Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Apropå formentera om datorn. Någon snäll människa om kan skriva en liten fin kort guide om hur man gör det?

Måste formentera om min gammel dator, ( båda hårddiskarna ) mkt problem den den.

Ex på hur jag menar;

1. Bränn ner allt viktigt matrial/ för över till en annan hårddisk.

2. Den här datorn\Höger klicka på varfri hårddisk, formentera\kyssa i.. osv.

Sedan om man behöver några återställnings skivor eller nå't.

Ta ingenting för givet att jag kan, skriv ner allt, jag kanske är helt Sikorkad i huvudet.. :lol:

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en otroligt viktig fråga här. Angående Winamp dessutom. Jag har då skaffat en Toaster till denna lilla musikspelare. Och så fint så fint satte jag på en låt. Sen efter ett tag i låten stötte jag på ett fel och Winamp var tvunget att avslutas (man skulle skicka felrapporter och annat tjafs). Samtidigt som det kom upp så hamnade Toastern i samma fel, och den lila rutan i hörnet vägrar nu att försvinna?

Det är denna lilla ruta jag pratar om, ni ser där. IMG_0007:

Just nu krånglar alla fittiga uppladdningssidor men vi kan ta bilden senare.

I ALLA FALL. HUR FÅR JAG BORT DEN DÄR LILLA TOASTERRUTAN?

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var inne på Firefox och surfade runt som vanligt då det började gå lite segt, så jag stängde ner och skulle starta det igen. Då kom den här rutan upp.

Profilen "Standardanvändare" skrev jag in efter att ha försökt några gånger. Om jag använder den så är allt som jag ställt in borta.

post-22-1143211531_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På den senaste tiden har mitt NHL06 börjat tappa connectionen mot min motspelare i den första perioden, Dert står bara Conntection Has Been Lost och sen händer inget mer, Det hände såhär när jag skaffat det också men då fixade det sig, Men nu gör det som sagt inte det. Vad kan felet vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var inne på Firefox och surfade runt som vanligt då det började gå lite segt, så jag stängde ner och skulle starta det igen. Då kom den här rutan upp.

Profilen "Standardanvändare" skrev jag in efter att ha försökt några gånger. Om jag använder den så är allt som jag ställt in borta.

Ta fram Aktivitetshanteraren och avsluta Processen "firefox.exe". Sen startar du Firefox igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Apropå formentera om datorn. Någon snäll människa om kan skriva en liten fin kort guide om hur man gör det?

Måste formentera om min gammel dator, ( båda hårddiskarna ) mkt problem den den.

Ex på hur jag menar;

Sedan om man behöver några återställnings skivor eller nå't.

Ta ingenting för givet att jag kan, skriv ner allt, jag kanske är helt Sikorkad i huvudet.. :P

Om du stoppar i din XP-skiva i datorn och startar om den så bör du komma till en formateringsguide. Eventuellt behöver du också säga åt datorn att boota datorn från en skiva, vilket du gör i BIOS. Dit kommer du oftast om håller ner "Delete" under datorn uppstart. Dock så är alla BIOS så olika i designen, så där kan jag inte hjälpa dig.

Det var en kort guide, precis vad du ville ha :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har dessa knappar på mitt tangentbord och vet inte riktigt vad man gör med dom.. vill inte testa heller.. datorn kanske sprängs eller nåt då :P

Dom 3 översta är väll till ljudet nånting? sänka, stänga av helt, höja? men vart? måste jag ha ett musik program uppe och så ändras det i det, eller kan jag ändra där när som hellst?

dom 3 understa då, vad är dom till för??

post-22-1143216042_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...