Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är det INGEN som kan svara på mina frågor?

1.

I Internet Explorer så kommer den sidan som man senast besökt längst upp i

"Adressfältslistan", men i Firefox så kommer adresserna i den ordning som man besökte

dem från början. Vet inte hur jag ska föklara men hoppas ni förstår.

Kan man ställa in någon inställning så att det blir som i IE fast i Firefox?

2.

Jag har just nu en bakgrund som är ganska vit, och då syns inte ikonernas text så bra...

kan man ändra färgen på dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju tracking cookiesarna som är dom där critical objects.. så om ad-aware hittar sånna ska ja ALLTID ta bort dom?

men dom andra sakerna som ligger i MRU List då? står att dom inte utgör nåt hot eller nåt.. vad är det för nåt, ska ja låta dom vara?

Japp dom ska ta bort tracking cookiesarna, och MRU dom ska du inte ta bort, det gör inte jag iallafall

Redigerad av Bozzard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska jag göra när jag ska scanna med ad-aware?

just nu brukar jag göra så att först kör jag smart system scan, sen direkt efter det kör jag full system scan.. räcker det med att jag bara kör en av dom? eller hur ska jag göra?

EDIT: I firefox, i inställningar.. så kan man ju rensa CACHE, vad är det? ska man rensa det ofta? ibland? aldrig?

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: I firefox, i inställningar.. så kan man ju rensa CACHE, vad är det? ska man rensa det ofta? ibland? aldrig?

Cachen gör att bilder och sånt från hemsidor sparas på datorn i någon mapp så det gör att snabbare och ladda hemsidorna.

När man ska rensa cachen är väll upp till var och en vad man tycker. Själv rensar jag min väldigt sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det INGEN som kan svara på mina frågor?

1.

I Internet Explorer så kommer den sidan som man senast besökt längst upp i

"Adressfältslistan", men i Firefox så kommer adresserna i den ordning som man besökte

dem från början. Vet inte hur jag ska föklara men hoppas ni förstår.

Kan man ställa in någon inställning så att det blir som i IE fast i Firefox?

2.

Jag har just nu en bakgrund som är ganska vit, och då syns inte ikonernas text så bra...

kan man ändra färgen på dem?

Om du kan sluta tjata sen så

1. Nej. Tror inte det.

2. Ja. Det går. Högerklicka på skrivbordet>egenskaper och leta lite där. Vet var det är men inte på rak hand. Leta lite bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du kan sluta tjata sen så

1. Nej. Tror inte det.

2. Ja. Det går. Högerklicka på skrivbordet>egenskaper och leta lite där. Vet var det är men inte på rak hand. Leta lite bara.

Okej. Tack så mycket för svaren!

Ursäkta mitt tjat. Men det kändes som att alla frågor besvarade, utom mina. ;)

Ny fråga:

Om man har DC++, MÅSTE man dela ut saker för att kunna ladda hem saker?

Osäker på om det är Warez, om så är fallet, editera bort det som ska bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du kan sluta tjata sen så

1. Nej. Tror inte det.

2. Ja. Det går. Högerklicka på skrivbordet>egenskaper och leta lite där. Vet var det är men inte på rak hand. Leta lite bara.

Du ska inte bli arg för att han tjatar, jag förstår honom.

Alla hänvisar till den här tråden hela tiden "MEN KOLLA I DATORHJÄLPSTRÅDEN FFS VAD ÄR FELET MED DEN TRÅDEN !!?!?!??!?!?"

Felet är att man nästan aldrig får svar, man måste göra som RavenE tjata, tjata, tjata, tills någon blir trött på ens frågor och besvarar dem bara för att få tyst på en.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska inte bli arg för att han tjatar, jag förstår honom.

Alla hänvisar till den här tråden hela tiden "MEN KOLLA I DATORHJÄLPSTRÅDEN FFS VAD ÄR FELET MED DEN TRÅDEN !!?!?!??!?!?"

Felet är att man nästan aldrig får svar, man måste göra som RavenE tjata, tjata, tjata, tills någon blir trött på ens frågor och besvarar dem bara för att få tyst på en.

;)

@R2D2: Tack för svaret

Edit: x_simpa_x, du är den första som skrivit mitt namn rätt! Alla andra brukar skriva "Raven"

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska inte bli arg för att han tjatar, jag förstår honom.

Alla hänvisar till den här tråden hela tiden "MEN KOLLA I DATORHJÄLPSTRÅDEN FFS VAD ÄR FELET MED DEN TRÅDEN !!?!?!??!?!?"

Felet är att man nästan aldrig får svar, man måste göra som RavenE tjata, tjata, tjata, tills någon blir trött på ens frågor och besvarar dem bara för att få tyst på en.

Om nån vet, så svarar dom säkert. Vet ingen spelar det ingen roll om man skapar en ny tråd och får standardsvaren "starta om, installera om, prova det här programmet istället" eller nåt sånt.

*edit*

Och nej, jag var inte arg.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om nån vet, så svarar dom säkert. Vet ingen spelar det ingen roll om man skapar en ny tråd och får standardsvaren "starta om, installera om, prova det här programmet istället" eller nåt sånt.

*edit*

Och nej, jag var inte arg.

Nej, men du visste ju svaret eller hur ?

Öch du svarade ju inte de andra gångerna alltså är det bevis på att man oftast inte svarar.

Så ibland skapar man en ny tråd för att få uppmärksamhet på sin fråga, då brukar en del svara.

Njae, du kanske inte var arg, men det lät så i "Om du slutar tjata", men men, fel kan man ha.

RavenE : Jag är bokstavsknullare ^^,

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men du visste ju svaret eller hur ?

Öch du svarade ju inte de andra gångerna alltså är det bevis på att man oftast inte svarar.

Så ibland skapar man en ny tråd för att få uppmärksamhet på sin fråga, då brukar en del svara.

Njae, du kanske inte var arg, men det lät så i "Om du slutar tjata", men men, fel kan man ha.

RavenE : Jag är bokstavsknullare ^^,

Jag var nästan helt säker på att det inte gick. Och det gör det förmodligen inte för att ingen har svarat.

Jag svarade inte dom andra gångerna han frågade om firefoxgrejen (det med ikonerna har jag missat) eftersom jag inte var helt säker.

Nu kommer du säkert skylla på att "meh, du missade det med ikonerna. därför suger datorhjälpstopicen" eller nåt sånt.

Men det skulle bli himla fullt i allmänt-delen om alla skulle skriva en egen tråd för varje fråga.

Jag sa "sluta tjata" för att han har frågat några gånger nu. Ingen vet mer för att man överdriver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var nästan helt säker på att det inte gick. Och det gör det förmodligen inte för att ingen har svarat.

Jag svarade inte dom andra gångerna han frågade om firefoxgrejen (det med ikonerna har jag missat) eftersom jag inte var helt säker.

Nu kommer du säkert skylla på att "meh, du missade det med ikonerna. därför suger datorhjälpstopicen" eller nåt sånt.

Men det skulle bli himla fullt i allmänt-delen om alla skulle skriva en egen tråd för varje fråga.

Jag sa "sluta tjata" för att han har frågat några gånger nu. Ingen vet mer för att man överdriver.

Då kunde du sagt "jag tror inte det går" det gjorde du ju i och för sig tillslut men i alla fall.

Jag har aldrig sagt att den här tråden suger, jag sade att jag förstod att han tjatade eftersom att det är svårt att få hjälp, fast jag nämde det med att det aldrig är någon som svarar eller något sånt.

Nej, men de som visste skulle förmodligen svara eftersom han tjatar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...