Jump to content

Grand Theft Auto IV


 Share

Recommended Posts

Så är det i Canis canem edit också. Och det var ju Rockstar som gjorde det spelet, så man kan ju alltid hoppas :). Hopps också på att man kan bli arresterad. Är trött på att polisen försöker slakta en bara för att man råkade krocka med deras bil. Vore kul om man stog still utan något vapen uppe så att de kunde sätta handfängsel på en. Sen när man kommer till finkan så blir det "Jail break minigame" med lite Thin Lizzy's "Jail break" i bakgrunden (w00t)

Hehe men du lär ju få skit för alla vapen dom hittar på dig. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 971
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vist, lite bättre grafik vill vi ha. Det ska vi ha. Men det tycker jag räcker. Sen borde dom lagt mer arbete på andra saker. Skulle inte alls bli ledsen om grafiken bara var 150% av hur Vice City's grafik var. Skulle dock bli mer ledsen om man inte kan göra mycket.

Kort sammanfattning:

Hellre sämre grafik och mer funktioner än bättre grafik och mindre funktioner. Som någon skrev (när jag sökte), att man ska kunna skjuta sönder alla rutor på bilar. Och där med öppna bilarna med hjälp av att skjuta sönder en bildörrs ruta och sticka in handen och dra upp låset.

Kom även på en sak nu när jag skrev. Vi vet ju inte när det utspelar sig. Men om det inte är allt för långt tillbaka så tycker jag att dem, iaf på någon rare bil. Som endast ägs av rika pedestrians. Kom även på en sak till. Pedsen borde kunna ha olika kläder. Där man ser hur rika dem är.. Några få som har kläder man kan köpa på de dyraste klädaffärerna. Och några som har mer vanliga (fler som har dem) kläder. Och sen även några riktigt dåliga. Typ pösbyxor. Ja, dåliga. Och sen då menar jag så. Dom ovanliga bilarna ska vara ovanliga att ses, och dem körs bara av personer som har dyra kläder. Och därmed är rika. Dessa bilar kan då ha t.ex alcolås (just därför det är personer som är rika som ska ha dessa bilar) och dem behöver inte alls vara så jävla bra i övrigt. Och då ska man kunna dricka också. Och sen får bilarna gärna ha lås, som endast (kräver säkert jävligt mycket programmering och skit) kan öppnas av en nyckel. Så man då ska kunna följa nån jävel, vänta tills han parkerat, stigit ut, låst och gått iväg. Sedan skjuter man han, tar upp nyckeln och kan öppna bilen (Endast med den nyckeln). Sen det där med alcolås. I något uppdrag kanske man måste jobba som insider. Och lurar någon snubb. Så är man i deras hus, dricker någonting. Och senare efter så ska man döda någon/hämta någonting/whatever. Sen ska man springa ut. Och snubben är ju en rikpampjävel. Och då bor han rätt avlägset i någon lyxvilla. Och har en fin bil. Och då kommer 30 vakter efter en med Mac-16 eller någonting. Och hoppar in i den öppna bilen gör man. Men vafan - den har alcolås. Och jag som valde att han skulle dricka när man fick välja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag har rätt bra fantasi. Skulle bara skriva det första...

------

Vist, lite bättre grafik vill vi ha. Det ska vi ha. Men det tycker jag räcker. Sen borde dom lagt mer arbete på andra saker. Skulle inte alls bli ledsen om grafiken bara var 150% av hur Vice City's grafik var. Skulle dock bli mer ledsen om man inte kan göra mycket.

Kort sammanfattning:

Hellre sämre grafik och mer funktioner än bättre grafik och mindre funktioner. Som någon skrev (när jag sökte), att man ska kunna skjuta sönder alla rutor på bilar. Och där med öppna bilarna med hjälp av att skjuta sönder en bildörrs ruta och sticka in handen och dra upp låset.

------

Men jag kom på lite mer. (w00t)

Tänk er framtidens GTA om jag får jobb på Rockstar när jag är vuxen. :lol::)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så är det i Canis canem edit också. Och det var ju Rockstar som gjorde det spelet, så man kan ju alltid hoppas :). Hopps också på att man kan bli arresterad. Är trött på att polisen försöker slakta en bara för att man råkade krocka med deras bil. Vore kul om man stog still utan något vapen uppe så att de kunde sätta handfängsel på en. Sen när man kommer till finkan så blir det "Jail break minigame" med lite Thin Lizzy's "Jail break" i bakgrunden (w00t)

Det där med minigame var kul :lol: Det är faktiskt lite övervåld hos poliserna, men åtminstone skjuter de inte vid enstjärnig efterlysning i nåt spel jag kommer på :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Övervåld är bara förnamnet min vän. Klubbade ner en kärring i SA en gång så att hon dog. Jaha, där kom farbror blå, jag ropade "Helstekt gris"!, han blev arg, drog sitt tjänstevapen (som han inte borde få ha) och blåste skallen av mig. Kan väl försöka vara lite snällare. Eller så är det som i den där reklamen på tv: "Det är inte lätt att vara snäll när man har halsbränna".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är några av mina förslag, tycker ni inte om någon av dem, citera då mitt inlägg och förklara vad som är fel för då blir tråden lite intressantare.

* Bra grafik är inget som står på min lista då jag vet att det kommer vara en helt suverän grafik. Kolla bara på trailern till Eight days, GTA IV kan knappast vara mycket sämre. Men en sak jag vill ska bli bättre är alla buggar. Bilar som fastnar i marken, byggnader, vägar som försvinner när man kör i en svindlande fart. Detta är allmänt jobbigt och hoppas att de har fixat det under dem tre - fyra åren dem utvecklat spelet.

* Det skall finnas fler städer, fem olika städer och några andra små samhällen hade varit perfekt men kanske för mycket begärt.

* Städerna skall vara stora metropol, med skyhöga byggnader, många personer ute på stan, de flesta välklädda, antalet bilar ute på sta'n borde vara många fler då det antagligen kommer vara enorma storstäder.

* Människorna borde vara smartare, hoppa bakom murar när de hör skottlossning, kanske boxa ur pistolen ur handen på en, sparka en på den svagaste platsen, nämligen kulorna så att man stretar på marken och ber gud om förlåtelse och att han har fått nog med lidande.

* Huvudpersonen, han som man spelar ska vara en riktig cooling precis som Tony Montana. Inte rädd för någonting, spottar folk i ansiktet när han blir hotad till döds.

* Större vapenarsenal, San Andreas hade 36 olika vapen men då dem flesta var värdelösa. Ofta man går ut på sta'n och mördar folk med blommor och dildon. Av de 36 vapnen var kanske 20 av dem användbara. Femtio vapen hade jag varit nöjd med.

* Fler bilar! San Andreas må ha många bilar men de flesta dåliga och fula. Många snhygga bilar såsom Lamborghini, Ferrari med andra namn.

* Hastighetsmätare hade varit roligt.

* Skateboard, inlines, sparkcykel hade nog varit skoj men inte så användbart.

* Människorna skall vara mer vardagliga. Tvätta bilar, klippa gräset, vara i bråk med grannen, måla staketet, putsa fönstren och mycket annat jag inte orkar rabbla upp.

* Byggnaderna borde ta stryk och inte som i de andra GTA spelen, där man pepprar sönder sin Rocket Launcher utan en endaste fläck på byggnaderna. Dem skall kunna försvinna totalt och återståenden av dem är bara damm och aska. Dem byggs upp igen då man inte skådar platsen längre.

* ALLA fönstrar ska gå sönder. Även de på byggnaderna.

* När man skjuter på bildäck borde man se luften blåsa ut som i Max Payne eller något.

* Större spelyta borde komma med då PlayStation 3 har MYCKET större kapacitet än vad PS2 har.

* Större klädarsenal och fler klädbutiker.

* Man kanske kan skaffa en fru och tillverka ett barn, men då det borde vara frivilligt. Att ha fru alltså. Fler tjejer att skaffa borde finnas som man sen kan gifta sig med men bara om hon gillar dig. Handla mat åt familjen o.s.v. men inte för simsaktigt bara.

* 110 vanliga uppdrag där svårighetsgraden varierar. Ibland kan ett uppdrag vara superenkelt på den nittionionde uppdraget.

* Man borde spela som en tjugofemåring som varken har körkort eller pass. Så när en polis spanar vi motorvägen och ser dig köra för fort kan man välja att åka in till sidan och få saken avklarad direkt eller köra vidare så det blir en riktigt bilrace.

Några av min få önskemål, inte alls för mycket begärt eller vad säger ni? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket text...

Visst, du har din önskningar och de flesta av dom är rätt bra men några saker tycker jag inte om så värst mycket.

*Hastighetsmätare skulle vara lite onödigt enligt mig, skulle bara störa bilden om de satt en hastighetsmätare fast i något hörn

*Huvudpersonen behöver inte vara någon cooling men det ska vara en som passar bra in i storyn som utspelar sig och än kan man inte säga hur huvudpersonen ska vara men visst, hellre cooling än fegis.

*Byggnaderna ska de gå att skjuta på men inte så att absolut alla byggnader rasar ihop men stryk får dom ta mycket, skulle kanske inte se så roligt ut när man bombat alla byggnader i en stad och nästan allt var öde, men visst, inget jag skulle störa mig på så mycket då det är upp till var och en om man ska ta sönder byggnader.

*Din idé med fru och barn är alldeles för långsökt, påminner FÖR mycket om The Sims och visst en tjej vore inte fel eller t.om en fru i storyn eller någonstans men att sedan skaffa barn och så vidare skulle i varje fall inte jag tycka om.

*110 uppdrag - Alldeles för lite, spelet ska räcka länge och storyn ska antingen vara väldigt lång eller så ska de finnas flera storys.

Jag skulle vilja se 500+ uppdrag, kanske lite mindre men mycket uppdrag i alla fall så de tar tid och klara ut.

Allt annat var i stort sett bra och skulle gärna se många av dina idér i GTA IV.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är några av mina förslag, tycker ni inte om någon av dem, citera då mitt inlägg och förklara vad som är fel för då blir tråden lite intressantare.

* Bra grafik är inget som står på min lista då jag vet att det kommer vara en helt suverän grafik. Kolla bara på trailern till Eight days, GTA IV kan knappast vara mycket sämre. Men en sak jag vill ska bli bättre är alla buggar. Bilar som fastnar i marken, byggnader, vägar som försvinner när man kör i en svindlande fart. Detta är allmänt jobbigt och hoppas att de har fixat det under dem tre - fyra åren dem utvecklat spelet.

* Det skall finnas fler städer, fem olika städer och några andra små samhällen hade varit perfekt men kanske för mycket begärt.

* Städerna skall vara stora metropol, med skyhöga byggnader, många personer ute på stan, de flesta välklädda, antalet bilar ute på sta'n borde vara många fler då det antagligen kommer vara enorma storstäder.

* Huvudpersonen, han som man spelar ska vara en riktig cooling precis som Tony Montana. Inte rädd för någonting, spottar folk i ansiktet när han blir hotad till döds.

* Människorna skall vara mer vardagliga. Tvätta bilar, klippa gräset, vara i bråk med grannen, måla staketet, putsa fönstren och mycket annat jag inte orkar rabbla upp.

* Byggnaderna borde ta stryk och inte som i de andra GTA spelen, där man pepprar sönder sin Rocket Launcher utan en endaste fläck på byggnaderna. Dem skall kunna försvinna totalt och återståenden av dem är bara damm och aska. Dem byggs upp igen då man inte skådar platsen längre.

* ALLA fönstrar ska gå sönder. Även de på byggnaderna.

* När man skjuter på bildäck borde man se luften blåsa ut som i Max Payne eller något.

* Större spelyta borde komma med då PlayStation 3 har MYCKET större kapacitet än vad PS2 har.

Några av min få önskemål, inte alls för mycket begärt eller vad säger ni? :)

Plockade ut de bästa förslagen, faktiskt inte alls dåliga. :)

Hmm hur långt tror ni att man kommit i utvecklingen av nästa GTA-spel, pojkar och flickor? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med att hus kan gå sönder är bara dåligt enligt mig. Ni har väl sett hur det såg ut när World Trade Center rasade? Det blev ju kaos! De rasade ju över en massa byggnader och damm-molnet blev enormt. Det skulle ju bli så om man kraschade ett plan eller bombade med Rocket Launcher i någon skyskrapa i spelet i såna fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu känner jag för att vara allmänt negativ och tråkig och kritisera era usla idéer och förslag gott folk. :)

-------------

Ska vi blanda in lite WoW också? Öva upp sina skills i Dagger? Hehe.

Nej, nej och åter nej.

Så är det i Canis canem edit också. Och det var ju Rockstar som gjorde det spelet, så man kan ju alltid hoppas >_<. Hopps också på att man kan bli arresterad. Är trött på att polisen försöker slakta en bara för att man råkade krocka med deras bil. Vore kul om man stog still utan något vapen uppe så att de kunde sätta handfängsel på en. Sen när man kommer till finkan så blir det "Jail break minigame" med lite Thin Lizzy's "Jail break" i bakgrunden :P

Jail break minigame? WTF? :) Nej, nej, nej!

Yadayada..

Nej.

Tänk er framtidens GTA om jag får jobb på Rockstar när jag är vuxen. ;):P

*Ber en stilla bön om att VickeX aldrig ska få jobb på Rockstar. *

_________________________________________________________________

Här är några av mina förslag, tycker ni inte om någon av dem, citera då mitt inlägg och förklara vad som är fel för då blir tråden lite intressantare.

Sure thing! (w00t)

* Bra grafik är inget som står på min lista då jag vet att det kommer vara en helt suverän grafik. Kolla bara på trailern till Eight days, GTA IV kan knappast vara mycket sämre. Men en sak jag vill ska bli bättre är alla buggar. Bilar som fastnar i marken, byggnader, vägar som försvinner när man kör i en svindlande fart. Detta är allmänt jobbigt och hoppas att de har fixat det under dem tre - fyra åren dem utvecklat spelet.

Asch. GTA har aldrig varit såå buggigt.

* Det skall finnas fler städer, fem olika städer och några andra små samhällen hade varit perfekt men kanske för mycket begärt.

Nej, nej. En enda stor stad räcker gott och väl.

* Städerna skall vara stora metropol, med skyhöga byggnader, många personer ute på stan, de flesta välklädda, antalet bilar ute på sta'n borde vara många fler då det antagligen kommer vara enorma storstäder.

Sure thing.

* Människorna borde vara smartare, hoppa bakom murar när de hör skottlossning, kanske boxa ur pistolen ur handen på en, sparka en på den svagaste platsen, nämligen kulorna så att man stretar på marken och ber gud om förlåtelse och att han har fått nog med lidande.

Smartare, ja.

"Lidande", nej.

* Huvudpersonen, han som man spelar ska vara en riktig cooling precis som Tony Montana. Inte rädd för någonting, spottar folk i ansiktet när han blir hotad till döds.

Nej, nej, nej. Huvudpersonen ska vara kvinna.

* Större vapenarsenal, San Andreas hade 36 olika vapen men då dem flesta var värdelösa. Ofta man går ut på sta'n och mördar folk med blommor och dildon. Av de 36 vapnen var kanske 20 av dem användbara. Femtio vapen hade jag varit nöjd med.

Bah! Ca 10 vapen räcker.

* Fler bilar! San Andreas må ha många bilar men de flesta dåliga och fula. Många snhygga bilar såsom Lamborghini, Ferrari med andra namn.

Nah. San Andreas bilpark var stor nog.

* Hastighetsmätare hade varit roligt.

Onödigt.

* Skateboard, inlines, sparkcykel hade nog varit skoj men inte så användbart.

Mjo.

* Människorna skall vara mer vardagliga. Tvätta bilar, klippa gräset, vara i bråk med grannen, måla staketet, putsa fönstren och mycket annat jag inte orkar rabbla upp.

Nah, trams. Spela Sims eller nåt om du vill ha vardag.

* Byggnaderna borde ta stryk och inte som i de andra GTA spelen, där man pepprar sönder sin Rocket Launcher utan en endaste fläck på byggnaderna. Dem skall kunna försvinna totalt och återståenden av dem är bara damm och aska. Dem byggs upp igen då man inte skådar platsen längre.

Nah. Bra som det är.

* ALLA fönstrar ska gå sönder. Även de på byggnaderna.

Onödigt. "Fönster" skrivs det även i pluralis btw.

* När man skjuter på bildäck borde man se luften blåsa ut som i Max Payne eller något.

Onödigt.

* Större spelyta borde komma med då PlayStation 3 har MYCKET större kapacitet än vad PS2 har.

Nah.

* Större klädarsenal och fler klädbutiker.

boxbig_863080_0.jpgevilgrin39_745831_0.gif

* Man kanske kan skaffa en fru och tillverka ett barn, men då det borde vara frivilligt. Att ha fru alltså. Fler tjejer att skaffa borde finnas som man sen kan gifta sig med men bara om hon gillar dig. Handla mat åt familjen o.s.v. men inte för simsaktigt bara.

Nej, nej, nej! Spela Sims och/eller skaffa dig en brud.

"Tillverka" ett barn! Kära nån. :)whoco5_718772_0.gif

* 110 vanliga uppdrag där svårighetsgraden varierar. Ibland kan ett uppdrag vara superenkelt på den nittionionde uppdraget.

W0rd.

* Man borde spela som en tjugofemåring som varken har körkort eller pass. Så när en polis spanar vi motorvägen och ser dig köra för fort kan man välja att åka in till sidan och få saken avklarad direkt eller köra vidare så det blir en riktigt bilrace.

Nah.

Några av min få önskemål, inte alls för mycket begärt eller vad säger ni? :blink:

rejected_stamp_863080_3.gif but I still love you. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...