Jump to content

Biltråden


Add3
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Gorgeous Lexus! Kan tycka att en sån bil ska ha automat, men den ser riktigt bra ut nontheless.

-----

Bild på min tjänstebil. Tycker att den är lite liten, ska byta om till en lite störra KIA till nästa tjänstesläde. Kostar mig 800kr netto i månaden. :lol:

bildvxn.jpg

Ända anledningen till att alla KIA/Rio/7-års nybilsgaranti-klistermärken är för att man kan dra av på skatten för att man har en "stripad" bil som man åker privat med.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gorgeous Lexus! Kan tycka att en sån bil ska ha automat, men den ser riktigt bra ut nontheless.

-----

Pff, förstår inte dealen med att dyra bilar ska vara automat. Hade jag haft cash till en riktigt härlig sportbil så hade jag lätt betalat lite extra för att få en manuell om det hade varit möjligt.

Hatar varenda gång jag ska ha en bil här hemma och morsans är den enda som finns tillgänglig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pff, förstår inte dealen med att dyra bilar ska vara automat. Hade jag haft cash till en riktigt härlig sportbil så hade jag lätt betalat lite extra för att få en manuell om det hade varit möjligt.

Tycker personligen att det går hand i hand med att en dyrare "lyxbil" ska ha automat. Men det är klart, gällande bilar har jag gått den amerikanska skolan såatte. ^_^

--

Lite bättre bilder på tjänstevagnen. Jag diggar den!

dsc9001l.jpg

dsc9003.jpg

dsc9004r.jpg

dsc9018h.jpg

dsc9021b.jpg

dsc9023.jpg

dsc9025r.jpg

dsc9026h.jpg

dsc9030v.jpg

Kommer dock att ta någonting större till nästa tjänstebil. Gärna en KIA Cee'd, den nya är najs. När man har avverkat två-tre tjänstebilar kommer jag dock att köpa någon helt ny/äldre USA-bil. Saknar att köra amerikanare. Känslan av att sväva fram i tio kvadratmeter plåt, med en utsikt över en 2 meter bred motorhuv är helt underbar. :wub:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg komposition på sista bilden! (Ja, dels för att det är ett flygplan såklart. ;))

Jag tänkte faktiskt på dig och aikjonas en snabbis när jag tog bilden. :P

Avundsjukan slår fan i taket... (w00t):( Själv dröjer det nog minst fyra år innan jag köper min första bil... :hm:

Kom så får du sig en provtur!

Gorgeous Lexus! Kan tycka att en sån bil ska ha automat, men den ser riktigt bra ut nontheless.

Det var det jag letade efter hela tiden, men sen hittade jag denna i ett skick och för ett pris som jag inte kunde motstå - då fick det bli manuell ändå.

Vågar man fråga vad den gick på? I runda slängar.

Du får PM (sorry alla andra, hehu).

Edit: full inkorg hos dig.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör en sådan... en 1999 års Peugeot 406 2.0T. Faktiskt riktigt kul att köra, med väldigt fin komfort. Jätteskön på långkörning!

post-9788-0-82560700-1343344897.jpg

... men ska skaffa en sådan här, då börsen tillåter... :D 1958 års Pontiac Bonneville. Min absoluta drömbil! Motorn är en 389 kubiktums V8 på ca 300 kusar, med en toppfart på närmare 200 km/h. Växellådan, trestegad Super HydraMatic, är gudomlig (även använd i vissa Cadillac-modeller) och bränsleförbrukningen ligger på 1.2 - 1.5 per mil. Helt klart acceptabelt, med tanke på det gamla maskineriet. Den väger ju ändå kring 2300 kg! Inget, och jag upprepar: inget slår gamla amerikanska glidare vad gäller körglädje och komfort, och tillsammans med det där distinkta mullret från V8-motorn... wow...

post-9788-0-67581500-1343344921.jpg

Redigerad av Officer Hernandez
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Försökte googla lite halvdant men tänkte låta någon få chansen att briljera, schysst som jag är! Om man kör en Chevrolet Impala från, säg, 2010, vad drar en sån per mil, ungefär? Tusen tack på förhand!

2012, 3.6L SIDI DOHC V6 VVT engine

30 mpg (0,784 l/mil) highway

18 mpg (1,3 l/mil) city

Och som vanligt ska man alltid ta fabriksuppgifter med en nypa (läs: grävskopa) salt.

Fanns även en 3,9L V6 tidigare årsmodeller, 3,6L-varianten är den enda som säljs nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2012, 3.6L SIDI DOHC V6 VVT engine

30 mpg (0,784 l/mil) highway

18 mpg (1,3 l/mil) city

Och som vanligt ska man alltid ta fabriksuppgifter med en nypa (läs: grävskopa) salt.

Fanns även en 3,9L V6 tidigare årsmodeller, 3,6L-varianten är den enda som säljs nu.

Tusen tack. Vet du något om bilen i övrigt? Ska roadtripa USA i en.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...