Jump to content

Biltråden


Add3
 Share

Recommended Posts

Ganska dåligt med amerikanska bilar på den där träffen, eller har du bara tagit kort på Europeiskt? :w000t:

Åh, jag vill ha gammal polisbil! ;)

3137230180_bbd1194464_1171045_0.jpg

Verkar vara en sjukt rolig bil att köra! :P

Jag är inte så mycket för amerikanska bilar. Men det var knappt nå som kom det var svårt att välja vilka bilar man skulle ta kort på det var säkert över 200 pers eller nåt. Så jag tog så många jag kunde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Förstår det. Den är ju skattefri o allt (om det nu gäller alla, vet bara att vi hade en som va det)

Man skulle kanske spara ihop till en sån till nästa sommar... hmmm....

Tror du att det räcker med ett vanligt körkort eller måste man ta något speciellt tilläggskörkort ovanpå ens vanliga? Eller man kanske kör en beach-buggy på samma sätt som en vanlig bil?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror du att det räcker med ett vanligt körkort eller måste man ta något speciellt tilläggskörkort ovanpå ens vanliga? Eller man kanske kör en beach-buggy på samma sätt som en vanlig bil?

Vanliga räcker. Så länge det inte är en motorcykel eller någon större lastbil så får du köra ganska mycket på vanligt körkort :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nästintill en helt vanlig bil, men klassas som ombyggt fordon, så det är väldigt diffust med gränser där :)

Det är en typ 3, 1600 cc trimmad motor, men det ska egentligen vara en typ 1, 1200 cc pga bottenplattan är från en 61a typ 1 bubbla.

Men som Plaisir säger, så är den skatte och bältesbefriad för att den är såpass gammal. (Utgår från bottenplattans tillverkningsdatum)

Så det är oerhört låga kostnader på försäkring och skatt.

Nu har jag plockat bort ljuddämparna också, så det är raka rör, jävlar vad den dundrar.

Ska byta till bredare och högre däck bak så fort jag köpt nya sulor till fälgarna (inte dem som är på bilden). Framtill har jag ett par lågprofildäck som ska på i helg. Yumyum!

@Plaisir: Byggde ni den själv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte ett smack om bilar och vad man ska kolla när man köper en. Har hittat tre snygga golfar på blocket, alla tre ser lovande ut men vad tycker ni?

http://www.blocket.se/malmo/Golf_billigt_2...a=23_11&w=0

http://www.blocket.se/malmo/Volkswagen_Gol...a=23_11&w=0

http://www.blocket.se/malmo/VW_Golf_Gl_1_8...a=23_11&w=0

Du ska så klart provköra innan du köper och titta så det inte är för mycket skador i förhållande till priset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...