra titta på. Tråden finns att hitta här och jag kan även passa på att varna känsliga tittare. Det finns ingen video, utan han har laddat upp bilder var trettionde sekund (tror jag det var).

Vad man bör diskutera är varför folk väljer att göra sådant här? Varför väljer man att publicera bilder på sig själv när man begår självmord? Som ni kan läsa själva märker ni att han säger att han själv levt ett bra liv, men ändå valt utvägen att ta livet av sig. Det finns mycket att diskutera helt enkelt.

I tråden finns det en som gjort en liten GIF av det som händer i camen.. Men det är så sjukt ändå..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant tråd, på ett sjukt sätt. Har följt tråden under en tid nu.

Speciellt sjukt när man tänker på att jag precis klivit av bussen och börjat vandra hem ungefär samtidigt som han genomför själva hängningen. Bara någon timma senare så sitter man och tittar på en gif av hela spektaklet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...