Jump to content

Grand Theft Auto IV


 Share

Recommended Posts

Satt här i min stol och funderade lite på GTA4. Eftersom dom valde att ha New York som stad igen, betyder det att nästa GTA spel kommer vara Miami? O.o

Möjligheten finns, men Miami är inte lika exoktiskt som det var på 80-talet, och vem fan orkar ännu ett till GTA-spel med Vice City-känsla (iofs gör jag det, men du förstår). Eller det är klart som fan Miami fortfarande är exotiskt, men det var mer kultur förr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • Inlägg 971
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tycker att det vore soft om man kunde gå på krogen o dricka. Sen när man ska gå hem o är full så är det suddigt o gubben reagerar segt. Och om har druckit för mycket så kan det bli svart också vaknar upp i en gränd lite senare i bara kalsonger o plånboken är borta så man har förlorat lite pengar (inte allt eftersom man har det mesta på banken eller under madrassen hemma). Sen måste man gå o köpa en ny mobil för att kunna ringa eller bli uppringd. Jag tycker även att det ska finna sånt som fanns i GTA2, alltså så man kan ha machine gun, miner o olja med bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att det vore soft om man kunde gå på krogen o dricka. Sen när man ska gå hem o är full så är det suddigt o gubben reagerar segt. Och om har druckit för mycket så kan det bli svart också vaknar upp i en gränd lite senare i bara kalsonger o plånboken är borta så man har förlorat lite pengar (inte allt eftersom man har det mesta på banken eller under madrassen hemma). Sen måste man gå o köpa en ny mobil för att kunna ringa eller bli uppringd. Jag tycker även att det ska finna sånt som fanns i GTA2, alltså så man kan ha machine gun, miner o olja med bilen.

Orka olja och Machinegun. Ska det vara någon vapenmodifikation till bilarna ska det vara spikar :) Kewl att släppa ut spikar när man har kanske fem polisbilar bakom sig, där man sedan hör ett antal höga smällar och när man tittar bak så kör alla polisbilar av vägen och krockar in i hus. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att det vore soft om man kunde gå på krogen o dricka. Sen när man ska gå hem o är full så är det suddigt o gubben reagerar segt. Och om har druckit för mycket så kan det bli svart också vaknar upp i en gränd lite senare i bara kalsonger o plånboken är borta så man har förlorat lite pengar (inte allt eftersom man har det mesta på banken eller under madrassen hemma). Sen måste man gå o köpa en ny mobil för att kunna ringa eller bli uppringd. Jag tycker även att det ska finna sånt som fanns i GTA2, alltså så man kan ha machine gun, miner o olja med bilen.

Tycker det skulle bli lite för oseriöst om man kunde slänga ut olja och minor på gatan. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att det vore soft om man kunde gå på krogen o dricka. Sen när man ska gå hem o är full så är det suddigt o gubben reagerar segt. Och om har druckit för mycket så kan det bli svart också vaknar upp i en gränd lite senare i bara kalsonger o plånboken är borta så man har förlorat lite pengar (inte allt eftersom man har det mesta på banken eller under madrassen hemma). Sen måste man gå o köpa en ny mobil för att kunna ringa eller bli uppringd. Jag tycker även att det ska finna sånt som fanns i GTA2, alltså så man kan ha machine gun, miner o olja med bilen.

Håller med. Skulle vara kul om det var ungefär så här! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle gära vilja att det gick att gå in i en del höghuss för att sedan sitta i en lägenhet på 4:e våningen med en sniper i fönstret och skjuta. Och då ska inte poliserna ha "wallhack" och se mig på en gång, utan jag vill att det ska vara som det är i Stalker där man kan gömma sig bra så att inte fienderna ser en utan söker skydd istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

- Fick en liten uppenbarelse angående eventuellt gäng krig i IV. SAs gäng områden var lite väl sega för min smak plus att man döda på samma sätt/lika många i varje område. sedan när sista området var övertaget var dem mer eller mindra borta.

- Jag ser hellre att det finns ett stort område som tillhör gänget. som det typ har vart i tidigare spel. men inte uppdelat i en massa små områden.

- Sedan ska gängen ha olika rank. tex gatu folket, the boss, vapen arsenal ansvarig. (bara exempel)

- Så gör du en lyckad raid mot vapen lagret kommer dem inte ha några riktiga vapen på ett tag.

- Skjuter man högsta hönset (om han nu visar sig på gatan, klart han har ett gäng livvakter runt sig) :unsure: så kommer det att bli anarki i gänget tills en ny ledare utses. men gänget försvinner aldrig iomed att nya medlemmar tillkommer.

- Startar man en mass slakt mot gatufolket kommer det att vara gäng tomt på gatorna ett tag. Men det kommer bli fler igen

- Sedan hade det vart ballt med mer klara ranker på hur hatad man är... kommer du till exempel upp i

"shoot on sight" och du lugnt bara rullar genom område kan två tre medlemmar känna igen dig och sno en bil för att jaga dig. Blir du jätte hatad av två gäng kan dem alliera sig och köra en stads raid för att hitta dig. Man ska även kunna bli medlem i ett gäng om man blir tillräckligt "vän" med dem och få göra lite uppdrag för dem..

Vet att det typ e stulet från GTAII men skulle kunna göras annorlunda.

Är bara lite funderingar som skulle göra gängen mer levande organisation än vad dem var i SA

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Fick en liten uppenbarelse angående eventuellt gäng krig i IV. SAs gäng områden var lite väl sega för min smak plus att man döda på samma sätt/lika många i varje område. sedan när sista området var övertaget var dem mer eller mindra borta.

- Jag ser hellre att det finns ett stort område som tillhör gänget. som det typ har vart i tidigare spel. men inte uppdelat i en massa små områden.

- Sedan ska gängen ha olika rank. tex gatu folket, the boss, vapen arsenal ansvarig. (bara exempel)

- Så gör du en lyckad raid mot vapen lagret kommer dem inte ha några riktiga vapen på ett tag.

- Skjuter man högsta hönset (om han nu visar sig på gatan, klart han har ett gäng livvakter runt sig) :unsure: så kommer det att bli anarki i gänget tills en ny ledare utses. men gänget försvinner aldrig iomed att nya medlemmar tillkommer.

- Startar man en mass slakt mot gatufolket kommer det att vara gäng tomt på gatorna ett tag. Men det kommer bli fler igen

- Sedan hade det vart ballt med mer klara ranker på hur hatad man är... kommer du till exempel upp i

"shoot on sight" och du lugnt bara rullar genom område kan två tre medlemmar känna igen dig och sno en bil för att jaga dig. Blir du jätte hatad av två gäng kan dem alliera sig och köra en stads raid för att hitta dig. Man ska även kunna bli medlem i ett gäng om man blir tillräckligt "vän" med dem och få göra lite uppdrag för dem..

Vet att det typ e stulet från GTAII men skulle kunna göras annorlunda.

Är bara lite funderingar som skulle göra gängen mer levande organisation än vad dem var i SA

Jag håller med i allt du skrev. Jag tycker också det var ganska cool i Liberty City Stories när den helt plötsligt kom upp ett meddelande "One of Ma's hitmen are closing in on you". Och då kom det en hitman. Det skulle vara coolt om det fanns gatgäng som kom i sina bilar jagandes. Också om maffian skickar lönnmördare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas vapen blir lite svårare att få tag I, därmed dyrare. Vapnen I många GTA-spel är alldeles för billiga. Sen blir det för oseriöst då det ligger exempelvis 5 granater I en gränd.

Håller med dig, det borde vara riktigt svårt att fåtag på en vanlig pistol. Samt att man kanske får tillgång till Ak47/tyngre vapen efter man gjort speciella uppdrag etc.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch nej. Det är det tråkigaste som finns måste jag säga. Och inte minst det minst realistiska. Man ska ha tillgång till alla vapen från början. MEN! Man måste skaffa licens för att köpa dom från vanliga affärer. Annars kan man köpa dom för ett högre pris hos den lokala utgivaren. Nu det vore något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite dött på nyheter nu tycker jag så jag postar detta som "me like gta" på gta4.net hittade:

Tack till "Ottae" för diagramen.

Som ni kan se så på den första bilden finns det inget skepp men det gör det på de andra två. Kommer skeppet kunna åka omkring?

Diagramen på bilderna är för att visa att det är samma plats.

Här är originaltråden:

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=278745

Redigerad av p-c-2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bild nummer 1 och bild nummer 3 behöver ju inte betyda att det alls är samma plats. Även fast jag själv har svårt för det så kan det vara så att det finns flera såna lyftkranar i Liberty City. Men med tanke på dens utseende så känns det föga otroligt. Sen kan man fråga sig vad som då händer med båten. Kommer den åka iväg? Eller kommer man skjuta den till havsbotten som i GTAIII? Jag tror snarare den åker iväg, kommer tillbaka, åker iväg, kommer tillbaka. Typ som flygplanen i VC eller färjorna i LCS. Man kan också fråga sig om det verkligen är så stort, vi har ju sätt massvis med bilder som stämmer in i varandra, så om de nästan inte har mer yta att få fram screenshots på. Eller användar min sig bara av ett område till att börja med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas att när man gjort nåt lite "tyngre" brott, grov våldtäckt eller nåt, så kan man höra det på radion och läsa i tidningen, lite som i Hitman Blood Money.

Sen ska man kunna kombinera saker som ett litet minispel, men om man gör rätt kan man få bra vapen/prylar tex. Spikar+svets = spanska ryttare (fast mer utvecklat)

Om man "dör" så kan man få suddig blick typ när ambulansen kommer, sen snabbspolas allt och man vaknar på sjukhuset och får rymma eller nåt sånt :)

Om man tex. gått loss med en minigun på stan med massa vittnen kan man bli igenkänd senare och folk börjar undvika en

Man ska kunna köpa skivor/kassettband och lyssna på i bilen, och så byta låt, höja volymen m.m, eller kanske lägga in mp3-låtar på mobilen ^^

Om polisen bestämmer sig för att arrestera en så kan man, just som man ska släppa vapnet, få ryck och skjut dom, eller nåt liknande

Om man blir skjuten i tex. benet börjar man halta runt, blir man skjuten i armen siktar man illa, är det kallt och man har dålig klädder börjar man huttra och skaka när man skjuter typ

Man ska kunna inreda sina hus ungefär som i Scarface-spelet

Man ska kunna pinka när som helst :P (Postal-style)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...