Jump to content

Grand Theft Auto IV


 Share

Recommended Posts

Som jag sagt förr, eldstriderna ska bli mer djupa. Ljudet ska vara magnifikt och de ska vara verkligt. Även du själv ska kunna skadas på ett helt annat sätt. Sen att karaktär där på inte allt för många skott. Med djupa eldstrider menar jag verkliga. Om du skjuter någon med hagelbrakare I huvudet på nära håll ska det exempelvis se ut ungefär som det skulle gjort I verkligheten, och hjärnsubstansen ska ligga kvar och inte spawnas innan det ens nuddat marken. Skjuter du någon I benet ska de skrikande falla. Det är bättre än att skjuta ner 30 personer på ett hotel I fula eldstrider. Då är det bättre att byta ut dessa 30 personer mot en person som man dödar på ett extremt realistiskt sätt. Sen att fienden ska ha väldigt hög AI. Om du tex. Går och dödar gäng ute på gatan ska det vara möjligt att du blir skuggad. Om någon krockar I hög fart med en bil, utan säkerhets bälte, ska de kunna flyta ut genom rutan m.m. När det slår huvudet I ratten ska de få blå märken. Om du slår någon med baseball trä 1-2 gånger ska de falla till marken. Blir du slagen I andsiktet själv ska du kunna få svullnader. Så vill jag ha det. Inte något Scarface-liknande spel. GTA spårar som sagt var ut mer och mer. Seriöst ska spelet vara. Mer The Getaway anda; Men inte för mycket. GTA-andan ska finnas kvar! Allt ska ha konsekvenser. Det ska inte vara som I San Andreas där du kan skjuta ner någon på gatan och polisen jagar dig men tröttnar snabbt och lägger av. ''Du dödade trots allt bara en person.''

You go girl!, you do have got it in you, you just have to open your heart!, GOOD!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 971
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tror inte att man kommer kunna välja själv ( som någon sa; )om man vill att man inte dör förrän ca 10 skott, eller mer verkligt ett - två skott.

Eftersom då skulle vissa uppdrag bli jättesimpla om man har det inställt som det brukar ( ca 10 skott ), medans vissa uppdrag skulle bli omöjliga om man har den mer verkliga inställningen ( 1 - 2 skott ).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är några av mina önskemål:

* Karaktären man spelar ska inte vara mjäkig som CJ, så fort CJ fick en pistol riktad mot huvudet började han att whina o.s.v. Jag tycker att karaktären man kommer att spela vara likadan som Tony Montana eftersom han var allt en riktig tuffing.

* Ytan på GTA 4 borde vara större än San Andreas. Ja, jag vet att ytan på SA var jäkla enormt, men det hade ju ändå varit coolt med en yta dubbelt så stort som SA.

* Flera olika ansikten på stan, tycker det är fult gjort av R* att dem bara gör ungefär 100 - 200 olika ansikten. Det är ju likadant som att det bara existerar 200 personer i hela Los Santos. 1000 olika ansikten hade jag nöjt mig med :lol:

* Verkligheten måste finslipas, bilarna skall få bättre skador, som bucklor, bensintanken läcker, sidan på bilen går inåt om någon kört på bilen snett. Bilen tar mindre stryk, man kör inte lika fort när bilen gått sönder o.s.v. Gubbarna skall inte vara kantiga tycker jag, kollar man på CJ's armar t.ex. ser man att han har vassa armar och sådant. Detta är fult tycker jag och hoppas att dem fixar snyggare ansikten och som sagt inga kantiga gubbar.

Människorna på GTA 4 borde uppföra sig som man gör idag, klipper gräset, arbetar i boden, målar om husen, hämtar posten, tvättar bilar. Detta hade varit trevligt tycker jag. Andra realistiska saker är att om man kör på en polisbil, borde poliserna inte jaga en som det hängde livet på en. Dem jagar ju en för att döda honom för att man krockat, jag tycker det borde ges ut böter istället för döden, och om man upprepar samma sak får man fängelse. En annan sak är när man pepprar byggnader med Rocket Launcher tar inte byggnaderna någon stryk, jag tycker personligen att byggnaderna borde rasa, det blir hål o.s.v. men efter man sparat återställs allt.

* Stormar, tornadon, översvämmningar, jordskred, orkaner hade också varit skoj fast bara om det inte förekom så ofta. T.ex. att man får svårt astt gå i en orkan och sånt.

* Regnskogar, isberg, savann, snöklädda bergskedjor hade också varit en skoj liten sak.

* Djur kunde man påträffa på lite olika delar runt om på GTA 4. Hundar, katter, lejon, tigrar, giraffer.

Några av mina futtiga önskemål :blink:

Redigerad av Rasty
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt oss säga att man kan göra sin egen karaktär och därmed välja lite personligheter som tex. Lugn,impulsiv, tystlåten m.m. Skulle vara väldigt rått. Vill man ha en karaktär som klagar hela tiden så får man det. Vill man ha en karaktär som kan se allt utan att säga ett ord (Cluade) så får man det. Claude visar inte något vidare medlidande I GTA3 som exempelvis på slutscenen där...

***SPOILER*** Claude skjuter ihjäl den där bruden (kommer inte ihåg namnet) för att hon snackar för mycket.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt oss säga att man kan göra sin egen karaktär och därmed välja lite personligheter som tex. Lugn,impulsiv, tystlåten m.m. Skulle vara väldigt rått. Vill man ha en karaktär som klagar hela tiden så får man det. Vill man ha en karaktär som kan se allt utan att säga ett ord (Cluade) så får man det. Claude visar inte något vidare medlidande I GTA3 som exempelvis på slutscenen där...

***SPOILER*** Claude skjuter ihjäl den där bruden (kommer inte ihåg namnet) för att hon snackar för mycket.

Nej usch. Det är inte roligt om det blir så. Jag tycker det är bättre om alla som spelar får samma typ av karaktär och samma story.

edit, det med orkaner och sånt vill jag också ha. Fast orkaner om det är i södra USA, och snöstormar och liknande i norra/mellan.

Redigerad av T-Bone Mendez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är några av mina önskemål:

* Karaktären man spelar ska inte vara mjäkig som CJ, så fort CJ fick en pistol riktad mot huvudet började han att whina o.s.v. Jag tycker att karaktären man kommer att spela vara likadan som Tony Montana eftersom han var allt en riktig tuffing.

Håller inte med alls. CJ var den bästa de har gjort hitils mycket pga att han inte var överdrivet tuff utan faktiskt hade känslor och en egen syn på saker. T ex så gillar jag verkligen hur han kämpar mot droger. Jag vill att karaktären i GTAIV ska vara lika kompliserad och unik som CJ var. Gärna en tjej för det hade varit kul.

* Ytan på GTA 4 borde vara större än San Andreas. Ja, jag vet att ytan på SA var jäkla enormt, men det hade ju ändå varit coolt med en yta dubbelt så stort som SA.
Håller med. Klart GTAIV ska vara större än SA. Och det tror jag det blir med. Lika bra uppdelaqt som i SA med 3delar stad+2delar vildmark. men jag vill att det ska finnas liv i skogarna. Kanske lite djur men iallafall människor på t ex sågvärken osv. Gärna lite av de där hemliga figurerna som alla trodde fanns i SA men som inte fanns (T ex Bigfoot, UFO, galna mördare osv).

* Flera olika ansikten på stan, tycker det är fult gjort av R* att dem bara gör ungefär 100 - 200 olika ansikten. Det är ju likadant som att det bara existerar 200 personer i hela Los Santos. 1000 olika ansikten hade jag nöjt mig med (w00t)

GTA:SA hade 1000 unika ansikten alla med egen AI. Men jag tror nog vi kan vänta oss att de i GTAIV är mer unika både på utseende och sätt.

* Verkligheten måste finslipas, bilarna skall få bättre skador, som bucklor, bensintanken läcker, sidan på bilen går inåt om någon kört på bilen snett. Bilen tar mindre stryk, man kör inte lika fort när bilen gått sönder o.s.v. Gubbarna skall inte vara kantiga tycker jag, kollar man på CJ's armar t.ex. ser man att han har vassa armar och sådant. Detta är fult tycker jag och hoppas att dem fixar snyggare ansikten och som sagt inga kantiga gubbar.

Människorna på GTA 4 borde uppföra sig som man gör idag, klipper gräset, arbetar i boden, målar om husen, hämtar posten, tvättar bilar. Detta hade varit trevligt tycker jag. Andra realistiska saker är att om man kör på en polisbil, borde poliserna inte jaga en som det hängde livet på en. Dem jagar ju en för att döda honom för att man krockat, jag tycker det borde ges ut böter istället för döden, och om man upprepar samma sak får man fängelse. En annan sak är när man pepprar byggnader med Rocket Launcher tar inte byggnaderna någon stryk, jag tycker personligen att byggnaderna borde rasa, det blir hål o.s.v. men efter man sparat återställs allt.

*Givetvis så kommer bilarna vara bättre på att ta skador. Det lär inte vara sämmre än Saints Row där bilarna blev skadade där de blev träffade på ett naturligt sätt.

*Läckande bensintank... kanske så att man sedan kan skjuta på bensinspåret och på så sätt spränga en bil. men annars vore det meningslöst.

*Att bilarna skulle köra sakta när de blir skadade skulle baran irritera folk och försvåra spelandet rätt ordentligt så nej tack.

*Givetvis så kommer detaljerna vara mycket bättre på karaktärerna. Speciellt huvudkaraktären. Kolla bara Saints Row. Kommer definitivt inte vara sämmre. Speciellt inte med tanke på att de använder RAGE motern (Kolla hur snyggt Rockstars Table Tennis spel är).

*Håller med om att det vore kul om folket i spelet hade lite egna liv och gjorde sysslor som i Oblivion. Man kan ju hoppas att de använder en Radient AI i spelet. Men spelet kommer bli jättebra även utan. men som sagt, det skulle göra stämmningen bättre.

*Det där med poliserna är väldigt krongligt. Mycket har med att de vill fixa ett sätt att man kan bli jagad av polisen även om man inte gjort något brott så att man är lite orolig runt dem.

Men jag håller med lite. Skulle vilja kunna komma undan sådana misstag. T ex om man kör imot en polisbil så börjar sirenerna gå igång och man måste gå ut och betala böter men kör man från polisen så får de skjuta på en.

Sedan kanske lite strängare om man dödar en polis. Poliser brukar ta polismördare seriöst.

*Hmm, spränga byggnader. Håller halvt med. Typ att man borde kunna skada byggnader med Rocket Launcher, explosioner osv och att de blir lagade sedan när man lämnar området (En viss gräns).

Likaså så skulle jag vilja att fönster kunde gå sönder på hus t ex om en bil exploderar nära dem.

Och jag vill ha tillbaka kedjereaktionen på bilar som de var i GTAIII och VC. Jag saknade att kunna spränga en bil på vägen och se de som står nära explodera också.

* Stormar, tornadon, översvämmningar, jordskred, orkaner hade också varit skoj fast bara om det inte förekom så ofta. T.ex. att man får svårt astt gå i en orkan och sånt
.

Ja, lite mer väder hade varit kul. Stormar och Tornado och Jordbävning och snöstorm kanske? Fast som du sa, inte så ofta.

* Regnskogar, isberg, savann, snöklädda bergskedjor hade också varit en skoj liten sak.
Jag tror att det kanske är att gå lite för långt. Isberg och Regnskogar får man inget nöje av. Savann aktigt hade de i SA. Men ett gigantiskt berg som i SA (Fast större) vill jag klart ha. :lol:

* Djur kunde man påträffa på lite olika delar runt om på GTA 4. Hundar, katter, lejon, tigrar, giraffer.

Jag håller med. Fast inte de djuren (Såvidar spelet inte kommer heta GTA:Africa). :blink: Men en Puma, Björn, Älg, fåglar. Samt lite husdjur som går i städerna.

En annan sak jag har velat ha sedan GTAIII: Årstider. Vår, Sommar, Höst, Vinter. Samt vissa högtider. T ex på vintern så står det en gigantisk Julgran på torget och det är lite Julpyntat och Tomtar som sammlar in pengar som man kan råna. :> Kanske Halloween också. :ermm: Och så kommer det till en speciell Julkanal på radion med Julsånger just då. Det hela kunde vara kopplat till datumet inställd på konsollen så det blir Jul när vi har Jul. (Så som de haft det i vissa spel som t ex Crusader spelen)

Efter Bully så har mina förhoppningar ökat om det här. -_-

Håller klart med om att alla ska spela samma karaktär och samma story. Det ska vara som i SA där man kan ändra utseendet lite men det förblir samma karaktär. Och jag vill ha storyn starkt kopplad till huvudpersonen. GTAIII i all ära men story saknade den och Claude saknade karaktär. Bara tyst och känslolös... nej tack.

Littlemanie: Ja, man kan spoila nu efter senaste uppdateringen. Men innan kunde man inte så alla vet inte det eller hur man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var vad Rockstar sa iallafall. Håller med om att det känns färre. Men bara de olika gangsterna var ca 100 st.

Lägger man sedan till poliser, människor i de olika städerna som hade olika stilar och hår (Rika och fattiga), folket i småbyarna, de olika kriminella gängen, prostituerade så kommer man snart upp i en hög summa.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller inte med alls. CJ var den bästa de har gjort hitils mycket pga att han inte var överdrivet tuff utan faktiskt hade känslor och en egen syn på saker. T ex så gillar jag verkligen hur han kämpar mot droger. Jag vill att karaktären i GTAIV ska vara lika kompliserad och unik som CJ var. Gärna en tjej för det hade varit kul.

Håller med dig där helt. Tommy var ju en cool karaktär men man kom aldrig riktigt nära honom. Man visste ju i princip inget om honom förutom att han suttit fängelse och att hans far jobbade som tidningstryckare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm huvudkaraktären måste verkligen vara skön. Håller med om att CJ var lite väl mesig ibland, fan har man växt upp i Compton borde man ju vara värsta hårdingen. Tommy Vercetti var galet bra som protagonist, för att han ändrades väldigt mycket under spelades gång. Först var han ju en riktig tough guy, men sen blev han lite mer sentimental och till och med lite ledsen över att han blev förråd av Lance.

Karaktären ska liksom vara ett pro som har lite personlighet. Då är det nice!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm huvudkaraktären måste verkligen vara skön. Håller med om att CJ var lite väl mesig ibland, fan har man växt upp i Compton borde man ju vara värsta hårdingen. Tommy Vercetti var galet bra som protagonist, för att han ändrades väldigt mycket under spelades gång. Först var han ju en riktig tough guy, men sen blev han lite mer sentimental och till och med lite ledsen över att han blev förråd av Lance.

Karaktären ska liksom vara ett pro som har lite personlighet. Då är det nice!

Det hade ju CJ. Även om han växte upp i Ganton (Compton??) så var han ändå känslig. Och även om man är en gängmedlem som har dödat så betyder inte det att man inte skulle reagera när man får en pistol mot huvudet. Som när T-Bone kommer bakifrån i bilen, klart man blir orolig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...