Jump to content

Prison Break


Hummler
 Share

Recommended Posts

s04e11

Jag såg fram emot avsnittet och förväntade mig ett omöjligt uppdrag, istället kändes det som att dom var i ett Fångarna På Fortet-rum. Löjligt tycker jag, den var ju verkligen värdelöst skyddad. Okej, det var inte så överdrivet dåligt och det var fortfarande ett bra avsnitt, men jag blev lite besviken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 1,3k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

s04e11

Jag såg fram emot avsnittet och förväntade mig ett omöjligt uppdrag, istället kändes det som att dom var i ett Fångarna På Fortet-rum. Löjligt tycker jag, den var ju verkligen värdelöst skyddad. Okej, det var inte så överdrivet dåligt och det var fortfarande ett bra avsnitt, men jag blev lite besviken.

Tyvärr så känns allt lite för enkelt för att vara sådär superhemligt som det ska vara. Men mäter man det bara mot övriga avsnitt denna säsong var det spännande och bra. Antar att man får ställa in sig på att det är såhär nivån är på PB just nu. Det är det man saknar lite med s01, då kändes det verkligen som att de kämpade för att ta sig ut. Så bra kommer det aldrig bli igen, så jag är ganska nöjd med nivån på det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckter avsnittet var jättespännande.

Okej, det kanske var lite enkelt. Ljud och värme-instrumenten verkade inte fungera så bra. Och varför fanns det inte en rörelsedetektor? En sak till som jag tänkte på - det kändes lite som att det hintades om att Michael tänker offra sitt liv. De enda planer han kunde komma på involverar offrandet av någons liv, samtidigt är han döende av cancer.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag äntligen kommit ifatt med Prison Break igen. :P

1. En sak som stör mig är att

hon agenten

i

receptionen

har en

pistol under jackan

. Men vafan, den borde ju T-Bag hittat när

de tog henne till fånga i det där huset

? Riktigt illa, nästan som det där

vattenglaset

i s03. :P

2. Vad hade de

paraplyerna

till?

3. Älskade scenen när

Sucre halkar

. Satt precis och började bli uttråkad när det hände. Prison Break när det är som bäst. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag äntligen kommit ifatt med Prison Break igen. :P

1. En sak som stör mig är att

hon agenten

i

receptionen

har en

pistol under jackan

. Men vafan, den borde ju T-Bag hittat när

de tog henne till fånga i det där huset

? Riktigt illa, nästan som det där

vattenglaset

i s03. :P

2. Vad hade de

paraplyerna

till?

3. Älskade scenen när

Sucre halkar

. Satt precis och började bli uttråkad när det hände. Prison Break när det är som bäst. :(

2.

De samlade upp gruset och stenarna som trillar utåt när de hugger ur hålet, för att ljudsensorerna inte ska plocka upp höga dunsar.

3.

Jag satte i halsen

:P.

Går s04e12 att få tag på i morgon?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

S04E12:

Bra avsnitt!! Lätt säsongens bästa hittils, riktigt oväntat slut.

Nu vet man för första gången på länge inte alls vad som kommer att hända härnäst.

Skulle väl tro att dem försöker få tag på Don Self som troligen tänker sälja Scylla (tillbaka till The Company kanske?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, vad är scylla egentligen? Är det inte osmart att the company att ha en fil som kan avslöja dem? Varför vill någon köpa de uppgifterna?

ang dagsens avsnitt var det bra förutom att jag visste att någon skulle strula bort scylla. Hur fan klarade sig the companygrabbarna på flygplatsen? De hade ju pistoler med sig men inte märkte vakterna det :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

S04E12:

Bra avsnitt!! Lätt säsongens bästa hittils, riktigt oväntat slut.

Nu vet man för första gången på länge inte alls vad som kommer att hända härnäst.

Skulle väl tro att dem försöker få tag på Don Self som troligen tänker sälja Scylla (tillbaka till The Company kanske?)

Oväntat slut, please. Vad skulle de kommande 10 avsnitten handla om annars? När Michael klarar sin operation och plockar blommor med Sarah?

Alltså, vad är scylla egentligen? Är det inte osmart att the company att ha en fil som kan avslöja dem? Varför vill någon köpa de uppgifterna?

ang dagsens avsnitt var det bra förutom att jag visste att någon skulle strula bort scylla. Hur fan klarade sig the companygrabbarna på flygplatsen? De hade ju pistoler med sig men inte märkte vakterna det :P

Kändes också jävligt konstigt, nu fick man ju inte uttryckligen veta att de släpptes men det kändes ju onekligen så... Blev inte så imponerad av generalens "be unpredictable" heller, oj så lurigt av dem att följa efter Michael & gänget!111!!1!

Wow, riktigt "stort" och bra avsnitt. Otroligt tung avslutning också, troligen den tyngsta känslan jag fått av någon serie någonsin.

Slutet lades upp för tydligt, tycker jag. Alltså, allt blev verkligen heelt perfekt för alla inblandade i post-slutet, så det var ju inte som att det kunde ta någon annan vändning än att Scylla snos igen. Det var verkligen ett slut som kunde gå åt båda hållen, och det som bestämde var hur tittarsiffrorna varit tidigare under säsongen, typ. Ryktades om att det skulle läggas ner, och då hade ju det här slutet kunnat "passa bra" in med en tweak på de sista 2 minuterna.

----

Tycker ändå att det var ett bra avsnitt, även om slutet gav blandade känslor, och inte då hur det gick utan hur det var.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oväntat slut, please. Vad skulle de kommande 10 avsnitten handla om annars? När Michael klarar sin operation och plockar blommor med Sarah?

Självklart visste man ju att något skulle hända. Men man visste inte vad. Satt bara och väntade dem sista minutrarna av avsnittet. Tror inte jag är den enda som blev överraskad av att Don Self blåste dem.

Redigerad av Visa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...