Jump to content

Senast sedda film


okka
 Share

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Såg Mad Max igår, fattade fan ingenting. Var den bra eller var den töntig? Vet varken ut eller in. Den har fått asbra kritik så det påverkar ju såklart synen på den. Men, va? Jag förstår inget. En biljakt på 2 timmar med brutala explosioner och hysteriska fordon och karaktärer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Mad Max igår, fattade fan ingenting. Var den bra eller var den töntig? Vet varken ut eller in. Den har fått asbra kritik så det påverkar ju såklart synen på den. Men, va? Jag förstår inget. En biljakt på 2 timmar med brutala explosioner och hysteriska fordon och karaktärer.

Lite så känner jag bara av att ha sett trailern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Mad Max igår, fattade fan ingenting. Var den bra eller var den töntig? Vet varken ut eller in. Den har fått asbra kritik så det påverkar ju såklart synen på den. Men, va? Jag förstår inget. En biljakt på 2 timmar med brutala explosioner och hysteriska fordon och karaktärer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EXAKT SÅ! Tänkte fan på detta klippet tillochmed under biovistelsen!

Haha! Det var min första tanke när jag såg ditt inlägg! :D

Robert är fan skön han!

Riskerade till och med att bli sen till jobbet för att länka den, med rätt tid och allt. :D

Se hela klippet, det är fan något av det bästa han gjort på Parlamentet!

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg på Furious 7 igår kväll. Jag tyckte att även om det var en väldigt överdriven film med lite för många scener där karaktärerna går iväg ifrån diverse saker hela så va det trots allt en okej film. Väldigt fint budskap i filmen och slutet tyckte jag var riktigt bra faktisk. Men, jag kan ju säga att om inte Paul walker hade dött i verkligheten hade antagligen inte filmen varit lika fin på det sättet. Jag tycker det känns som dom endast försöker göra coolare och coolare stuns samtidigt som dom ger skådespelarna värre och värre bil.

Skulle gärna vilja se att dom återgår lite mera till "rötterna" utav filmerna där istället för att göra jobb åt/med FBI/Polisen så gör dom det för egen vinning istället. Menmen, det kommer ju som sagt en åtta med så .. får väl se hur det slutar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Jag såg Blade Runner här om dagen. Det var en sådan film jag borde sett för länge sedan men av någon anledning inte gjort.

 

Cinematografin och atmosfären var skitbra, men fan det var också det enda jag gillade. Väldigt långsamt tempo och skrattretande fighter. Men jag kan förstå att den blev en stor hit när den kom, måste varit väldigt banbrytande på den tiden!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Såg precis klart "Beasts of No Nation", den första filmen som Netflix köpt rättigheter till.

Hade inte så stora förhoppningar men den var stundtals riktigt bra, må jag säga! Tyvärr så kändes det som att historien inte riktigt fick fart. Slutet var dock fint.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Black Mass.

Jag insåg först en bra bit in i filmen att huvudpersonen spelades av Depp. Efter insikten kändes det först som att "jaha, kunde de inte hitta någon ovanlig person istället", men snart därpå slogs jag av vilken skådis han är. Det här kanske inte var den mest avancerade rollen, men man glömde snabbt att han var han och man fokuserade istället på karaktären.

Filmen var bra men ingen jag köper på Bluray eller som det kommer talas om i åratal härefter. Jag ger den 7 eller 7,5/10, för att den var "bra", bättre än "okej" men inte "jäkligt bra" eller "mästerlig med vissa brister". En bra film som jag kan rekommendera någon som är sugen på en riktig gangsterfilm. Huvudpersonen är ordentligt otäck i vissa scener, nästan lite förutsägbart brutal mot folk i hans närhet. Jag valde att ta en dålig och orättvis trailer eftersom de andra innehåller spoilers om handlingen, eller (som i trailer #1) visar filmens bästa scen inklippt med en massa musik och clipshows. Det förstör upplevelsen på bio så jag rekommenderar er inte att titta på den trailern :) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg precis klart "Beasts of No Nation", den första filmen som Netflix köpt rättigheter till.

Hade inte så stora förhoppningar men den var stundtals riktigt bra, må jag säga! Tyvärr så kändes det som att historien inte riktigt fick fart. Slutet var dock fint.

Håller med till 100%!. Filmen var bra, men blev helt enkelt aldrig så intressant som jag hade hoppats på.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

24-critics-while-were-young.nocrop.w529.

While we're young

En film med Ben Stiller som inte är en Ben Stiller-film. Eller ja, han är fortfarande en gnällig medelålders man som försöker hitta sig själv, som alltid, men den här filmen hade faktiskt djup. Det var lite av en Woody Allen-film utan de förskräckligt långsamma monologdialogerna.

Filmen handlar om en dokumentärfilmare och hans producentfru som fastnat i ett filmprojekt som pågått för länge. Deras vänner har uppslukats av skaffabarn-sekten och de känner sig både uttråkade och uteslutna eftersom de inte själva lyckats skaffa några, trots försök. En dag träffar de ett ungt par som också är i dokumentärfilmindustrin, fast mer indie. Det medelåldriga paret blir plötsligt mycket ungdomligare och får tillbaka mycket av den livslust de börjat se blekna bort.

-

Vad som verkar vara en feelgood/tråkmysig film blir så småningom en film som ger upphov till mycket eftertanke. Fastän jag själv inte alls har nån erfarenhet av varken barn, dokumentärfilmer eller medelålderskris var det väldigt givande för mig att se någon annan få genomgå en självrannsakning och bygga upp en självinsikt, på ett sätt som inte var Hollywood-töntigt. Åtminstone inte så mycket som man kunde tro av en Ben Stiller-film. Att få se någon annan ta tag i sig själv var för mig väldigt givande och till viss mån inspirerande att göra något liknande själv - hur pompös jag än låter just nu.

Betyg 7/10, klart sevärd men inget mästerverk och inget jag köper själv (vilket kräver en 8/10 eller över). Rekommenderas för funderare och grubblare. :)

EDIT: Åh, just ja. För den som tycker att det här lät som en skittråkig rulle kan jag säga att nej, det är det inte. Den har ett tempo som rullar på bra utan att man tänker på det. Plus, för den som söker spänning, det finns en twist. ;)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...