Jump to content

Grand Theft Auto IV


 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 971
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Offtopic men..

Ska ni köpa ps3 direkt när det kommer?

Jag väntar nog till när priset ligger på åtminståne 3000 kr.

Då lär du få vänta ett tag. Sony går inte ens med vinst på PS3 första månaderna och dom har själva sagt att prissänkningar dröjer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller delvis med dig.

Enligt mig finns det två "'äkta" GTA-spel - GTA och GTA3. De övriga är också bra men i dem har GTA-känslan suddats ut.

nja inte riktigt hördu, det är mer dramatik i både vice och sanan (och kraftigare story)

lirar igenom sanan andra gången nu och måste säga att det är genialt

Merkky: håller med dig helt

Redigerad av Lenin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Not really. Samma humor, samma typ av uppdrag i grunden. Man dödar Cartels och Triads istället för Da Nang och gangstas, fortfarande samma sak.

Håller med. Visste är inte SA Det bästa, men ni som håller på o klankar på att det är gangsters och att man e svart etc, är självklart en bunt emo's och hårdrockare som hatar hiphop, och allt som hör till. Hadde man spelat som en svettig tjockis rockare, men skärsår i armen (i SA) hadde det självklart varit det bästa spelet någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nja inte riktigt hördu, det är mer dramatik i både vice och sanan (och kraftigare story)

Storyn och "dramatiken" må vara bättre i VC&SA men de saknar ändå den den äkta klassiska GTA-känslan som endast finns i GTA och GTA3 (och förhoppningsvis i IV). I VC&SA har den fått ge plats för semesterö-stämning & hiphop-gangstaz och det är inte bra.

Därmed inte sagt att VC&SA är dåliga spel.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med. Visste är inte SA Det bästa, men ni som håller på o klankar på att det är gangsters och att man e svart etc, är självklart en bunt emo's och hårdrockare som hatar hiphop, och allt som hör till. Hadde man spelat som en svettig tjockis rockare, men skärsår i armen (i SA) hadde det självklart varit det bästa spelet någonsin.

Håller med till 100%!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njaa, skulle nog säga att SA har sämst, jag. GTA III kommer nog på 2:a plats.

Jag kunde aldrig ta GTA3s story seriöst när inte ens Claude pratar med dom han träffar.

Håller med. Visste är inte SA Det bästa, men ni som håller på o klankar på att det är gangsters och att man e svart etc, är självklart en bunt emo's och hårdrockare som hatar hiphop, och allt som hör till. Hadde man spelat som en svettig tjockis rockare, men skärsår i armen (i SA) hadde det självklart varit det bästa spelet någonsin.

Stämmer så bra. Många här på forumet har jag sett är rockare eller massa överklassbarn som är emot allt som har med gangster kulturen i USA att göra. Jag älskar hiphopen, men om man i ett framtida GTA skulle spela som en mc-knutte och det är mycket hårdrock så skulle jag ändå spela eftersom GTA, älskar jag.

Storyn och "dramatiken" må vara bättre i VC&SA men de saknar ändå den den äkta klassiska GTA-känslan som endast finns i GTA och GTA3 (och förhoppningsvis i IV). I VC&SA har den fått ge plats för semesterö-stämning & hiphop-gangstaz och det är inte bra.

Därmed inte sagt att VC&SA är dåliga spel.

Jag kan förstår hur du menar även om jag inte håller med. Liberty City är ju liksom en sån kriminell stad, mörk och dyster. Sen kommer Vice City med den glamourösa sidan av kriminalitet, och sen SA med den fattiga sidan av kriminalitet.

Redigerad av T-Bone Mendez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Storyn och "dramatiken" må vara bättre i VC&SA men de saknar ändå den den äkta klassiska GTA-känslan som endast finns i GTA och GTA3 (och förhoppningsvis i IV). I VC&SA har den fått ge plats för semesterö-stämning & hiphop-gangstaz och det är inte bra.

Därmed inte sagt att VC&SA är dåliga spel.

vad är den äkta klassiska gta känslan då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är mycket individuellt och abstrakt och inte lätt att definiera. Men tänk ungefär i termer av atmosfär, miljö, inlevelse och upplevelse. :D
Bra beskrivet, GTA-känslan går inte riktigt att ta på. Jag tycker dock att denna känsla även finns i exempelvis VC och SA. En del av känslan är när man glider runt med bil i innerstaden under skymningen med musiken pumpandes i högtalarna.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med. GTA känslan var som bäst i SA. Men även VC och GTAIII, givetvis. Den blev bara större och större för varje spel (Känslan, menar jag då).

Dock får jag inte samma känsla i GTA1-2. Jag tycker den, som för mig är GTA känslan, saknas där.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med. GTA känslan var som bäst i SA. Men även VC och GTAIII, givetvis. Den blev bara större och större för varje spel (Känslan, menar jag då).

Dock får jag inte samma känsla i GTA1-2. Jag tycker den, som för mig är GTA känslan, saknas där.

Nej, nej, nej, den var som bäst i VC !!! ;)

Men visst, olika personer har olika åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, nej, nej, den var som bäst i VC !!! ;)

Men visst, olika personer har olika åsikter.

Neeej, VC hade den bästa 80- känslan.

San Andreas ligger faktiskt på förstaplatts när det gäller story och inlevelse, har aldrig skrattat så mycket med ett spel :lol:.

GTA2 innehar fortfarande den största GTA-feelingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...