Jump to content

Officiella nostalgitråden


sobe
 Share

Recommended Posts

Så här ska ju introt låta!

yes_1119563_0.gif

Nej, usch, det där är inte originalet. :P

Det finns två versioner: den brittiska originalversionen och en klippt och disneyfierad version för amerikanska evangelister med moralpanik. Jag befarar att det där är redneckversionen.

Den där serien gick under ett sommarlov för några år sedan, jag var uppe varje morgon och kollade. :D

Minns att jag sökte efter serien för ett tag sedan (I somras kanske, eller förra sommaren) i hopp om att få vara lite nostalgisk, men hittade nog ingenting speciellt då. Däremot så visades den på Barnkanalen just då, jävlar vilken nostalgikick jag fick!yes_1119563_0.gif

Jaaa! Det där är sommarlovsintrot! :wub:

Introt får mig att minnas hur sorglig den där serien var på sina ställen också. :(

Det var ju det som var en av de fina grejerna med den serien. Den tog upp många allvarliga ämnen, bl.a. döden (många av huvudkaraktärerna dog) men det underliggande temat var hela tiden att för att överkomma alla svårigheter måste man samarbeta och försöka leva med varandras olikheter. Mycket fint! yes_1119563_0.gif

iIzrYLvLj4Q

:w000t: :w000t: :w000t:

*tänker på Göran P som dansar med kossan Doris*

---

Kommer någon ihåg vad det här tecknade barnprogrammet heter/hette: Det handlade om tre barn; en pojke, en flicka och en liten kille med napp och blöja. Varje avsnitt handlade om att de gick ut och lekte på gården och fantiserade ihop alla möjliga grejer: de fajtades med drakar, de reste i rymden, härjade i vilda västern m.m. Bifogar en snabb fantombild jag gjorde på hur jag kommer ihåg att de såg ut.

7828.png

Ring any cowbells?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer någon ihåg vad det här tecknade barnprogrammet heter/hette: Det handlade om tre barn; en pojke, en flicka och en liten kille med napp och blöja. Varje avsnitt handlade om att de gick ut och lekte på gården och fantiserade ihop alla möjliga grejer: de fajtades med drakar, de reste i rymden, härjade i vilda västern m.m. Bifogar en snabb fantombild jag gjorde på hur jag kommer ihåg att de såg ut.

7828.png

Ring any cowbells?

Haha vad fan, det programmet tänkte jag på häromdagen. I alla fall om vi tänker på samma, Kebab och jag tänker på samma.

I introt så sitter storebrorsan i sängen och läser en serietidning och käkar godis ur en påse vill jag minnas. Men jag kan för mitt liv inte komma ihåg vad serien heter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Whaaat? Något sådant kommer jag inte ihåg. Undrar om vi sett samma show? :rolleyes:

Väldigt säker på att det är samma... Har suttit och kollat här ett bra tag men ser inte något namn jag känner igen... Tror det är norskt egentligen.

Hittade däremot DET HÄR ! (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG Och det finns såklart på youtube! Total eufori!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I jakt på programmet som Umberto ritade så hittade jag någonting annat istället. :P

Lennart Helsings ABC! Här kan vi snacka om konstigt intro, men jag kommer ihåg just det här bagaravsnittet från när jag var liten. Det och ett avsnitt som handlade om en jägare. :P

Farbrorn som inte vill va' stor.

UNDERBART intro! :D

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Found it! (w00t)

Thomas, Tim & Frida hette programmet. Tydligen en dansk produktion.

Och haha, Kebab hade rätt... :rolleyes:

I jakt på programmet som Umberto ritade så hittade jag någonting annat istället. :P

Lennart Helsings ABC! Här kan vi snacka om konstigt intro, men jag kommer ihåg just det här bagaravsnittet från när jag var liten. Det och ett avsnitt som handlade om en jägare. :P

De var garanterat höga på syra eller nåt när de gjorde det där. :ph34r:

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Found it! (w00t)

Thomas, Tim & Frida hette programmet. Tydligen en dansk produktion.

Och haha, Kebab hade rätt... :rolleyes:

Härligt letat!

Hunden, den hade jag helt glömt bort, trots att jag tyckte den var jätterolig när jag var yngre. :P

Inte läste han någon serietidning i sängen i introt storebrorsan, däremot i en skottkärra. Det där med sängen kanske jag snappat upp från ett av avsnitten.

Sedan är det skitskoj att jag kommer ihåg det där avsnittet som du just länkade till. :D

De var garanterat höga på syra eller nåt när de gjorde det där. :ph34r:

Inte mig emot, introt är ju asgrymt! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På tal om alla gamla nostalgiska barnprogram så kom jag och tänka på en gammal serie som jag försökt komma på namnet på i flera år. Kommer inte ihåg mycket alls men i slutet av introt (tror jag) får man följa med igenom ett råtthål i väggen och allt blir lite hippieight (?) med roliga färger och sånt. Vet inte om de blev förminskade eller om de kom till en annan värld men tecknat var det iaf. Någon som vet vad jag pratar om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...