Jump to content

Livet & Döden


Mark
 Share

Recommended Posts

Haha, okej, "kommunist-organisationer"? Det är ju bara de som gör något. Vi andra skiter väl i det. Du gör inte ett piss själv men ändå sitter du och klankar ner på exempelvis Röda Korset? Du är allt bra sjuk du...

Finns en massa människor som är nere och hjälper dem, mer än röda korset. Frilanserande läkare, legosoldater som skyddar byar, almänna människor som vill hjälpa till. Röda Korset använder inte ens hälften av pengarna de får av människor till att ge dem mat. Det är sjukt. Jag gör inte ett piss för att jag anser att min egna hälsa går över några negrer i Afrikas hälsa. Jag kvittar om de får aids, tumörer och skabb-attacker. Så länge inte jag får det av dem är det inte mina bekymmer. Jag har förklarat varför jag "klankar" på Röda Korset. Och hur är det sjukt? Tror knappast att du skulle köpa mat till en hemlös i Sverige bara för att.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en massa människor som är nere och hjälper dem, mer än röda korset. Frilanserande läkare, legosoldater som skyddar byar, almänna människor som vill hjälpa till. Röda Korset använder inte ens hälften av pengarna de får av människor till att ge dem mat. Det är sjukt. Jag gör inte ett piss för att jag anser att min egna hälsa går över några negrer i Afrikas hälsa. Jag kvittar om de får aids, tumörer och skabb-attacker. Så länge inte jag får det av dem är det inte mina bekymmer. Jag har förklarat varför jag "klankar" på Röda Korset. Och hur är det sjukt? Tror knappast att du skulle köpa mat till en hemlös i Sverige bara för att.

Okej, så du anser dig själv viktigare än en grupp med människor från Afrikas? Hur ska jag ta det när du dessutom använder benämningen "neger"? Lever du i tron om att du som förmodligen är vit är viktigare än de andra eftersom de är svarta eller är du bara så egotippad att du tror att du är det viktigaste som finns? Nåväl, du är en jubelidiot i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, så du anser dig själv viktigare än en grupp med människor från Afrikas? Hur ska jag ta det när du dessutom använder benämningen "neger"? Lever du i tron om att du som förmodligen är vit är viktigare än de andra eftersom de är svarta eller är du bara så egotippad att du tror att du är det viktigaste som finns? Nåväl, du är en jubelidiot i vilket fall.

Neger är en helt proper term. Jag anser mig själv viktigare än någon random nere i Afrika för att jag tror inte på "Alla människor är lika värda."

Simpelt som så. Handlar om tro. Om du nu tycker alla är lika värda, tyck då så. Ideologier passar inte in i diskussioner med tanke på att de är väldigt svårt ändrade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, päronen hans borde kanske minska kylskåpet lite då.

2 år? Nej, inte riktigt än. Min första användare här registrerade sig under år 2004.

Så jag vet vad skribb går för, jag vet vad du går för, och jag vet vad Frenzy går för. Ingenting. :)

Läskigt :) Dubbelanvändare, eh?

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Neger är en helt proper term. Jag anser mig själv viktigare än någon random nere i Afrika för att jag tror inte på "Alla människor är lika värda."

Simpelt som så. Handlar om tro. Om du nu tycker alla är lika värda, tyck då så. Ideologier passar inte in i diskussioner med tanke på att de är väldigt svårt ändrade.

Det var nyss en lång diskussion kring användandet av 'neger', och istället för att du ska bli överkörd i den här tråden kan du väl läsa vad som har sagt där? >> http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...st&p=870205

---

Ska man diskutera med Mordos, eller ska man igga? (allmän fråga)

Jag kan ju ändå ge det en chans, och svara på detta:

Röda Korset använder inte ens hälften av pengarna de får av människor till att ge dem mat. Det är sjukt.

Svar: bästa sättet att rädda ett land från svält är verkligen inte att ge människorna mat (kortvarig hjälp som i längden bara gör det värre), utan att lösa de konflikter som skapat själva svälten, få igång den lokala produktionen och liknande åtgärder. Röda Korset gör nog mer nytta än vad du vet om...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fortfarande en proper term, även om den nu råkar vara rasistisk. Skrev inte att den inte var rasistisk. :]

NE.se:

proper [prå´-] adj. ~t propra

ORDLED: propr-are

• snygg och ordentlig: ett litet ~t serveringsställe; hon är alltid ~t klädd (adv.)

BET.NYANS: överfört socialt acceptabel: en ~ danstillställning

Det är varken socialt accepterat eller snyggt/ordentligt att använda 'neger' om afrikaner... kan du inte bara hålla käften om du inte har något smart att säga?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NE.se:

proper [prå´-] adj. ~t propra

ORDLED: propr-are

• snygg och ordentlig: ett litet ~t serveringsställe; hon är alltid ~t klädd (adv.)

BET.NYANS: överfört socialt acceptabel: en ~ danstillställning

Det är varken socialt accepterat eller snyggt/ordentligt att använda 'neger' om afrikaner... kan du inte bara hålla käften om du inte har något smart att säga?

Det där är i slutändan personligt perspektiv. Inte socialt accepterat, fine. Det är rätt. Men vad som är snyggt och ordentligt har du absolut inte något att komma med för det är individ till individ. Och om jag nu känner för att skriva neger, vilket jag tycker ser och låter bättre ut än "svarta" eller "svarta människor", så gör jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är i slutändan personligt perspektiv. Inte socialt accepterat, fine. Det är rätt. Men vad som är snyggt och ordentligt har du absolut inte något att komma med för det är individ till individ. Och om jag nu känner för att skriva neger, vilket jag tycker ser och låter bättre ut än "svarta" eller "svarta människor", så gör jag det.

Du får bete dig precis hur du vill, inom laga gränser, men konsekvenserna blir ju sociala sanktioner, tex. som att ingen här på forumet respekterar dig och att du aldrig får något positiv respons...

Du får kalla farmor hora också, men frågan är om släkten kommer fortsätta ge dig presenter?

---

Ontopic: Jag undviker helst att fundera så mycket på döden, tycker den är ganska obehaglig.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

som att ingen här på forumet respekterar dig

Ska bara svara på den här delen så är jag klar. Säger som SlewMe. Är inte på forumet för att få respekt. Är här för att slösa bort min tid.

_________________________________

OT: Döden är inget speciellt för min del. Med tanke på att hela min släkt förutom min familj har vittrat bort. Och den enda som inte är mina föräldrar eller min broder är min farmor och hon har rökt sedan hon var 13 år så hon har en fot i graven redan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ontopic: Jag undviker helst att fundera så mycket på döden, tycker den är ganska obehaglig.

Får man fråga varför?

Jag är inte alls rädd för döden, jag välkomnar den snarare! Varför frukta döden? Ser ingen som helst mening i det.

Du dör, allting är svart. Vad är hemskt? Bara otroligt skönt ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men self-pity motherfucker. Vi skiter i dina emo-tendenser.

Vad har något av det att göra med emo? Självmord tänker du? Har jag sagt något om självmord?

Dessutom, alla människor som begår självmord = emos automatiskt? Emos är folk som inte vet ett skit om psykiska sjukdomar och bara låtsas vara deprimerade för att få uppmärksamhet.

Du har nog en hel del emo-tendenser då du verkligen verkar hata dig själv och behöver ta ut det på andra.

Så håll din käft om saker du inte vet om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men self-pity motherfucker. Vi skiter i dina emo-tendenser.

Sluta tala för hela forumet någon gång!

Jag tror t ex att the dude bryr sig, i alla fall vad det verkar som.

Jag hadde brytt mig mer om Frenzan och jag stått varandra lite närmare. Men nu vet jag ju inte alls mycket om honom och det där.

Du får det att låta som att han sitter och skryter med sina känslor över forumet, för fan vakna upp någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...