Jump to content

Livet & Döden


Mark
 Share

Recommended Posts

Du är dum i huvudet. Jag har inte sagt att det är falskt, det jag skrev var en antydan till att jag inte tror på det.

Du fick det att låta som om att personen var en mytoman. Gick utifrån att du visste och inte trodde eftersom det aldrig skrevs att det var tro. Well well, det finns flera sätt att antyda något. Det var ju verkligen förfärligt att detta missuppfattades. Borde skrivas in som nyhet på sidan. Ta det lungt för fan, och kommentarer som dök upp först I inlägget hoppar vi gärna över.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du fick det att låta som om att personen var en mytoman. Gick utifrån att du visste och inte trodde eftersom det aldrig skrevs att det var tro. Well well, det finns flera sätt att antyda något. Det var ju verkligen förfärligt att detta missuppfattades. Borde skrivas in som nyhet på sidan. Ta det lungt för fan, och kommentarer som dök upp först I inlägget hoppar vi gärna över.

Jag tror han är mytoman, eller bara hittade på en rolig historia för att få uppmärksamhet, vilket är ungefär samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte att det finns någon mening med livet. Tror inte heller att det är meningen att vi ska vara på vissa sett. Jag tror på Gud, men tror inte på himlen och helvetet. Jag tror att man kommer någonstans efter döden, men vart och varför har jag ingen aning om. Jag är inte heller rädd för döden, jag är mer rädd för hur jag dör.

Men tror inte att det finns en mening med livet. Eller... Jag tror att det finns en mening med att just vi är på planeten, men inte någon mening för att vi är som vi är. Men finns en mening med när vi dör, men inte hur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte att det finns någon mening med livet. Tror inte heller att det är meningen att vi ska vara på vissa sett. Jag tror på Gud, men tror inte på himlen och helvetet. Jag tror att man kommer någonstans efter döden, men vart och varför har jag ingen aning om. Jag är inte heller rädd för döden, jag är mer rädd för hur jag dör.

Men tror inte att det finns en mening med livet. Eller... Jag tror att det finns en mening med att just vi är på planeten, men inte någon mening för att vi är som vi är. Men finns en mening med när vi dör, men inte hur.

Läs på, gör om, gör rätt, och så vidare...

Ungefär det du skrev trodde jag när jag var liten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade Gud funnits hade det funnits rättvisa.

Var inte så äckligt säker på det. Det en ser som rättvisa är kanske mat åt alla och liknande, medans en tycker att rättvisa är att hans baseboll-lag faktiskt kan vinna nästa säsong för de gjorde inte det förra säsongen. Rättvisa är, som allt annat, relativt. Om rättvisa var att få sina böner uppfyllda skulle allt gå åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...