Jump to content

Folk lämnar pga att de känner sig hatade


Tweak
 Share

Recommended Posts

Oh lord, vad tror du skulle hände om du skulle Säga nej när Sergeanten säger du ska göra 40 armpressar :)

@Pico: Nope. Men när HAN käftade med KalleR fick han också flera andra mot sig. Och så borde det väl

också vara med andra äldre personer folk ser upp till, man blir alltså osams med många personer.

Jag dömmer det iaf som et problem.

Så du har inte funderat på att gizmo91 fick flera emot sig för att han bara hade helt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 281
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad i gudars skymning har en sergeant med det här att göra, ser inte någon sergeant på gtasajten.

Och jag bryr mig inte om jag får flera emot mig, ska jag börja grina eller? för att någon går emot mig på internet, löjligt.

Pröva att inte gå imot dem som är äldre och har "högre rank" än dig nästa gång.
Jag skiter fullständigt om han är äldre eller om han ör "högre rank" än mig. Så om jag går emot dom med såkallad "högre rank", vad skulle hända?

Jag snackade inte om det är forumet, jag hoppades bara att du inte är så där utanför internet också.

Drar mig ur det här nu, har väldigt svårt att förstå människor ibland.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och där tog argumenten slut eller, även om du faktiskt har en poäng mot StellHell den här gången?

Du vet själv hur lama "datornörd-dissarna" är, du har vid upprepade tillfällen berättat att "vi" (eller vissa iaf, kanske inte borde räkna in mig själv där) på sajten är dina enda kompisar, och att "vi" har hjälpt dig med så mycket.

Och så tror jag faktiskt inte fallet är så, för varken mig (som du har kört den på iaf två gånger) eller StellHell, utan vi, och dom flesta andra på forumet, har ett liv utanför datorn.

Vet gott & väl att StellHell inte sitter vid datorn 24/7, men jag menar att han sitter här vid datorn OFTA, när andra mods/admins inte gör det så ofta. Okej?

For your information så jobbar jag, thank you very much.

Något du kommer få svårt med om du är så inkompitent som du utger dig för att vara.

OKej, grattis!

Ja, jag kommer leva med att sitta inrutten i mitt rum och leva på bidrag.

Vilken tur att du lyckades så bra i livet! BRA STELLAN!

"Buhu. Jag är ikompetent. :)"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet gott & väl att StellHell inte sitter vid datorn 24/7, men jag menar att han sitter här vid datorn OFTA, när andra mods/admins inte gör det så ofta. Okej?

Jag till skillnad från andra mods kanske tar det lite mer seriöst, och har inte mycket annat att göra då jag bor ute på bushen och alla polare bor inne i stan.

OKej, grattis!

Ja, jag kommer leva med att sitta inrutten i mitt rum och leva på bidrag.

Vilken tur att du lyckades så bra i livet! BRA STELLAN!

"Buhu. Jag är ikompetent. ^_^ "

"Utger dig för att vara". Jag har aldrig sagt att du är det, men som du själv skriver så kan man ju inte tro nått annat.

Du gör bara saker värre för dig själv när du kör dina "cs dissar" och "Åh, någon på internet tycker illa om mig, buhu"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men pKz ditt dryga helvette kan du aldrig ge dig någon jävla gång.

Varför borde jag ..?

"I will fight for all that is true." Eric Adams

StellHell, ja må missta mig, men är det inte du som skriver ->

"talk to the hand"

"careface"

"o rly?"

Oeps. IIIH! Spindel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom dom dom. Utan förvarningar klappar Maimstream på samvetets port. Vad det nu betyder.

Var inte det här en tråd om att man INTE skulle hålla på att tjafsa och bajsa på varandra? Jag har ögat igenom alla fem sidor då det är första gången jag har läst i den och tycker att nästan alla här har tagit sig vatten över huvud (?). Att hålla på och slänga massa dumma kommentarer och kalla folk för taskiga saker på det här forumet ger mig tillbaka blickar från MITT RIKTIGA LIV. Jag skiter i om ni inte bryr er, men att bli mobbad i verkligeheten är inte kul, och jag tror inte det är världens roligaste grej om det händer på internet heller. Jag vet inte hur många på forumet som tycker om mig eller har nåt emot mig, eller om dom bryr sig om mig överhuvudtaget. Jag finns, jag är här och jag försöker vara glad. Men när det ska hålla på med massa bråk och onödigt tjafs på ett forum som är till för disskusioner så blir man less på att vara här. Det är som att ställa sig och sälja glass och kallar kunderna för "fuckface", "efterbliven" och sen tro att dom ska komma tillbaka för saftens skull. Nej, vill man ha saft så går man nog och köper det på ett trevligt ställe. Iallafall jag gör det, jag vet inte med er andra. Bara för att man har väldigt hög själv-respekt så ska man inte hålla på och klanka ner på alla andra och tro man är mer värd än dom. Jag är inte direkt den omtyckta sorten nånstans, men jag är mig själv och bör bli respekterad. Jag kollade på filmen "Thirteen" och tyckte den var riktigt överdriven. Hon fick en kommentar sina strumpor och slängde bort hela sig själv för det. Tankeställaren jag fick var: "Vem är igentligen den tuffaste, den som är sig själv och har riktiga kompisar, eller den som låtsas vara nåt för att få vara med dom som den tror är sina kompisar?". I slutet av filmen blir hon sviken av sin kompis om ni inte har sett den. Man ska behandla folk med respekt. Att ni inte har sett den riktiga Johannes här på forumet är för att jag aldrig är seriös IRL och skämtar hela tiden. Jag kan gå över gränsen och är näst intill aldrig allvarlig. Men här på forumet är jag för rädd för att åka dit för spam och bli bannad då jag har fyra varningar.

För nån månad sen så var det mycket snack om ett möte för alla forumiter, om hur det skulle bli och vilka skulle komma. Nu i efterhand så ser man att det inte alls skulle vara en bra idé då alla skulle bete sig som... Knullansikten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stell: frågan är inte vare sig du är basebolliga-material eller ej, det är du ju onekligen; frågan var vare sig du tycker det är ett rättvist system eller ej. Och om du nu tycker att det är rättvist så kan vi väl inte göra så mycket åt det, men om du åtminstone har någon som helst förståelse för vad rätt och fel är, då det kommer till pedagogik och betéendemönster, så kanske du borde fundera vad du - som den övermänniska på forumet du trots allt är - kan göra åt saken.

Driver man ditt idiotiska resonemang till sin spets så kan man väl lika gärna acceptera att 98 procent av världens befolkning inte har nog mat för dagen, och skita i att ens spendera det hela en tanke, eller ens ponera kring förbättring; för det är ju så det är, face it. Take it. Eat it up. Eller hur? Bara för att livet inte är rättvist så är det väl inte en jäkla ursäkt för att just DU ska få bete dig som en idiot.

Saker och ting blir vad man (försöker) göra det till.

Vad fan hände med revolutionen? Your call.

Likgiltig jäkla borgarursäkt är vad det hela är... Huh!

Bara så du vet vad mitt inlägg egentligen handlade om; inte vare sig du är en del av skiten eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stell: frågan är inte vare sig du är basebolliga-material eller ej, det är du ju onekligen; frågan var vare sig du tycker det är ett rättvist system eller ej. Och om du nu tycker att det är rättvist så kan vi väl inte göra så mycket åt det, men om du åtminstone har någon som helst förståelse för vad rätt och fel är, då det kommer till pedagogik och betéendemönster, så kanske du borde fundera vad du - som den övermänniska på forumet du trots allt är - kan göra åt saken.

Det är inte rättvist, och kommer så inte förbli. Vill ni ha samma rättigheter så får ni "slåss" för en plats som Mod/Admin som jag har gjort.

Jag kommer inte göra något åt saken, vilket jag tror jag har konstaterat för länge sen? Jag kör mitt race, tills jag tröttnar eller kör ner mig själv i träsket och sticker här ifrån.

Driver man ditt idiotiska resonemang till sin spets så kan man väl lika gärna acceptera att 98 procent av världens befolkning inte har nog mat för dagen, och skita i att ens spendera det hela en tanke, eller ens ponera kring förbättring; för det är ju så det är, face it. Take it. Eat it up. Eller hur? Bara för att livet inte är rättvist så är det väl inte en jäkla ursäkt för att just DU ska få bete dig som en idiot.

Personligen bryr jag mig inte om 98% av jordens befolkning dör av svält. Jag är inte en person som skänker pengar till Röda Korset och köper majblommor.

Och som jag sa innan. Livet är och kommer aldrig att bli rättvist. Lev med det.

Saker och ting blir vad man (försöker) göra det till.

Aye. Jag försöker göra sajten till ett ställe där jag trivs, ni tar konsikvenserna. Gör ni sajten till ett bättre ställe för er så tar jag konsikvenserna.

Vad fan hände med revolutionen? Your call.

You can always try. Revolution är skit sålänge det inte är flera miljoner vs. 1.

Likgiltig jäkla borgarursäkt är vad det hela är... Huh!

Bara så du vet vad mitt inlägg egentligen handlade om; inte vare sig du är en del av skiten eller ej.

Thats cool.

Dom dom dom. Utan förvarningar klappar Maimstream på samvetets port. Vad det nu betyder.

Var inte det här en tråd om att man INTE skulle hålla på att tjafsa och bajsa på varandra? Jag har ögat igenom alla fem sidor då det är första gången jag har läst i den och tycker att nästan alla här har tagit sig vatten över huvud (?). Att hålla på och slänga massa dumma kommentarer och kalla folk för taskiga saker på det här forumet ger mig tillbaka blickar från MITT RIKTIGA LIV. Jag skiter i om ni inte bryr er, men att bli mobbad i verkligeheten är inte kul, och jag tror inte det är världens roligaste grej om det händer på internet heller. Jag vet inte hur många på forumet som tycker om mig eller har nåt emot mig, eller om dom bryr sig om mig överhuvudtaget. Jag finns, jag är här och jag försöker vara glad. Men när det ska hålla på med massa bråk och onödigt tjafs på ett forum som är till för disskusioner så blir man less på att vara här. Det är som att ställa sig och sälja glass och kallar kunderna för "fuckface", "efterbliven" och sen tro att dom ska komma tillbaka för saftens skull. Nej, vill man ha saft så går man nog och köper det på ett trevligt ställe. Iallafall jag gör det, jag vet inte med er andra. Bara för att man har väldigt hög själv-respekt så ska man inte hålla på och klanka ner på alla andra och tro man är mer värd än dom. Jag är inte direkt den omtyckta sorten nånstans, men jag är mig själv och bör bli respekterad. Jag kollade på filmen "Thirteen" och tyckte den var riktigt överdriven. Hon fick en kommentar sina strumpor och slängde bort hela sig själv för det. Tankeställaren jag fick var: "Vem är igentligen den tuffaste, den som är sig själv och har riktiga kompisar, eller den som låtsas vara nåt för att få vara med dom som den tror är sina kompisar?". I slutet av filmen blir hon sviken av sin kompis om ni inte har sett den. Man ska behandla folk med respekt. Att ni inte har sett den riktiga Johannes här på forumet är för att jag aldrig är seriös IRL och skämtar hela tiden. Jag kan gå över gränsen och är näst intill aldrig allvarlig. Men här på forumet är jag för rädd för att åka dit för spam och bli bannad då jag har fyra varningar.

För nån månad sen så var det mycket snack om ett möte för alla forumiter, om hur det skulle bli och vilka skulle komma. Nu i efterhand så ser man att det inte alls skulle vara en bra idé då alla skulle bete sig som... Knullansikten?

Har inte mycket att säga. pKz snackar gojja. Inte precis så att jag ska sitta och slicka fet röv bara för topicen handlade om att man inte skulle snacka illa om varandra.

Förövrigt så är folk olika RL > Forum. Kolla bara på mig och P-C. Jag har träffat honom 2 gånger RL, medans vi har haft ett par fighter. Han var anledningen till att jag lämnade forumet en tid, och jag är även den personen som bannade honom från sajten.

RL så kan man inte se något som hellst agg mot varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet som jag ser det är att Hultenius, pga sin frånvaro, inte har gett/ger några som helst direktiv till er

adminstratörer om hur ni skall sköta forumet och hur ni skall förhålla er till medlemmarna (rätta mig om jag har fel) och då blir det som det blir.

Det blir vigilantism över det hela.

Kom dock ihåg det i GTA-sammanhang uttjatade uttrycket "Respect is everything."

Vad är väl ens en allsmäktig administratör i all sin prakt om han inte är respekterad av medlemmarna?

Ingenting.

Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte mycket att säga. pKz snackar gojja. Inte precis så att jag ska sitta och slicka fet röv bara för topicen handlade om att man inte skulle snacka illa om varandra.

Förövrigt så är folk olika RL > Forum. Kolla bara på mig och P-C. Jag har träffat honom 2 gånger RL, medans vi har haft ett par fighter. Han var anledningen till att jag lämnade forumet en tid, och jag är även den personen som bannade honom från sajten.

RL så kan man inte se något som hellst agg mot varandra.

Var inte riktat mot någon speciell, allt mindre dig. Tycker det är så surt att man ska behöva vara rädd för att posta för att man kan få en IQ-befriad pik emot sig. Det är ingen speciell person här i dramat som ska ta åt sig av vad jag skriver, utan mer alla som läser det. Hade jag velat säga nåt till nån speciell person så kan jag lika gärna skicka ett pm. Precis som du säger är man nog väldigt olika om man träffas ute på stan än om man sitter framför en dator.

Gurka - Leverpastej - Liten flicka - Grön trumpet

Edit. Fel med quoten.

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag skulle säga att ett forum är väldigt lik en dokusåpa, bortsett från att man inte träffar och ser vara "fysiskt".

Det finns de som bråkar och förstör (spammar), de som försöker städa upp och hålla ordning.

Det finns folk som utger sig för att vara någon annan än vad de är.

Folk blir vänner, på forumet (i Big Brother-huset), men utanför låtsas de inte om varandra.

Det blir bråk, folk blir osams.

Folk fattar tycke för varandra.

Jag ser riktigt många likheter, må jag säga :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...