Jump to content

Biltråden


Add3
 Share

Recommended Posts

Dubbelpost, ursäkta.

Igår var vi ute och svängde i fyllan. Vi lyckades få igång turbon på allvar och vi fick ut 0,9 bar i laddtryck, men den kan säkert ge 1,5 minst! Efter andra vändan så gör vi en missljudskoll, och hör nåt rassel. Vi stänger och går och lägger oss. Nästa morgon, klart att vi har rasat växellådan. Eller det är en spricka i huset mot motorn, så, ska se om det går att svetsa, annars är det bara att köpa en hel...

Hoppas det går att svetsa. :lol: Vad går det på om ni måste köpa nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knullet. blev stoppad i en flygande besiktning av wannabe-stekarna på E4an igår kväll. ombesiktning pga. den JÄLVA HELVETES KUKSUGANDE VANDAL NAZIST-KOMUNISTEN(!) som slängde en blomkruka på framrutan. suck... minst 1.500 för runtan och 500 för besiktningen.

jag hatar vandaler

jag hatar poliser

jag hatar blå/vita (även blågulvita) bilar....

nu har mitt billiv blivit snäppet bättre....

biljävlens motor small i luften! billös... känns ungefär som.. ja, vara skitful och kan bara glo efter brudarna.

Redigerad av guardian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Förresten så går 200an som den ska nu, när vi mätte 30-100 så gick det på 3 sek, fast då är 0-30 den långsammare delen. Men en grov uppfattning är väl 0-100 på ca. 5-6 sek, vilket är rätt okej med tanke på att det är en sportbil för 37k med 180 hästar orginal. Och speciellt när man tänker att en lambo gör det på 3-4 sek.

Mums, det blir kul när vi ska ta en G-tek runda (mäta 0-100 exakt, så man får fram riktiga siffror). Har kontakter i kramfors bilprovning och ska besikta där, så den går besiktad, bara att hoppas att den håller för resan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kan man tänkas betala för en Saab 900i från 1986. 3 dörrar, gått drygt 13000 mil, en del rost och lite småskavanker.

Kollade runt på blocket och de flesta ligger runt 5000 till 8000 kr. Känner en som vill sälja bilen för 10k till sin son. Är det ens rimligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kan man tänkas betala för en Saab 900i från 1986. 3 dörrar, gått drygt 13000 mil, en del rost och lite småskavanker.

Kollade runt på blocket och de flesta ligger runt 5000 till 8000 kr. Känner en som vill sälja bilen för 10k till sin son. Är det ens rimligt?

Ska pappa kräva sin son på tio lök för en halvfräch 900? hoppas han har skidluvan redo när sonen ska betala >_<

ska köpa mig en till cheva van snart. behöver en bra bil men många sittplatser :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska pappa kräva sin son på tio lök för en halvfräch 900? hoppas han har skidluvan redo när sonen ska betala >_<

ska köpa mig en till cheva van snart. behöver en bra bil men många sittplatser :)

Faktum är att det e morsan! Tror han nobbar budet, annars får väl en annan gå dit och pruta åt grabben :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kan man tänkas betala för en Saab 900i från 1986. 3 dörrar, gått drygt 13000 mil, en del rost och lite småskavanker.

Kollade runt på blocket och de flesta ligger runt 5000 till 8000 kr. Känner en som vill sälja bilen för 10k till sin son. Är det ens rimligt?

Halvfräscha Saab 900 ska man inte betala mycket för. Farsan och jag delar på en sådan (fast 6 år äldre än den det gäller här) och det är mycket som är utslitet, glappt och ur funktion. För det mesta är något lite trasigt, för tillfället förarstolen och handbromsen, just som vi provisoriskt lagat tutan. :naughty: Men bilen rullar ju och är ändå hyfsat pålitlig. Men det kan bli en hel del meckande, och man får vara beredd på nerslag vid besiktning, våran har aldrig klarat sig första gången. :shifty:

Fast ändå en rolig bil att köra när man väl är ute på vägarna, tycker jag då.

Och med andra ord 10k, nej.

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett dilemma, inte en direkt bilfråga, men handlar om bilkörning istället.

Jag har 5000kr från mina föräldrar för att bidra med till körkort. Men varje gång jag övningskör så är jag ytterst uttråkad. Jag lär mig extremt snabbt att köra bilen, men jag tycker det är extremt hjärndött att titta framåt och styra. Min tanke skenar iväg. Så min fråga är, är det värt att försöka köra upp senare, och inte vara det minsta intresserad, eller ska jag försöka få till mig pengarna till valfritt ting istället?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett dilemma, inte en direkt bilfråga, men handlar om bilkörning istället.

Jag har 5000kr från mina föräldrar för att bidra med till körkort. Men varje gång jag övningskör så är jag ytterst uttråkad. Jag lär mig extremt snabbt att köra bilen, men jag tycker det är extremt hjärndött att titta framåt och styra. Min tanke skenar iväg. Så min fråga är, är det värt att försöka köra upp senare, och inte vara det minsta intresserad, eller ska jag försöka få till mig pengarna till valfritt ting istället?

Nu vet jag inte vad du siktar på i framtiden, men ett körkort är alltid fint att ha på sitt CV. Så mycket tycker jag i alla fall. Bilen är frihet, på ett sätt. Dock är det ju jämt kostnader runt om; delar går sönder, bensin, skatt osv.

Så.. svårt att säga. Fundera själv ordentligt.

--

Har min första körlektion nu på torsdag, ska bli kul. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett dilemma, inte en direkt bilfråga, men handlar om bilkörning istället.

Jag har 5000kr från mina föräldrar för att bidra med till körkort. Men varje gång jag övningskör så är jag ytterst uttråkad. Jag lär mig extremt snabbt att köra bilen, men jag tycker det är extremt hjärndött att titta framåt och styra. Min tanke skenar iväg. Så min fråga är, är det värt att försöka köra upp senare, och inte vara det minsta intresserad, eller ska jag försöka få till mig pengarna till valfritt ting istället?

Tja alla lär väl sig på olika vis. Jag rekommenderar iaf lektioner till alla, sen hur många man tar är en annan femma. Jag hade iof en väldigt bra lärare.

Men när du skriver att din tanke skenar iväg låter inte det som något bra tecken, som bilförare måste man vara skärpt så mycket det går, men jag tror alla svävar iväg lite då och då, även jag tänker på annat i perioder under en körning, det gäller bara att tänka på det under en lång raksträcka och inte när en älg kommer fram från diket 50 meter från huven... Du kanske inte passar som bilförare helt enkelt? Men det scenariot har du säkert tänkt igenom också.

Men om jag vore en person som tänkte annorlunda skulle jag nog hellre chansa på en uppkörning än att låta bli. fast jag har ju beklagat mig tidigare över folk som chansar så jag får välja mellan att hyckla eller vara taskig. Men det kan jag inte.

:naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt oss säga som såhär: Jag skenar iväg så mycket så jag körde en relativt lång bit på fel sida vägen. Min mor pratade i telefon och märkte inte av det förrens hon skrek åt mig att köra på rätt sida vägen.

Jag måste nog ta mig en stor funderare. Annars får jag väl försöka ta körkort efter jag har fått jobb, och behöver inte supporten med 5k kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt oss säga som såhär: Jag skenar iväg så mycket så jag körde en relativt lång bit på fel sida vägen. Min mor pratade i telefon och märkte inte av det förrens hon skrek åt mig att köra på rätt sida vägen.

Har du typ adhd eller något?

Gör något annat än kör bil plx ;<

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte du ska ta körkort "bara för att". Och om du inte ens kan hålla dig på rätt sida av vägen så kommer hela rubbet kosta dig ganska mycket mer än 5000. :naughty:

Du verkar helt enkelt inte intresserad, och då är det ju ingen mening med det hela.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...