Jump to content

Neger eller Nigger?


Plaisir
 Share

Recommended Posts

Men vänta nu..

Ja juste, svart/brun = mörkhyad. Då är det väl inga problem med att kalla en mörkhyad för neger (som du sa inte var okej, då en mörkhyad kan lika gärna vara en indier eller en zigenare), eftersom neger = svart.

Aja, skit i det. Jag har sagt mitt ord iaf.

Massa olika folkslag är mörkhyade det är inte bara negrar som är det.

Så att kalla alla mörkhyade personer för neger är fel.

Redigerad av Crille_
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 108
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Massa olika folkslag är mörkhyade det är inte bara negrar som är det.

Så att kalla alla mörkhyade personer för neger är fel.

Haha. Jag fattar, okej? >_<

Fan, det har blivit en sån stor grej att säga neger nu för tiden. Man kan bli kallad rasist om man kallar en neger för det han är.

Jag skulle fan inte ta illa upp om jag blev kallad viting eller svenne om personen inte menade nåt illa med det.

Edit:

Nu så har jag inte läst igenom tråden men på Diskrimineringsombudsmannens hemsida så står det att man kan få upp till 6 månaders fängelsa om man säger "Neger".

Han kan ju gå och lägga sig då.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WTF?!

Inte för att jag säger neger eller negro men betyder det inte svart?

Helt riktigt. >_<

'Hello there, negro man!, Yo niggah, what's up?'

'Hola, el hombre negro!, Hola negro, qué pasa?'

'Hej där, negerman!, Tjänare nigger, vad händer?'

Jag tror att de två första meningarna skulle vara okej i respektive länder men inte den sista (?).

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt riktigt. >_<

'Hello there, negro man!, Yo niggah, what's up?'

'Hola, el hombre negro!, Hola negro, qué pasa?'

'Hej där, negerman!, Tjänare nigger, vad händer?'

Jag tror att de två första meningarna skulle vara okej i respektive länder men inte den sista (?).

Jag tror att du har ganska rätt...Negerman ganska fräsigt ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte det är mer eller mindre accepterat i något land. Vissa tar illa upp andra inte. Det vet man när man känner människan ifråga.

Har en kompis som heter Ralph, och vi som är hans kompisar säger ofta neger om honom. Men jag skulle inte få för mig att gå fram och säga

'Hello there, negro man!, Yo niggah, what's up?'
till en neger om jag befinner mig i tex. Usa om jag nu inte känner människan i fråga.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte det är mer eller mindre accepterat i något land. Vissa tar illa upp andra inte. Det vet man när man känner människan ifråga.

Det är klart.

Men om vi säger så här:

Jag är neger, tuff och allt. Jag går fram till en neger i ghettot i New York och säger 'Yo niggah, what's up?' så tror jag att jag kanske skulle förtjäna lite respekt och inte anses som en dum idiot då jag tror att negrer ser varandra som en liten 'släkt'.

Däremot om jag kommer till Alby och skakar hand med en neger och säger 'Tjänare nigger, hur é läget?' så skulle jag nog fått en och annan blåtira och en rejäl omgång skratt.

Har en kompis som heter Ralph, och vi som är hans kompisar säger ofta neger om honom. Men jag skulle inte få för mig att gå fram och säga till en neger om jag befinner mig i tex. Usa om jag nu inte känner människan i fråga.

Och precis som du skrev, självklart går man inte fram till en neger i USA och säger "Hello nigger". Då leker man med döden.

Men som sagt, det är väl lite mer förståeligt att säger negro eller nigger i ett land som har dessa ord. För det är ju okej att säga 'svart man' här i Sverige, eller?

Edit:

Negerman ganska fräsigt ord.

Haha, wörd.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du påstår alltså att svarta är våldsammare än folk i allmänhet? :wub:

Nej det har han väl aldrig påstått?

Men vad tror du själv händer om du spattserar fram till en neger (speciellt i USA) och säger yoo, waz upp nigger!?

Negrer är väl inte våldsammare än andra bara för att de hade lackat. Jag hade själv blivit grymt sne om nån kommer fram och säger "Yoo, svennejävel, läget?"

Inte är väl vitare vålsammare än andra för det?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det har han väl aldrig påstått?

Men vad tror du själv händer om du spattserar fram till en neger (speciellt i USA) och säger yoo, waz upp nigger!?

Negrer är väl inte våldsammare än andra bara för att de hade lackat. Jag hade själv blivit grymt sne om nån kommer fram och säger "Yoo, svennejävel, läget?"

Inte är väl vitare vålsammare än andra för det?!

Point taken, men jag tror iaf att relativt få intelligenta människor skulle DÖDA för nåt som nån sagt till dem, som här skrevs...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det har han väl aldrig påstått?

Men vad tror du själv händer om du spattserar fram till en neger (speciellt i USA) och säger yoo, waz upp nigger!?

Negrer är väl inte våldsammare än andra bara för att de hade lackat. Jag hade själv blivit grymt sne om nån kommer fram och säger "Yoo, svennejävel, läget?"

Inte är väl vitare vålsammare än andra för det?!

Exakt.

Point taken, men jag tror iaf att relativt få intelligenta människor skulle DÖDA för nåt som nån sagt till dem, som här skrevs...

Visst överdrev jag en aning, det var meningen men jag tror inte att jag skulle bli helt fri från blåtiror m.m. om jag går fram till en neger i ghettot dessutom. De hade lackat ganska så rejält i alla fall.

Prova? :wub:

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...