Jump to content

Grand Theft Auto IV


 Share

Recommended Posts

Bild nummer 1 och bild nummer 3 behöver ju inte betyda att det alls är samma plats. Även fast jag själv har svårt för det så kan det vara så att det finns flera såna lyftkranar i Liberty City. Men med tanke på dens utseende så känns det föga otroligt. Sen kan man fråga sig vad som då händer med båten. Kommer den åka iväg? Eller kommer man skjuta den till havsbotten som i GTAIII? Jag tror snarare den åker iväg, kommer tillbaka, åker iväg, kommer tillbaka. Typ som flygplanen i VC eller färjorna i LCS. Man kan också fråga sig om det verkligen är så stort, vi har ju sätt massvis med bilder som stämmer in i varandra, så om de nästan inte har mer yta att få fram screenshots på. Eller användar min sig bara av ett område till att börja med?

Den kanske stannar på olika hamnar runt om stan. :) Plockar last, åker med det till nästa hamn. Sen kan man sno den tror jag! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 971
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Den kanske stannar på olika hamnar runt om stan. :) Plockar last, åker med det till nästa hamn. Sen kan man sno den tror jag! :wub:

Att kunna kapa den ja. Först tar sig upp på bryggan, slänger hela besättningen överbord och seda tar man hela båten och kör lååångt ut till havs. :P Man ska också kunna gå på grund, eller krocka med andra fartyg till havs. Går det riktigt illa så sjunker hela båten, eller börjar brinna :wub:

Men jag jag önskar att det inte bara finns lastbåtar med, utan också kryssningsfartyg. Det borde ju faktiskt finnas om man tänker att det är New York...

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite nya önskemål av mig:

* Man skall kunna kööpa bilar i en affär. Men för att kunna göra det måste man klarat av 30 % av spelet. I affären skulle det finnas bilar som man inte kan se på staden. Då menar jag riktigt snygga bilar som kostar över 200 000 dollar.

* Kommer förmodligen att vara detta i spelet: Att bilarna kan få många olika skador, bucklor, repor mm.

* Fler uppdrag än San Andreas.

* Allt man gör i ett uppdrag kan få konsenkvenser. T.ex. att om man dödar ett gängs boss så lyckas vissa gängmedlemmar komma undan. Då försöker de jaga och döda dig när du inte gör uppdrag.

* Man skall kunna låna pengar av de man känner. T.ex. för antifuskare om de har svårt att få pengar så kan man låna av de man känner men att man måste betala tillbaka dem inom en vecka. (Tiden i spelet) Gör man inte det så dödar de en!

* Ungefär lika stor vapenarsenal som i San Andreas.

* Alla uppdrag ska vara extraordinära. Mer realistiska och välgjorda. Man skall njuta varenda minut av uppdraget. Helst inga störande uppdrag som den i San Andreas där man skulle sno en Jetpack. Den var skitdryg och jag hittade nästan inte vägen. Inte nog med det, larmet tjöt och mina öron fick damp.

* Mycket mindre buggar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Skulle passa mig fint att tex. kunna sätta ett antal C4 under ett hög hus, sedan spränga bort det. Huset försvinner i resten av spelet, om inte man själv bygger dit ett nytt eller om någon annan gör det. Sedan typ nästa dag så kan man på tidningarna som blåser på gatanorna se headlinen "Terrorist attack in NY!"

Skulle vara kewl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle passa mig fint att tex. kunna sätta ett antal C4 under ett hög hus, sedan spränga bort det. Huset försvinner i resten av spelet, om inte man själv bygger dit ett nytt eller om någon annan gör det. Sedan typ nästa dag så kan man på tidningarna som blåser på gatanorna se headlinen "Terrorist attack in NY!"

Skulle vara kewl.

Sär skrivning :shifty:

---

Nja, att en byggnad försvinner för gott om man spränger eller river den? Vet inte om jag håller med dig där :lol:

Visst tycker även jag att man ska kunna riva och spränga bort byggnader i spelet, men när man sparat en gång, och laddar, så finns byggnaden på plats igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sär skrivning :shifty:

Jag är trött.

Du fattade.

Påpeka det inte-.-

---

Nja, att en byggnad försvinner för gott om man spränger eller river den? Vet inte om jag håller med dig där :lol:

Visst tycker även jag att man ska kunna riva och spränga bort byggnader i spelet, men när man sparat en gång, och laddar, så finns byggnaden på plats igen.

Varför inte? Det är beslut som man själv får ta. Om man ångrar sig så kan man väl sänka ett par miljoner till byggarbetare så att dom fixar skiten om man nu saknar huset så mycket som man sprängde bort..

Jag skulle ödsla flera timmar på att springa runt och pajja varenda byggnad och så.. bli ökänd..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle passa mig fint att tex. kunna sätta ett antal C4 under ett hög hus, sedan spränga bort det. Huset försvinner i resten av spelet, om inte man själv bygger dit ett nytt eller om någon annan gör det. Sedan typ nästa dag så kan man på tidningarna som blåser på gatanorna se headlinen "Terrorist attack in NY!"

Skulle vara kewl.

R* har sagt att man inte kan förstöra hus. Vad ska man göra när allt är borta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

R* har sagt att man inte kan förstöra hus. Vad ska man göra när allt är borta?

Som JSHC sa.

Eller enbart gå runt och trampa på de små pinnar och betongflisor som finns kvar..

--

Rawr, R* sux.

Minns förut ett spel som hette något i den stilen "Gang Wars" eller något. Man såg uppifrån i något strategi likande sätt och kunde kontrollera gäng osv.. i en hel stad. Då kunde man faktiskt spränga varenda hus i staden, vilket gjorde spelet väldigt realistiskt men även kort om man agerade så eftersom då kunde man inte forsätta göra uppdrag.

EDIT: Spelet hette visst Gangland

ingamepicblowhouse:

Men man får ta och tänka på verkan och konsekvens innan man hittar på något fuffens.

Liksom, hur många var det som dödade alla sina flickvänner i San Andreas det första dom gjorde?

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som JSHC sa.

Eller enbart gå runt och trampa på de små pinnar och betongflisor som finns kvar..

--

Rawr, R* sux.

Minns förut ett spel som hette något i den stilen "Gang Wars" eller något. Man såg uppifrån i något strategi likande sätt och kunde kontrollera gäng osv.. i en hel stad. Då kunde man faktiskt spränga varenda hus i staden, vilket gjorde spelet väldigt realistiskt men även kort om man agerade så eftersom då kunde man inte forsätta göra uppdrag.

EDIT: Spelet hette visst Gangland

ingamepicblowhouse:

Men man får ta och tänka på verkan och konsekvens innan man hittar på något fuffens.

Liksom, hur många var det som dödade alla sina flickvänner i San Andreas det första dom gjorde?

:ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Undrar om Rockstar kommer ha med mycket blinkningar till graffitikultur (mer än att man ser vanligt klotter på gatan) och dess historia eftersom det var i New York som den moderna graffitin föddes. Tänk om det finns typ "Taki 183"-tags och "Seen"-målningar, vilket för mig inte känns helt otroligt med tanke på att de på Rockstar (mest bröderna Houser kanske) verkar vara lite som Quentin Tarantino, att man hyllar sånt man tycker om och kanske använder de saker man själv gillar i egna projekt och sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite nya önskemål av mig:

* Man skall kunna kööpa bilar i en affär. Men för att kunna göra det måste man klarat av 30 % av spelet. I affären skulle det finnas bilar som man inte kan se på staden. Då menar jag riktigt snygga bilar som kostar över 200 000 dollar.

* Kommer förmodligen att vara detta i spelet: Att bilarna kan få många olika skador, bucklor, repor mm.

* Fler uppdrag än San Andreas.

* Allt man gör i ett uppdrag kan få konsenkvenser. T.ex. att om man dödar ett gängs boss så lyckas vissa gängmedlemmar komma undan. Då försöker de jaga och döda dig när du inte gör uppdrag.

* Man skall kunna låna pengar av de man känner. T.ex. för antifuskare om de har svårt att få pengar så kan man låna av de man känner men att man måste betala tillbaka dem inom en vecka. (Tiden i spelet) Gör man inte det så dödar de en!

* Ungefär lika stor vapenarsenal som i San Andreas.

* Alla uppdrag ska vara extraordinära. Mer realistiska och välgjorda. Man skall njuta varenda minut av uppdraget. Helst inga störande uppdrag som den i San Andreas där man skulle sno en Jetpack. Den var skitdryg och jag hittade nästan inte vägen. Inte nog med det, larmet tjöt och mina öron fick damp.

* Mycket mindre buggar.

Meh de e mitt favoritupdrag. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår gjorde jag en rätt så häftig upptäckt. Jag såg en uteliggare i the Warriors spelet som så ut som Nico i ansiktet. Fatta att jag hoppade till! Kan tyvärr inte fotta honom eftersom jag inte har någon digital kamera än. Men ni som har the Warriors spelet kan leta efter en uteliggare med en svart toppmössa på sig. Ni kommer att se likheter tro mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och funderade på lite saker i går kväll. Tyckte att det skulle vara jävligt ballt om det skulle vara så att man inte kunde ladda ner IV. Hoppas man gör detta möjligt, det vill säga 100% omöjligt att kunna ladda ner det. Fy vad kul.

Är nog ganska svårt att göra det 100% omöjligt att knäcka. Hackarna kommer runt det på ett eller annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...