Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mitt explorer.exe brukar ha en processoranvändning på 97%. Detta segar upp datorn å det grövsta. Vad kan detta bero på, tro, denna abnorma användningen av explorer? :rolleyes:

Har du många/stora filer på skrivbordet?

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man emd något program strypa MBIT/s till andra datorer? Vi delar på 8 mbit här och är 4 stycken, Men alla dom är ju borta så jag kan ju ta deras bits, Nån som vet om man kan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har min dator vart inne på verkstan sedans måndagen. Nu har jag fått tillbaks den!! Dom sa att dom hade bytt grafikkort. oCh nätagg

Grafikkorter bytte dom till ett x800 series stog det. Jag hade ett 9800 PRO förut fick jag ett bättre??

Det beror lite på, men jag tror det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man emd något program strypa MBIT/s till andra datorer? Vi delar på 8 mbit här och är 4 stycken, Men alla dom är ju borta så jag kan ju ta deras bits, Nån som vet om man kan?

När ingen annan använder erat bredband eler ADSL så går alla Mbits till dig och inte till datorerna som är avstängda.

Duh :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man emd något program strypa MBIT/s till andra datorer? Vi delar på 8 mbit här och är 4 stycken, Men alla dom är ju borta så jag kan ju ta deras bits, Nån som vet om man kan?

Ja. Installera netlimiter på dom. Jag har haft problem med 1.3, men det verkar funka för alla andra.

Om dom är datorkunniga så märker dom ju det. Isf får du dölja det lite och hoppas att dom inte märker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan jag inte göra något från min egen dator med NetLimiter? Typ

Nej. Eller..det beror på.

Skaffar du 3 extra nätverkskort till din dator kan du koppla dom till dom andra datorerna så att dom får internet därifrån. Då kan du strypa med netlimiter.

Men annars så ska det delas lika ändå, och när dom inte använder internet får du allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har jag icke. Inga alls, faktiskt.

Nu är det dock inte explorer.exe som spökar längre, det är bara datorn som är allmänt seg trots att jag varken har många eller krävande processer igång? :rolleyes:

Om datorn är allmänt seg kan det bero på många olika saker. Lättaste sättet att fixxa en seg dator tycker jag är att formatera iaf :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan säga vart jag hittar drivisar till ett X800 series kort??

Har letat på ATIs hemsida men vet inte vilken jag ska ladda ner! HelP ME

Gå in här, sedan klickar du på "Windows XP Drivers and Software" och fortsätter in på "RADEON", där finns "Catalyst 6.3 Windows XP - Driver Download". Gick tyvärr ej att direktlänka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om datorn är allmänt seg kan det bero på många olika saker. Lättaste sättet att fixxa en seg dator tycker jag är att formatera iaf ;)

Att formatera datorn tycker jag är det sista alternativet. Det är ju så tråkigt! :lol:

Men det får väl bli så. Då är det bara C:-enheten jag behöver formatera. Min andra E:-hårddisk kan jag låta bli än så länge?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att formatera datorn tycker jag är det sista alternativet. Det är ju så tråkigt! :lol:

Men det får väl bli så. Då är det bara C:-enheten jag behöver formatera. Min andra E:-hårddisk kan jag låta bli än så länge?

Enligt en datortiding jag läste för ett tag sedan så ska man formatera datorn 1 gång var 3:dje månad

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...