Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

Då kunde du sagt "jag tror inte det går" det gjorde du ju i och för sig tillslut men i alla fall.

Jag har aldrig sagt att den här tråden suger, jag sade att jag förstod att han tjatade eftersom att det är svårt att få hjälp, fast jag nämde det med att det aldrig är någon som svarar eller något sånt.

Nej, men de som visste skulle förmodligen svara eftersom han tjatar.

Om jag skulle ha sagt "jag tror inte att det går" skulle han säkert ge upp och se det som löst. Om nån då vet så missar han det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mitt internet krånglar, jag kan inte använda det av nån anledning som jag inte kan lista ut. Enda gången jag kan använda det är när det kommer upp en ruta som säger att 'Acthosp.exe' har gjort en förbjuden åtgärd och måste avslutas. Jag skulle vilja veta vad Acthosp.exe är för nåt och hur jag kan lösa det här problemet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt internet krånglar, jag kan inte använda det av nån anledning som jag inte kan lista ut. Enda gången jag kan använda det är när det kommer upp en ruta som säger att 'Acthosp.exe' har gjort en förbjuden åtgärd och måste avslutas. Jag skulle vilja veta vad Acthosp.exe är för nåt och hur jag kan lösa det här problemet

Det finns en bra sida när man undrar över olika processer - http://www.processlibrary.com.

Om man tror att man har spyware exemepelvis, kan man köra en Hijackthis- sökning, eller trycka Ctrl + Alt + Delete, och välja fliken 'processer', och sedan kolla upp vad varje process gör.

Men nu hittade jag faktiskt inte din process där. Men här är den: http://www.fileresearchcenter.com/A/ACTHOSP.EXE-2959.html

Som du ser är det Panda Antivirus Platinum, virusprogrammet som krånglar. Jag skulle tro att det har en lite kraftig brandvägg. Stäng av den så ska det nog fungera sen. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag spelar t ex Guild Wars så laggar det bara när det är många föremål på bilden.

Är det RAM-minnet eller grafikkortet som behöver bytas ut?

Jag har 256 MB RAM och Den bästa GeForce 3 verisionen med 64 MB.

Båda. 512 ram räckte för mig när jag testa guild wars. Och ditt grafikkort från stenåldern behöver byttas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade en gammal kartong med Blizzard 1220/4 Turbo Memory Board for Commodore Amiga 1200. I kartongen fanns ett kort med instruktionsbok och kvitto. Tänkte bara se om detta kan vara värt någonting, om man ska spara det eller om det bara är gammal skit att slänga?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade en gammal kartong med Blizzard 1220/4 Turbo Memory Board for Commodore Amiga 1200. I kartongen fanns ett kort med instruktionsbok och kvitto. Tänkte bara se om detta kan vara värt någonting, om man ska spara det eller om det bara är gammal skit att slänga?

Lägg upp det på t.ex. blocket eller nån sammlar sida och se om nån är interesserad

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halå Halå!

Idag så skulle min syrra gå in på internet.

Men det funkade inte, så vi ominstallerade nätverkskortet för att testa om dt skulle fungera, sen gick jag inte på mina nätverksplatser och tryckte på Local Area Connection, så tryckte jag på Support, men allting stämde, fast grejjen är att jag inte ser min Default Gateway

Så jag testade internet men det fungera inte

Det står "Automatic Private IP Adress", fast det ska egentligen stå "Assigned By DHCP", fast hur gör jag för att allt ska fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halå Halå!

Idag så skulle min syrra gå in på internet.

Men det funkade inte, så vi ominstallerade nätverkskortet för att testa om dt skulle fungera, sen gick jag inte på mina nätverksplatser och tryckte på Local Area Connection, så tryckte jag på Support, men allting stämde, fast grejjen är att jag inte ser min Default Gateway

Så jag testade internet men det fungera inte

Det står "Automatic Private IP Adress", fast det ska egentligen stå "Assigned By DHCP", fast hur gör jag för att allt ska fungera?

Start --> Kontrollpanelen --> Nätverksanslutningar --> Anslutning till lokalt nätverk --> Egenskaper --> Egenskaper för Internet Protocol (TCP/IP) --> Erhåll en IP-adress automatiskt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...