Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Rapidshare har ju en begränsning för en fil under en viss tid. Men så läste jag detta: Det finns ingen begräsning på Rapidshare om ni använder en proxy. Någon som kan förklara det lite närmare?

Vet inte om detta har med proxy att göra då jag inte vet NÅNTING om datorer... men man kan dra ur modemet, och sen sätta i det igen... och då kan man ladda ner igen... funkar inte för alla, funkar för en del, dom som har nånting som jag inte vet vad det är :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rapidshare har ju en begränsning för en fil under en viss tid. Men så läste jag detta: Det finns ingen begräsning på Rapidshare om ni använder en proxy. Någon som kan förklara det lite närmare?

Me vill också veta för me har ett par GN'R filer me vill ladda ner till me's hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mhm, har ett problem.

Har fått Oblivion nu. Spelet flyter på bra men, det är det att.. varje halvsekund tänds och släcks en liten del av skärmen.. Man ser liksom en del skrivbordet den enda sekunden och den andra så ser man spelet. Ibörjan kunde jag väl leva med det men nu blir jag nipprig. Rutan som släcks och tänds ser nästan ut som start menyn fast i lite större format.. Jag trodde att det var ett program som störde spelet, så jag pluttade ner spelt och fick se detta;

post-23-1143356212.jpg

Mhm, programmet heter ffdshow, jag vet inte vad det används till ( gissar på att det är något ljudprogram ) Det var någon dator kille som installerade det på min dator.

Det går inte stänga av eller nåt heller, tror jag..

Minns mycket väl att när jag installerade spelet så hackade installationen typ sig när det skulle installera "Oblivion - Voices2.bsa". Jag tryckte på "försök igen" och då fungerade det.

Kan detta vara källan till mitt problem? Att programmet känner av något och startar om sig själv varenda sekund så att det blir som det blir?

Någon som vet vad som är problemet och hur det kan återgärdas?

Detta har bara hänt i Oblivion..

Om ni inte klurar ut någon lösning, vad ska jag installera om då, ffdshow elller Oblivion?

---

Anywayhh, tacksam för svar. Om någon bara har en liten idé, låt mig då veta..

:ermm:

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag ska skriva något på MSN som innehåller å,ä eller ö blir det [, ', och ; istället..Och flera tecken har bytt plats.. :P Tror jag råkat ställa in mitt tangentbord så att det blivit amerikanskt eller nåt.. :ermm:

Hur ändrar jag tillbaka? (w00t) (Utan att behöva starta om datorn)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag ska skriva något på MSN som innehåller å,ä eller ö blir det [, ', och ; istället..Och flera tecken har bytt plats.. :P Tror jag råkat ställa in mitt tangentbord så att det blivit amerikanskt eller nåt.. :ermm:

Hur ändrar jag tillbaka? (w00t) (Utan att behöva starta om datorn)

Håll inne alt och tryck på shift

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom många här inte vet hur man använder sig utav proxy's så har Jag gjort två stycken film klipp om hur man fixar detta i Firefox & Internet Explorer.

Ibland är det lättare att förstå saker och ting i bild, om ni ändå inte skulle förstå så kan jag förklara istället :D

Firefox klipp (10mb)

Internet Explorer klipp (8mb)

BOT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T],Mar 27 2006, 07:30] Eftersom många här inte vet hur man använder sig utav proxy's så har Jag gjort två stycken film klipp om hur man fixar detta i Firefox & Internet Explorer.

Ibland är det lättare att förstå saker och ting i bild, om ni ändå inte skulle förstå så kan jag förklara istället :D

Firefox klipp (10mb)

Internet Explorer klipp (8mb)

BOT

HA! Nu ska operatörerna och adminerna få. Tackar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...