Jump to content

Folk lämnar pga att de känner sig hatade


Tweak
 Share

Recommended Posts

Mm, håller med om att en mot en är det enda rätta.. Med vissa undantag :)

Energie-grejen vet jag inte vad det är, länk?

Har ingen länk. Det hela började med en tråd för klädstilar eller något. Om EMO:s. Så kom vi in på något ämne, och jag skrev: "så nu blir man kallad alternativ för man klär sig i ett normala Nudie-jeans och Energie-tröja?" eller något.

I en annan tråd, när jag var lite trött och irriterad, började ett antal personer börja med "passa er, han bär ju Energie! :P".

Flera hakade på. A.A låste tråden och hänvisade till PM om man skulle skriva personangrepp (öh, moget!), och jag PM:ade honom för att jag kände mig illa behandlad.

Konversationen kan ses nedan. Jävligt dåligt beteende av A.A måste jag säga.

"detta är inget jävla dagis och vi är inte era daddor".

Snälla. Detta är ett forum - ni är moderatorer (det var ett ganska bra exempel!) och ni skall ha koll på skit som spam OCH ifall någon känner sig mobbad.

post-10601-1172608596_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 281
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har ingen länk. Det hela började med en tråd för klädstilar eller något. Om EMO:s. Så kom vi in på något ämne, och jag skrev: "så nu blir man kallad alternativ för man klär sig i ett normala Nudie-jeans och Energie-tröja?" eller något.

I en annan tråd, när jag var lite trött och irriterad, började ett antal personer börja med "passa er, han bär ju Energie! :rolleyes: ".

Flera hakade på. A.A låste tråden och hänvisade till PM om man skulle skriva personangrepp (öh, moget!), och jag PM:ade honom för att jag kände mig illa behandlad.

Konversationen kan ses nedan. Jävligt dåligt beteende av A.A måste jag säga.

"detta är inget jävla dagis och vi är inte era daddor".

Snälla. Detta är ett forum - ni är moderatorer (det var ett ganska bra exempel!) och ni skall ha koll på skit som spam OCH ifall någon känner sig mobbad.

Tyvärr har du fått det om bakfoten.

Vi är ordningsvakter, inte kyratorer. Iofs ser inte jag det där som att det skulle vart mobbing, men just på forum så är det bara att borsta av sig all skit man får, och om det börjar gå illa så är det bara att slänga dom jobbiga personerna på Ignore-listan (ja, det finns en sådan)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konversationen kan ses nedan. Jävligt dåligt beteende av A.A måste jag säga.

"detta är inget jävla dagis och vi är inte era daddor".

Håller med A.A...umm jag menar Nord.

Snälla. Detta är ett forum - ni är moderatorer (det var ett ganska bra exempel!) och ni skall ha koll på skit som spam OCH ifall någon känner sig mobbad.

Mobbad? Kära nån...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allvarligt, hur fan blir man mobbad på ett forum av folk man inte känner? Givetvis tycker jag att man ska sköta sig och inte snacka skit om alla, jävligt fegt att göra det på ett forum dessutom. Dcok förstår jag inte allt detta som stått i tidningarna den senaste tiden, det här om "Internetmobbning". Ni läser vad ni vill för fan, bry er inte så mycket.

En till sak. Det är ju inte så att man blir mobbad på ett forum för att man är ful eller kanske tjock, vilket man kan bli i skolan och liknande. Därför måste det ju finnas något i den mobbades uppförande som gjort att den blivit mobbad. Det hela beror alltså mycket på en själv, ingen tvingar någon att skriva på ett forum.

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En till sak. Det är ju inte så att man blir mobbad på ett forum för att man är ful eller kanske tjock, vilket man kan bli i skolan och liknande. Därför måste det ju finnas något i den mobbades uppförande som gjort att den blivit mobbad. Det hela beror alltså mycket på en själv, ingen tvingar någon att skriva på ett forum.

Ooh, vilken stor poäng du har där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dcok förstår jag inte allt detta som stått i tidningarna den senaste tiden, det här om "Internetmobbning". Ni läser vad ni vill för fan, bry er inte så mycket.

Jag skulle gissa på att det betyder att samma folk som kanske mobbar dig "IRL" skriver saker till dig på nätet. Skriver jag att du är en jävla idiot tar du ju antagligen inte illa upp eftersom att du då lätt kan ignorera mig. Att någon som du får slag och förolämpningar av i vanliga fall kommer och kallar dig idiot så kommer du antagligen ta illa upp.

Ser du skillnaden? Om det finns någon som tar illa upp för att någon man aldrig träffat eller kommer träffa skriver något. Som alltså inte känner en alls är det nog den personen som är ganska patetisk.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det finns någon som tar illa upp för att någon man aldrig träffat eller kommer träffa skriver något. Som alltså inte känner en alls är det nog den personen som är ganska patetisk.

Kanske om man är mobbad i skolan och söker trygghet på internet och blir rejected* där med så tar man nog illa upp.

*Engelska som modersmål så jag tappar svenska ord ibland :/

Jeg har fogetten all svenskah - Dolph Lundgren

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kände mig inte utanför och liksom.. påtryckt, eller vad skall man säga? för att någon kallade mig "fan vad ful du är :(" i Bild på dig själv-tråden, utan för att det var en fyra-fem personer på mig, på samma gång. Och det spelar väl ingen roll om jag inte känner de IRL, heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kände mig inte utanför och liksom.. påtryckt, eller vad skall man säga? för att någon kallade mig "fan vad ful du är :D" i Bild på dig själv-tråden, utan för att det var en fyra-fem personer på mig, på samma gång. Och det spelar väl ingen roll om jag inte känner de IRL, heller.

Psssfff...ingenting jämfört med VaXxxXxXxor :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kände mig inte utanför och liksom.. påtryckt, eller vad skall man säga? för att någon kallade mig "fan vad ful du är >_< " i Bild på dig själv-tråden, utan för att det var en fyra-fem personer på mig, på samma gång. Och det spelar väl ingen roll om jag inte känner de IRL, heller.
Nej, men om man vet med sig att man är ful så är det ju lika bra att inte posta en bild om man inte vill ha reaktioner. Därmed inte sagt att du är ful, det vet jag inget om.

Titta i valfri modelltidning så ser du hur dagns "snygg" är, jämför sedan dig med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...
Nej, men om man vet med sig att man är ful så är det ju lika bra att inte posta en bild om man inte vill ha reaktioner. Därmed inte sagt att du är ful, det vet jag inget om.

Titta i valfri modelltidning så ser du hur dagns "snygg" är, jämför sedan dig med dem.

Jag kände mig inte utanför och liksom påtryckt, eller vad skall man säga? för att någon kallade mig "fan vad ful du är :D" i Bild på dig själv-tråden, utan för att det var en fyra-fem personer på mig, på samma gång. Och det spelar väl ingen roll om jag inte känner de IRL, heller.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Allvarligt, hur fan blir man mobbad på ett forum av folk man inte känner? Givetvis tycker jag att man ska sköta sig och inte snacka skit om alla, jävligt fegt att göra det på ett forum dessutom. Dcok förstår jag inte allt detta som stått i tidningarna den senaste tiden, det här om "Internetmobbning". Ni läser vad ni vill för fan, bry er inte så mycket.

"ok", så alla som blir mobbade i tex, skolan, känner mobbarna så jävla bra då? Jag själv har fått ta en massa skit i hela högstadiet och ibland kände man inte ens personerna som höll på... :)

Var ju ganska aktiv här förut, men pågrund av den otroligt låga mognadsnivån så känns det menlöst att vara här. Förstår inte varför man ska vara kaxig och elak för att man är moderator/administratör? Är man mod/adm så ska man väl förfan föregå med gott exempel och vara vettig rent allmänt, inte sitta och kaxa i trådarna och tro att man är bättre än nån annan. På forumen där jag är aktiv, så är moderatorerna/administratörerna som vilken annan person som helst på forumet. Skillnaden är att dom har rätt att varna och låsa trådar som spårar ur. . . . . . . . . .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"ok", så alla som blir mobbade i tex, skolan, känner mobbarna så jävla bra då? Jag själv har fått ta en massa skit i hela högstadiet och ibland kände man inte ens personerna som höll på... :huh:

Var ju ganska aktiv här förut, men pågrund av den otroligt låga mognadsnivån så känns det menlöst att vara här. Förstår inte varför man ska vara kaxig och elak för att man är moderator/administratör? Är man mod/adm så ska man väl förfan föregå med gott exempel och vara vettig rent allmänt, inte sitta och kaxa i trådarna och tro att man är bättre än nån annan. På forumen där jag är aktiv, så är moderatorerna/administratörerna som vilken annan person som helst på forumet. Skillnaden är att dom har rätt att varna och låsa trådar som spårar ur. . . . . . . . . .

Det ligger ett uns av sanning i det du skriver. "Problemet" på det här forumet är att en del mods/admins blandar ihop sin roll som mod/admin med sin roll som debattör. På de flesta andra forum försöker man hålla rollerna isär; på fb t.ex. avslutar moderatorerna med "/moderator" om de skriver inlägg i egenskap av moderator för att visa att de är neutrala och inte nödvändigtvis framför sina personliga åsikter.

Konstruktiv och saklig kritik.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"ok", så alla som blir mobbade i tex, skolan, känner mobbarna så jävla bra då? Jag själv har fått ta en massa skit i hela högstadiet och ibland kände man inte ens personerna som höll på... :huh:

Var ju ganska aktiv här förut, men pågrund av den otroligt låga mognadsnivån så känns det menlöst att vara här. Förstår inte varför man ska vara kaxig och elak för att man är moderator/administratör? Är man mod/adm så ska man väl förfan föregå med gott exempel och vara vettig rent allmänt, inte sitta och kaxa i trådarna och tro att man är bättre än nån annan. På forumen där jag är aktiv, så är moderatorerna/administratörerna som vilken annan person som helst på forumet. Skillnaden är att dom har rätt att varna och låsa trådar som spårar ur. . . . . . . . . .

Påminner om ett forum jag är medlem på. Där är admin och moderator som alla andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...