Jump to content

Folk lämnar pga att de känner sig hatade


Tweak
 Share

Recommended Posts

Allvarligt, hur fan blir man mobbad på ett forum av folk man inte känner? Givetvis tycker jag att man ska sköta sig och inte snacka skit om alla, jävligt fegt att göra det på ett forum dessutom. Dcok förstår jag inte allt detta som stått i tidningarna den senaste tiden, det här om "Internetmobbning". Ni läser vad ni vill för fan, bry er inte så mycket.

En till sak. Det är ju inte så att man blir mobbad på ett forum för att man är ful eller kanske tjock, vilket man kan bli i skolan och liknande. Därför måste det ju finnas något i den mobbades uppförande som gjort att den blivit mobbad. Det hela beror alltså mycket på en själv, ingen tvingar någon att skriva på ett forum.

Det är ibland är lättare att bli mobbad eller retad på internet om man inte delar med sig i en grupps åsiker. I verkligheten kunde man exempelvis slå en stol I skallen på personen som mobbar, villket inte går på internet. Internet är även en plats där man kan slänga ut sig I princip vad som helst eftersom det inte har konsekvenser.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 281
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är ibland är lättare att bli mobbad eller retad på internet om man inte delar med sig i en grupps åsiker. I verkligheten kunde man exempelvis slå en stol I skallen på personen som mobbar, villket inte går på internet. Internet är även en plats där man kan slänga ut sig I princip vad som helst eftersom det inte har konsekvenser.

Vad du skriver där är att man kan i verkliga livet kan slänga stolar på dem som inte delar dina åsikter. Ja, det är kanske förståligt att du behöver ta till sånna metoder...

Det är positivt att folk kan slänga ut sig vad som helst, här vågar jag åtminstone påstå att du är en jäkla idiot som vetenskapligt försöker bevisa 'spökmateria', utan att jag får en stol i huvudet.

Konsekvenserna kan väl vara att du försöker dissa mig tillbaka, eller så är det så att den som är klipskast med pennan (läs: tangentbordet) vinner, istället för den med vildast temperament som du förespråkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I verkligheten kunde man exempelvis slå en stol I skallen på personen som mobbar

En vanlig dag för Cyprez i skolan:

Cyprez: Spöken finns! Jag lovar!

Lärarn: Men Cyprez, sluta larva dig! Spöken finns inte.

Cyprez: Men jo! Jag har sett det!

Lärarn: Du pratar bara smörja. Spöken har aldrig funnits och kommer aldrig finnas

*KADUNK!*

:'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad du skriver där är att man kan i verkliga livet kan slänga stolar på dem som inte delar dina åsikter. Ja, det är kanske förståligt att du behöver ta till sånna metoder...

Det är positivt att folk kan slänga ut sig vad som helst, här vågar jag åtminstone påstå att du är en jäkla idiot som vetenskapligt försöker bevisa 'spökmateria', utan att jag får en stol i huvudet.

Konsekvenserna kan väl vara att du försöker dissa mig tillbaka, eller så är det så att den som är klipskast med pennan (läs: tangentbordet) vinner, istället för den med vildast temperament som du förespråkar.

Du missuppfattade mig helt eller var det jag som inte skrev utförligt. Det jag säger är att man kan bli mobbad för det man tycker och hur man är. Jag skulle aldrig I mitt liv slå ner någon för att personen ifråga inte tycker likadant som mig. Låt oss säga att jag har blivit EMO, hårdrockare eller vad som helst. Skulle någon börja mobba (mobba) mig skulle jag vänligt be dem att sluta. Jag skulle helt lungt säga att det är bäst att du ger dig innan jag gör något åt saken. Man talar alltid (I detta fall) innan man använder fysiskt våld. Kan man inte tala med personen så är det ingen idé att fortsätta. Man ska aldrig ta skit av andra. Jag går inte till någon lärare eller mentor eftersom det enligt min mening inte har något att göra med det. Jag ber inte någon om hjälp eftersom bör kunna handla själv. Du kanske ser på saken av att man ska vara mjuk och snäll mot de som är jävliga. Delar inte din åsikt. Lika så respekterar jag människor I min närhet.

EDIT: Vad jag menar med ''en grupps åsikter'' är att en speciell ''grupp'' blir irreterad på dig om du inte tycker som dem. Alla har exempelvis sett att det finns grupperingar här på Gtasajten, såsom på skolor och jobb. Vissa personer tåler inte andras åsikter.

P-C; Det är stort skillnad på att mobba och tycka olika. Titta I en ordbok så förstår du. :wub:

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
Vf blandar du in Polen i detta?

Har Sverige inte horor?

Självklart har Sverige horor. Anledningen var nog bara att det låter roligare med just polska horor.. Bara för att det är mer allmänt känt :)

Baltiska och öststatiska luder är oftast i en klass för sig. Iofs så är större delen av Sveriges prostituerade också balter och öststatare.

Och, men dra inte in Polen, du kan lika gärna ta svenska horor.

Som sagt.. inte lika roligt på nåt sätt

Jo, man drar in Polen.. Fatta det någon gång då. Polska horar är i kalibern "självdött".

Självdött kanske är lite o ta i.. Dom orkar ju iaf med vad dom nu pysslar med.

Och det här har med något alls att göra??

OnT: Det va väl tråkigt att folk lämnar för det.. Men jag personligen tror att det finns andra anledningar..

Och så seriöst ska man inte ta något alls på ett forum :P.. Det är ju trots allt internet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...