Jump to content

Biltråden


Add3
 Share

Recommended Posts

Det ser ut att vara en årsmodell ~1966:

Jaguar1966MK_X-02_1232134_0.jpg

Vad kan vi tänka oss för pris för en sådan?

Ingen expert alls på Jaguarer, men i svenska kronor tror jag säkert den kan ligga på ett sexsiffrigt belopp...

Blir alltid så jävla paronid ifall jag sitter i bilen med motorn av och väntar på någon. Samtidigt som jag har radion på. TRor alltid att det ska ta mitt batteri och bilen inte starta. Har bara på den någon minut :blink:

Har glömt radion på en gång när jag parkerat bilen i en 6-7 timmar och det var inga problem att få igång bilen. Och då hade jag ändå ett gammalt dåligt bilbatteri. Så lägg paranoian på hyllan! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Mr American car guy. Har en fråga! Jag har alltid gillat Chevrolet Caprice brougham, dom fina klassikerna. Men hur är det egentligen med växellådorna på dom? Har bara sett massa med automatisk växellåda, finns det manuell eller gjordes dom tidiga bara med Automat?

Brukar vara 4 stegs Automat om inte 3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du tänker på den gamla kantiga misstänker jag? :)

5322399284_564ef7588e_z_1234536_0.jpg

Manuell har inte funnits att få på Caprice sedan tidiga 70-talet. Automatlådorna är superbra och växlar mjukare än vissa moderna växellådor. Dom håller 40 000 mil utan problem förutsatt att servicen av lådan är skött, vilket är förbaskat viktigt. Den fyrväxlade är att föredra men den treväxlade är egentligen inga problem då bilarna har så låg utväxling att dom varvar ~1500 RPM i motorvägsfart. Det är hemligheten till att dessa gamla vagnar går på under litern motorväg/landsväg och går att köra på en snittförbrukning på 1.2, trots femliters/5.7 V8 och automat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Mitt senaste inköp! 1st Högerstyrd volvo 245 från -91. Den har gått som tidningsbudbil i västervik i början av -90 talet. :)

post-12352-0-89584500-1334133011.jpg

post-12352-0-22114400-1334133053.jpg

post-12352-0-74375100-1334133070.jpg

post-12352-0-33273600-1334133095.jpg

Att den har rullat på gatorna hemma i Västervik måste höja värdet ordentligt?

Hur är det att köra högerstyrt? Hur lång tid för att vänja sig?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att den har rullat på gatorna hemma i Västervik måste höja värdet ordentligt?

Hur är det att köra högerstyrt? Hur lång tid för att vänja sig?

Mjo kanske det :P

Det är lätt o köra högerstyrt då jag har jobbat som tidningsbud i 2 år. Man vänjer sig rätt snabbt, för mig tog det några dagar bara. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...