Jump to content

Officiella nostalgitråden


sobe
 Share

Recommended Posts

På tal om alla gamla nostalgiska barnprogram så kom jag och tänka på en gammal serie som jag försökt komma på namnet på i flera år. Kommer inte ihåg mycket alls men i slutet av introt (tror jag) får man följa med igenom ett råtthål i väggen och allt blir lite hippieight (?) med roliga färger och sånt. Vet inte om de blev förminskade eller om de kom till en annan värld men tecknat var det iaf. Någon som vet vad jag pratar om?

Är den tecknad? Minns något liknande. Det börjar alltid med ett barn som kommer till en skogvaktare. Han säger typ "Liten, mindre, minst!", förminskar barnet och öppnar en pytteliten trädörr som leder till en annan värld.

Edit: Skogsfamiljerna! biggrin_1182204_0.gif

http://www.youtube.com/watch?v=8CHU_35zMhY

Redigerad av Adriian
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är det Trolltyg i Tomteskogen som inte stod att finnas på DVD på grund av borttappade rättigheter eller något i den stilen?

Åh well, här är en nyhet från http://www.filmtipset.se

Trolltyg i tomteskogen på DVD

För alla som växte upp med Trolltyg i Tomteskogen kommer nu glada nyheter! För första gången någonsin så kommer filmen släppas på DVD, och det lagom till julhandeln!

Trolltyg i Tomteskogen visades för första gången strax efter jul 1981 och för sista gången 1989. Sedan dess har den inte kunnat visas på grund av rättighetsproblem. Nu har Filmdistributionsbolaget Cinematic Vision löst de problemen och har därför möjlighet att sprida filmen till de svenska tittarna igen!

För alla som växte upp med Trolltyg i Tomteskogen kommer nu glada nyheter! För första gången någonsin så kommer filmen släppas på DVD, och det lagom till julhandeln!

Trolltyg i Tomteskogen visades för första gången strax efter jul 1981 och för sista gången 1989. Sedan dess har den inte kunnat visas på grund av rättighetsproblem. Nu har Filmdistributionsbolaget Cinematic Vision löst de problemen och har därför möjlighet att sprida filmen till de svenska tittarna igen!

DVD:n går redan att beställa på CDON såg jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aldrig hört talas om eller sett innan! :o Hur är det ens möjligt?

Tror egentligen inte att det där var så vanligt. Var mer av en ren slump att jag hade det på VHS när jag var liten, har absolut ingen aning om vart bandet (det kändes konstigt att skriva) kom ifrån men det var ett av mina favoritband :lol:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...