Jump to content

Grand Theft Auto IV


 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 971
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sen när lever vi i en värld där alla måste göra som du säger?

Om vi säger såhär då.

Varför skulle han vara skadad för att han tycker som att han gör?

*edit*

Ja, jättemoget att du editerade bort din dänga åt Umberto. Synd bara att den finns kvar i min quote.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi säger såhär då.

Varför skulle han vara skadad för att han tycker som att han gör?

*edit*

Ja, jättemoget att du editerade bort din dänga åt Umberto. Synd bara att den finns kvar i min quote.

Ja, jag ber då om förlåtelse min allsmäktige då jag syndade med orden..

Förhelvete, det var inte riktat till personangrepp, pöjk!

Jag har inget emot honom, bara tyckte det var en udda kommentar, ta det inte så hårt bara för att ni är iNET_bRuThAaZ^

Och "skadad" är väl inte det bästa ordvalet, men tänker man sig inte för så kan det bli så..SÅ FÖRLÅT, omg

Nu låter vi inte tråden gå mer offtopic, så du kan gärna börja skicka PM med personangrepp om min mamma eller vad det nu är du vill tjafsa om..något annat onödigt.

Redigerad av SHAOLiN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tehee. Jag (över)driver med er, kära vänner. SÅ extremt spelkonservativ som jag fått det att framstå är inte ens jag. Men visst, det mesta av det jag skrivit stöder jag åtminstone delvis.

Självklart hoppas jag på en hel del nyheter i GTAIV men samtidigt vill jag ändå att serien "återgår till sina rötter". För att sammanfatta, önskar jag att man plockar bort onödigheter (som t.ex. statssystemet) och sånt som tar bort fokus från själva spelet (t.ex. dejting)! Samtidigt hoppas jag att man gör nästa GTA seriösare. Seriösare än VC och SA men ändå inte FÖR seriöst, GTA3 är ett utmärkt exempel på hur det bör se ut.

Vad gäller grafik så, jag har sagt det förut och jag säger det igen, graphics don't make the game! Det är trevligt med bra grafik men grafiken bör aldrig vara det primära. Vi har sett alltför många exempel på spel med schysst grafik men usel spelkänsla/styrning/story/whatever. Fönster som går sönder, specialeffekter m.m. är säkert kul men det är inte vidare viktigt, ja, jag vill påstå att de ofta är rent onödiga. Personligen väljer jag mycket hellre ett spel med lite halvkass grafik men med fantastisk spelkänsla/story/etc än ett med underbar grafik men sämre känsla.

VAD är då spelkänsla? Ja, det är inte helt lätt att definera och det varierar från person till person. Jag kan ju som kuriosa nämna att det senaste spel som gav mig äkta skön spelkänsla var Mafia. So, they're few and far between.. :wub:

Kanske GTAIV blir nästa?

Sen det här med mängder (t.ex. bilar och vapen) och stora ytor. Stora massor är inte alltid bra och mängder är aldrig synonymt med ett bra spel. Jag vill ha kvalitet framom kvantitet. Märk väl att jag inte menar grafisk kvalitet utan spelmässig kvalitet. Detta gäller särskilt spelytan; när man gör stora världar är risken stor att det uppstår stora "tomma", slarvigt gjorda områden som inte tillför spelet något. Jag anser att SA på vissa ställen hade känningar av detta. Ta t.ex. det där stora berget (Chilliad eller wtf), det är inte så svårt att gissa hur diskussionen gick på Rockstar när de gjorde omgivningarna kring städerna:

Eh, Joe?

Ja?

Du, det stora öppna fältet här på kartan, det ser inte vidare bra ut.

Äsch, det ordnar sig. Vi kan väl slänga dit några öknar elller lite skog.

Men Joe, vi har ju redan trettiosjutton öknar och skogar.

Ah, jag vet, vi lägger dit ett stort jävla berg, så är den saken ur världen!

Perfekt! Nu går jag hem och sätter på frugan!

Hej!

Ska man ha stora ytor ska de tillföra spelet något, de ska inte finnas endast "for the sake of it". Ett annat exempel är ju Vice City med sina "stränder"... (w00t):)

Till sist måste jag säga att jag älskar GTA-spelen och det är väl däri en stor del av min skepticism gentemot nymodigheter ligger. Jag vill att man fortsätter den här eminenta spelserien/spelidéen och inte förstör den med alltför många nya element. Jag är rädd att man då riskerar att förstöra hela det underbara konceptet som är GTA.

edit:typos

Ja, jag ber då om förlåtelse min allsmäktige då jag syndade med orden..

Förhelvete, det var inte riktat till personangrepp, pöjk!

Jag har inget emot honom, bara tyckte det var en udda kommentar, ta det inte så hårt bara för att ni är iNET_bRuThAaZ^

Och "skadad" är väl inte det bästa ordvalet, men tänker man sig inte för så kan det bli så..SÅ FÖRLÅT, omg

Nu låter vi inte tråden gå mer offtopic, så du kan gärna börja skicka PM med personangrepp om min mamma eller vad det nu är du vill tjafsa om..något annat onödigt.

Jä jä. Run along.

Lite fegt att editera bort dina inlägg och åsikter dock.

Oh well. whistling_842393_0.gif

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hellööö alla!

tänkte skapa en tråd där vi kan skriva alla ideér om vad vi tror kommer finnas på GTA IV!!!

jag hoppas att det ska va mycke bättre än SA såklart ;P

och att det ska finnas mycke fler olika ansikten !! så dåligt när det finns ca 30 olika :)

finns mycke mer, men vill veta vad ni tror med!!

den kommer bli bättre än sa :wub: lätt kmr den knäcka den i bitar, och så tycker jag att från början sa var dö triiist grafiken och allt var inte den känslan (w00t) konstigt nog kmr Gta IV bli den bästaa spelet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grand Theft Auto hade ju dålig grafik, och GTA San Andreas hade också dålig grafik.

"Dålig grafik" existerar inte öht, det finns bara föråldrad grafik och modern grafik och för spelkvaliteten är skillnaden mellan dessa obetydlig.

Bra spel med riktigt föråldrad ("dålig") grafik:

Kings Quest

Hidden-AgendaCapture003_866899_1.jpg

Hidden Agenda

Conflict: Middle East Political Simulator

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med grafik är nog väldigt indivuduelt. Man kan egentligen inte klassa San Andreas grafik som dålig, men man kan dock säga att man tycker att den är dålig. Själv gillar jag den inte alls. ''Flimmer State''. Vi får heller inte glömma bort att San Andreas faktiskt börjar bli gammalt.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med grafik är nog väldigt indivuduelt. Man kan egentligen inte klassa San Andreas grafik som dålig, men man kan dock säga att man tycker att den är dålig. Själv gillar jag den inte alls. ''Flimmer State''. Vi får heller inte glömma bort att San Andreas faktiskt börjar bli gammalt.

det beror på vad man klassar som "gammalt".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA förlorade inte sin själ, GTA utvecklades, till något bättre. Nu kommer det ännu en evolution, och jag är övertygad om att det är för det bättre.

GTA3 hade ett mer seriöst spelande. San Andreas är ett praktexempel på oseriöst spelande. ''Gå med din M4 coh döda alla Los Santos gangstrar ute på gatorna, helst på dagtid också.''

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...