Jump to content

Folk lämnar pga att de känner sig hatade


Tweak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 281
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men fan, du är ju rätt vettig ibland. Tycker du man är töntig och "en kärring" ifall man inte gillar att kolla på skräckfilmer och äckliga bilder?

Haha, självklart tycker jag det. Speciellt när du tar åt dig så otroligt. Kärringjävel.

*Hint; Kolla vad jag skrev förut. Ta ingen skit.

Den som säger - den är själv. Lekplatsens lag. yes_645834_0.gif

Självfallet! Funkar det på dagis, funkar det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...
Kanske inte är den som blir "hatad" som mest bör fundera på vad den kan förbättra, utan den som "hatar" ska fundera på det?

Ja, men om någon blir "hatad" på utav någon annan medlem så tycker jag denne medlem som blir hatad borde ha tillräckligt mycket råg i ryggen och säga till hataren att skärpa sig. Det är ett forum och ingen kommer ju åka på däng och forumets vision borde ju vara att alla ska trivas. Tål då inte denne "hatare" att offret skriver får han väl helt enkelt lämna eller ignorera denne person.

(Det här blev helt off, men det är iallafall mina 2 cent)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men om någon blir "hatad" på utav någon annan medlem så tycker jag denne medlem som blir hatad borde ha tillräckligt mycket råg i ryggen och säga till hataren att skärpa sig. Det är ett forum och ingen kommer ju åka på däng och forumets vision borde ju vara att alla ska trivas. Tål då inte denne "hatare" att offret skriver får han väl helt enkelt lämna eller ignorera denne person.

(Det här blev helt off, men det är iallafall mina 2 cent)

Det tycker jag också. Vi är ju inte direkt dagisbarn. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Vet inte ens om jag vill skriva detta, men jag börjar mer och mer märka av den känslan som folk får när de känner sig hatade. Visserligen känner jag mig inte hatad nu, utan det handlar om en annan sak.

Jag har vid flera tillfällen direkt blivit föremål för klagomål och åsikter. De som jag vet vilka det är hugger direkt så fort jag skriver något fel eller gör ett misstag och ställer en motfråga. Även jag kan missdöma sitautioner och jag säger inte att jag heller är forumets snällaste barn. Dessutom så kan jag vara lite för stöddig/dryg i vissa situationer, men inte alla.

Detta har jag börjat uppleva mer och mer dagligen här på sajten. Jag gillar verkligen inte den, utan jag får dåliga intryck och jag vill få min åsikt sagd utan att andra ska klanka ner på den eller hitta misstag och direkt skriva en reply om hur dålig jag är eller liknande. Visst, de som spammar och skriver onödiga saker á Teoman ska naturligtvis få emot sig de flesta och bli nerklankad, men det som oroar mig är att mer och mer vanliga medlemmar blir "nerhuggna" av andra så fort denna gör ett misstag eller dylikt. Detta rör inte bara mig, utan jag har observerat hur andra medlemmar blir smått attackerade (okej, lite för starkt ord, men ni förstår vad jag försöker säga) så fort de gjort ett misstag eller så fort de får sin åsikt sagd som andra inte gillar. Alla ska få sin åsikt sagd utan att andra ska komma med: "Men du, det du skrivit har ingen grund alls"

Kan lika gärna vara: "Hahaha, du är ju löjlig"

Visst, detta kommer säkerligen inte förändras och ni kommer säkert inte förstå mig eller rent ut av skratta åt det här, men jag håller fast i detta. Ville bara få detta sagt.

Jag har själv inte varit speciellt aktiv här på länge men jag förstår vad du menar. Gtasajten är ett forum där i princip alla känner alla, och därför blir det oftast också ''grupperingar'' mellan medlemarna. Hur som haver så finns det alltid folk på forum som inte klarar av att bemöta andras åsikter på ett konstruktivt sätt vilket även gäller kritik i sig. Det är väldigt lätt att komma med klagomål men desto svårare att komma med en lösning. Sitter man och pekar ut fel och problem utan att ens vara intresserad av att lösa dem är det bara kortsiktigt och helt meningslöst eftersom det oftast bara uppstår munhugg efter munhugg då vilket inte gynnar någon alls. Då kan man lika gärna hålla inne det man tänker på. Det som är mest synd är att nya medlemar som kommer hit knappast känner sig välkomna eftersom man tydligtvis skall hålla en viss standard och håller man inte den blir man direkt ett föremål för klagomål. För att nämna en 'standard' som man bör hålla här är stavningen. Det är inget jag är negativ till i sig, men då folk börjar komma med kritik som ''Lär dig stava'' och liknande vill man bara logga ut från forumet med en gång. För övrigt håller jag fullt med dig i det du säger.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Förstår inte varför medlemmar tar GTAsajten på största allvar. Det är klart att alla har olika åsikter och det syns tydligt att vissa är bättre på att argumentera än andra men om man är så pass svag att man tar åt sig vad andra säger på nätet så kanske man ska stänga ner sitt bredband? Förlåt om det låter dumt, jag är verkligen emot nätmobbning och dylikt men om man tar åt sig vad andra säger här så är man helt enkelt svag, kanske dags att bli social? festa lite mer? skaffa fler vänner? tuffa upp sig helt enkelt.

Vi känner ju alla till Stellans härliga kommentarer :doh: märks tydligt på de nya medlemmar att dem blir sjukt rädda eller något?

Ny Medlem: är det bara jag som hatar volvo bilar?

Stellan: Håll käften slyna.

Ny Medlem: va? förlåt då

Och sen att vissa här orkar vara sura på andra är så jäkla fattigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte varför medlemmar tar GTAsajten på största allvar. Det är klart att alla har olika åsikter och det syns tydligt att vissa är bättre på att argumentera än andra men om man är så pass svag att man tar åt sig vad andra säger på nätet så kanske man ska stänga ner sitt bredband? Förlåt om det låter dumt, jag är verkligen emot nätmobbning och dylikt men om man tar åt sig vad andra säger här så är man helt enkelt svag, kanske dags att bli social? festa lite mer? skaffa fler vänner? tuffa upp sig helt enkelt.

Vi känner ju alla till Stellans härliga kommentarer (w00t) märks tydligt på de nya medlemmar att dem blir sjukt rädda eller något?

Ny Medlem: är det bara jag som hatar volvo bilar?

Stellan: Håll käften slyna.

Ny Medlem: va? förlåt då

Och sen att vissa här orkar vara sura på andra är så jäkla fattigt.

Aa fyfan, man ska vara tuff, gilla raggarbilar och knulla varenda brud.. ANNARS ÄR JU MAN EN JÄVLA NOLLA....

srsly, sluta va så jävla mesiga..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aa fyfan, man ska vara tuff, gilla raggarbilar och knulla varenda brud.. ANNARS ÄR JU MAN EN JÄVLA NOLLA....

srsly, sluta va så jävla mesiga..

Menar inte "tuff" på de sättet att man ska gilla raggarbilar och knullar brudar. Menar bara att man inte ska vara så jävla mesig och ta åt sig saker som folk säger genom internet. Om man låter sig själv bli körd i röven av någon som bor flera mil bort så är kanske forum, chat och andra communties inget man ska ge sig in på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Förstår inte varför medlemmar tar GTAsajten på största allvar. Det är klart att alla har olika åsikter och det syns tydligt att vissa är bättre på att argumentera än andra men om man är så pass svag att man tar åt sig vad andra säger på nätet så kanske man ska stänga ner sitt bredband? Förlåt om det låter dumt, jag är verkligen emot nätmobbning och dylikt men om man tar åt sig vad andra säger här så är man helt enkelt svag, kanske dags att bli social? festa lite mer? skaffa fler vänner? tuffa upp sig helt enkelt.

Vi känner ju alla till Stellans härliga kommentarer :) märks tydligt på de nya medlemmar att dem blir sjukt rädda eller något?

Ny Medlem: är det bara jag som hatar volvo bilar?

Stellan: Håll käften slyna.

Ny Medlem: va? förlåt då

Och sen att vissa här orkar vara sura på andra är så jäkla fattigt.

Ja, alla har olika åsikter men det är vissa som inte klarar av att argumentera konstruktivt. Helst ska varje post innehålla personliga påhopp. Oavsett om man tar gtasajten seriöst eller inte så är det oerhört drygt när en del medlemmar tar ut sina aggressioner på andra. Alla är för den delen heller inte van med att människor ber dem dra åt helvete för att de har en annan åsikt, helt enkelt för att de uppenbarligen har allmänt folkvett. De människor som är svaga är inte dom som reagerar på att andra är otrevliga, snarare att de som i vissa fall måste vara otrevlig för att uttrycka sina åsikter; ofta för att förlöjliga en persons åsikter. Jag förstår precis vad du menar med ''tuffa upp sig'' men man kan, eller bör, inte behandla alla människor lika (missuppfatta mig inte nu) eftersom alla uppfattar saker och ting olika. Det är i allafall vad jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...