Jump to content

Officiella nostalgitråden


sobe
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Game Boy

Turbo Tomy

Oh min storebror hade en sån, har bara ett svagt minne av den dock.

Men när du tog upp Game Boy så måste jag ta kort på en sak jag hittade i källaren, vet inte riktigt vad de hete men det står "Game & Watch" på den, så är det 2 bildskärmar där man ska flytta lådor med Mario & Luigi, Copyright från 1983. Inte direkt nostalgi då jag inte ens var född då men jäklar vad jag lirade med den när jag var liten :D.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh min storebror hade en sån, har bara ett svagt minne av den dock.

Men när du tog upp Game Boy så måste jag ta kort på en sak jag hittade i källaren, vet inte riktigt vad de hete men det står "Game & Watch" på den, så är det 2 bildskärmar där man ska flytta lådor med Mario & Luigi, Copyright från 1983. Inte direkt nostalgi då jag inte ens var född då men jäklar vad jag lirade med den när jag var liten :D.

Morsan hade ett sådant spel från samma företag, man var en gubbe som skulle släcka eld som ett gäng indianer orsakade genom att kasta facklor på ett hus. :cry:

Pappa hade också ett sådant spel, även det från samma företag där man var en gubbe som skulle fånga vattendroppar med en hink.

Jag nötte dessa två rätt rejält när jag var liten knatte. :(

Edit: Såg den här bilden och då slog det mig att det var den här som pappa hade, inte vattendroppar utan oljedroppar! :wub:

http://2.bp.blogspot.com/_HAwM8GMv3V0/SThL...h-Oil-Panic.jpg

Edit igen: Den här var det mamma hade. :wub:

http://p-edge.nl/parachuter/images/stories...fire_attack.jpg

Eller rättare sagt har, båda spelen finns fortfarande kvar. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Morsan hade ett sådant spel från samma företag, man var en gubbe som skulle släcka eld som ett gäng indianer orsakade genom att kasta facklor på ett hus. :D

Pappa hade också ett sådant spel, även det från samma företag där man var en gubbe som skulle fånga vattendroppar med en hink.

Jag nötte dessa två rätt rejält när jag var liten knatte. :)

Ah, Oil Panic har jag liggandes här hemma med. Det var fan riktigt trixigt! Sedan har vi även klassikern, Donkey Kong:

original-game-and-watch-donkey-kong-nintendo_1157365_0.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...