Jump to content

Neger eller Nigger?


Plaisir
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 108
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Neger tycker jag man kan säga om ingen tar illa upp....

Något som jag tyckte var rasisitiskt däremot var när några invandrare stod och sjöng att alla svenskar ska dö i skolan, men det är ju accepterat tydligen.

Det har hänt i vår skola också men inte fan fick dom nån skit för det >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En del personer tar illa upp för ingenting, en del bryr sig inte utan ser det mesta med en glimt i ögat. Själv är jag lite mörkhyad i och med att far min är från Tunisien. Och personer som känner mig väl kan skämta och kalla mig för "negerjävel", "turkjävel" och liknande. Kan bli lite störande i längden men jag har lärt mig att, som sagt, ta det med en glimt i ögat och det är inte farligt. Men personer man inte känner, och inte vet var deras gränser går ska man vara försiktig med. Därför är det bättre om man säger 'mörkhyad', eftersom det inte finns någon som tar illa upp av det ordet.

När din far är från Tunisien, är inte du det heller ? konstigt folk >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker personligen att neger inte är något rasistiskt.

Men jag tycker det är konstigt med all denna hysteri plötsligt. Nu får man ju inte säga negerboll. Eller att en glass som alltid har hetat nogger inte får heta nogger black! Näe, det heter negerboll och kommer alltid att heta det för min del. Ska nog köpa en sån tröja med "Rädda negerbollen"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Neger används som en Geografisk term på Mörkhyad.

Men har blivit ''missbrukat'' och då har det slutat med

att det är fult att säga det.

Tänk också på svordomar, någonting dåligt händer Man vet inte vad man ska säga

så kommer det Helvette! Ett helt nytt ord, sen börjar det användas av flera

och i andra meningar och till sisst räknas det som en svordom >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker personligen att neger inte är något rasistiskt.

Men jag tycker det är konstigt med all denna hysteri plötsligt. Nu får man ju inte säga negerboll. Eller att en glass som alltid har hetat nogger inte får heta nogger black! Näe, det heter negerboll och kommer alltid att heta det för min del. Ska nog köpa en sån tröja med "Rädda negerbollen"

Det där är exakt vad jag menar!

Folk letar rasister och rasistiska åsikter över allt. man kan ju inte kritisera en invandrare utan att bli stämplad som rasist.

Det där med glassen "nogger black" skapade ju ett abnormt medie upbåd.

Det var ju bara löjligt. Diskriminerings ombudsmanen borde för kattsingen ha bättre saker för sig än att stämma Gb glace.

Detta blev inte lika känt, men det har hänt innan att Gb glace blev stämda. Bara något år tidigare innan det här med "Nogger balck"

Den gången blev de stämda för sin glass "Iglo cola"!!! Då fick någon människa (som kände sig kränkt) för sig att glassen "Iglo cola" var ett hån mot eskimåerna. Han tyckte att namnet accosierade till kokainmissbrukande eskimåer.

Man vet ju inte om man skall skratta eller gråta...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är exakt vad jag menar!

Folk letar rasister och rasistiska åsikter över allt. man kan ju inte kritisera en invandrare utan att bli stämplad som rasist.

Det där med glassen "nogger black" skapade ju ett abnormt medie upbåd.

Det var ju bara löjligt. Diskriminerings ombudsmanen borde för kattsingen ha bättre saker för sig än att stämma Gb glace.

Detta blev inte lika känt, men det har hänt innan att Gb glace blev stämda. Bara något år tidigare innan det här med "Nogger balck"

Den gången blev de stämda för sin glass "Iglo cola"!!! Då fick någon människa (som kände sig kränkt) för sig att glassen "Iglo cola" var ett hån mot eskimåerna. Han tyckte att namnet accosierade till kokainmissbrukande eskimåer.

Man vet ju inte om man skall skratta eller gråta...

Wiiie! Den store Vice håller med mig. *Bugar mig*

I lol: Jag vet exakt vad du menar. Fast jag vet om jag är rasist eller inte. Jag tycker inte om invandrare men jag hatar dom inte heller. Jag tycker det är störigt när dom kommer hit och så beter dom sig så in i helvete dåligt och skapar gäng och stökar sig i skolorna. Jag går på en friskola. Vi har EN invandrare. Kanske därför det är så lugnt? Men samtidigt finns det lika många svenskar som missköter sig som svenskar men alla fängelsen i Sverige är ju överfull med invandrare. Fast jag kan lika gärna bli vän med en invandrare som med en annan "svensk". Kanske finns något begrepp för detta när man är både för och emot. Fast på min gamla skola var det ganska stökigt. mer än hälften av alla gånger var det invandrare inblandade. Fast jag ser inte mig själv som rasist.

För övrigt min 1400:ade post >_<

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger nästan alltid neger om jag pratar om dem med någon annan som inte kan ta illa upp för det. Varför? ...varför inte säger jag. Undviker att säga det till eller så att någon "mörkhyad" kan höra det för att jag vet att det finns de som kan ta illa upp.

Det som är det stora problemet är att en "mörkhyad" kan stå och säga "svennejävel" och sådant utan att någon ska reagera, först när någon svarar med " negerjävel" reagerar någon och då blir det ett jävla ståhej.

Detta blev inte lika känt, men det har hänt innan att Gb glace blev stämda. Bara något år tidigare innan det här med "Nogger balck"

Den gången blev de stämda för sin glass "Iglo cola"!!! Då fick någon människa (som kände sig kränkt) för sig att glassen "Iglo cola" var ett hån mot eskimåerna. Han tyckte att namnet accosierade till kokainmissbrukande eskimåer.

Man vet ju inte om man skall skratta eller gråta...

Aldrig hört det, idiotiskt båda fallen tycker jag.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är exakt vad jag menar!

Folk letar rasister och rasistiska åsikter över allt. man kan ju inte kritisera en invandrare utan att bli stämplad som rasist.

Det där med glassen "nogger black" skapade ju ett abnormt medie upbåd.

Det var ju bara löjligt. Diskriminerings ombudsmanen borde för kattsingen ha bättre saker för sig än att stämma Gb glace.

Detta blev inte lika känt, men det har hänt innan att Gb glace blev stämda. Bara något år tidigare innan det här med "Nogger balck"

Den gången blev de stämda för sin glass "Iglo cola"!!! Då fick någon människa (som kände sig kränkt) för sig att glassen "Iglo cola" var ett hån mot eskimåerna. Han tyckte att namnet accosierade till kokainmissbrukande eskimåer.

Man vet ju inte om man skall skratta eller gråta...

Håller också med på den biten. Kallas "Omvänd rasism".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm...

Man är Vit själv. Man ger än Vit stryk så är man ingenting.

Sen slår man en Mörkhyad, då är man rasist >_<

Om man misshandlar en annan så är det ingenting enligt dig då. Så om flera gick på dig och mörbultade dig så spelar det ingen roll... det är ju ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...