Jump to content

Neger eller Nigger?


Plaisir
 Share

Recommended Posts

Om man misshandlar en annan så är det ingenting enligt dig då. Så om flera gick på dig och mörbultade dig så spelar det ingen roll... det är ju ingenting.

Han sa att om man slår en vit så är man ingenting, men om man slår en svart så är man rasist. Även om man slår en vit så är det ju misshandel, men man är inte rasist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 108
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om man misshandlar en annan så är det ingenting enligt dig då. Så om flera gick på dig och mörbultade dig så spelar det ingen roll... det är ju ingenting.

Nej de är ingenting, med andra ord Nollor..

Men om jag skulle vara en mörkhyad, och dom skulle göra det, skulle

dom kallas Rasister.

>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rabarben: Tack själv! :"> ^_^

Tangelito: Och det är så det skall vara?! Du får säga något som inte jag får säga för att jag är vit?! Vad är det om inte diskriminering!?

Qouad: Helt sant. Dubbelmoral rakt av. Jag tror inte att utläningar tror på det där själva. De använder det mot Svenskar för att få sin vilja igenom. De vet att kallar de någon rasist så blir personen genst rädd för att få den stämplen och ger med sig.

Det är helt accepterat att de snackar en massa strunt om oss, skriker alla möjliga saker, nervärderar svenska tjejer osv. Kan inte förstå hur man ens vill vara i ett land där man föraktar folket.

Återkomme om jag hittar något urklipp ang. glassen.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv säger man inte neger utan Mohammedan ...

Ol' school.

Men om vi nu återgår till ämmnet så har jag en fråga, vad är historien bakom namnet neger? Varför kallas en svart människa just för neger?

Läste just om det i skolan, men var sjuk :">

Men det är väl, Spanjorerna och sitt språk är släktat till Latin,

och när dom kom till afrika kallade dom de de såg Svarta, som är negro

på spanska.. Sen började väl anndra folk använda Negro också osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det "omvänd rasism" om en neger hyser rasistiska åsiker?

Nej det är rasism det också lika mycket som om en vit hyser rasistiska åsikter!

Nej, omvänd rasism är när folk (oavsett hudfärg) pekar ut saker/åsikter/människor som rasistiska, fast det inte är menat så. T.ex. det här med Nogger Black och 88- glassarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är kroat fast jag är född i Sverige. Jag hade jävligt mycket problem på högstadiet med kurderna.. Dom kallade mig för svikare för att jag umgicks med svenskar.. !! jag umgicks med dom som var mina vänner sen födseln, och dom flesta var svenskar fast det spelar ju absolut ingen roll..

För 10 år sedan när sverige vann VM-Guld i hockey hade jag dagen efter på mig svenska landslagshockey tröjan. jag var ju glad över att Sverige vunnit guld så klart! Jag blev kallad för rasist av en kurdjävel i skolan och blev nersparkad av honom och hans vänner..

allså det är ju helt sjukt.. att man inte får ha på sej en Sverige tröja i Sverige..

allså jag fattar inte.. I sverige tycker jag, är rasismen ett stort problem.. Fast då menar jag omvänd rasism..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är kroat fast jag är född i Sverige. Jag hade jävligt mycket problem på högstadiet med kurderna.. Dom kallade mig för svikare för att jag umgicks med svenskar.. !! jag umgicks med dom som var mina vänner sen födseln, och dom flesta var svenskar fast det spelar ju absolut ingen roll..

För 10 år sedan när sverige vann VM-Guld i hockey hade jag dagen efter på mig svenska landslagshockey tröjan. jag var ju glad över att Sverige vunnit guld så klart! Jag blev kallad för rasist av en kurdjävel i skolan och blev nersparkad av honom och hans vänner..

allså det är ju helt sjukt.. att man inte får ha på sej en Sverige tröja i Sverige..

allså jag fattar inte.. I sverige tycker jag, är rasismen ett stort problem.. Fast då menar jag omvänd rasism..

Det är fan sjukt att man inte får ha på sig en Sverige tröja utan att bli nersparkad :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, omvänd rasism är när folk (oavsett hudfärg) pekar ut saker/åsikter/människor som rasistiska, fast det inte är menat så. T.ex. det här med Nogger Black och 88- glassarna.

Jaha jag trodde du menade att om en svart är rasist att det är omvänd rasism då för att han är just svart och inte vit.

Så nu är jag med =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Neger tycker jag man kan säga om ingen tar illa upp....

Något som jag tyckte var rasisitiskt däremot var när några invandrare stod och sjöng att alla svenskar ska dö i skolan, men det är ju accepterat tydligen.

Det är som med feminismen (stavning?). Det går bra o skälla åt ena hållet men blir det tvärtom bryr sig inte en jävel.

Och ja det finns ställen där Män har det sämre än kvinnor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe skojjar du eller?

Du skrev "En neger = en svart människa = nån som har svart/brun hudfärg."

Man är väll mörkhyad om man har svart/brun hudfärg?

@Skribb: Vilken vit rappare använder ordet nigger i sina låtar? Alltså jag vill bara veta :mellow:

Men vänta nu..

Ja juste, svart/brun = mörkhyad. Då är det väl inga problem med att kalla en mörkhyad för neger (som du sa inte var okej, då en mörkhyad kan lika gärna vara en indier eller en zigenare), eftersom neger = svart.

Aja, skit i det. Jag har sagt mitt ord iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe skojjar du eller?

Du skrev "En neger = en svart människa = nån som har svart/brun hudfärg."

Man är väll mörkhyad om man har svart/brun hudfärg?

@Skribb: Vilken vit rappare använder ordet nigger i sina låtar? Alltså jag vill bara veta :mellow:

NWA och 50cent ploppade upp bara sådär. Jag tycker att det är okej att säga det så långe ingen tar illa upp. Anväder inte det själv så ofta. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...