Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad är detta?

Tar upp 469mb.

CPU chip Intel 80386 (i386 chip), alltså filer till just din intel processor.

Kan också vara en mapp med Windows XP filer.

Skulle gissa på #2.

Det är #2 ja.

Det är oftast precis samma filer som finns på Windows XP-skivan, kanske är den lite annorlunda om du har Service Packs installerade o.s.v. Fördelen med att ha den är att den kan ersätta XP-skivan t.ex. när du ska installera hårdvara som inte har drivrutiner installerade, så slipper du ta fram XP-skivan.

Det är däremot inget farligt med att ta bort den eller bränna ut den på skiva (bränn skiva kan vara smart om mappen skiljer sig från XP-skivan, eller om du inte ens fick med XP-skiva).

Windows behöver den inte för att fungera men den kan vara bra att ha, kort sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi ändå är inne på det: Jag har en mapp mitt i C:\ som heter "f9ee1d149cf0f4d3194b", och den innehåller textfilen "msxml4-KB927978-enu.log". Det som är listat i denna jäkligt långa loggfil har datumstämplar, och alla rader har skapats på sex sekunder, hela skiten på ungefär 2600 rader. Kan man ta bort den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi ändå är inne på det: Jag har en mapp mitt i C:\ som heter "f9ee1d149cf0f4d3194b", och den innehåller textfilen "msxml4-KB927978-enu.log". Det som är listat i denna jäkligt långa loggfil har datumstämplar, och alla rader har skapats på sex sekunder, hela skiten på ungefär 2600 rader. Kan man ta bort den?

Jag frågade om det för några veckor sedan. Kommer faktiskt inte ihåg vad svaret blev.:shifty:

..men eftersom den ändå bara är 282 Kb stor så låter jag den vara.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går inte att bränna igen för mig-.-

Testat att bränna med både Nero och Roxio, inget fungerar.

Har testat att försöka uppdatera med LiveUpdate men står bara att jag har det senaste-.-

Här är en log-filen efter en av bränningarna.

Behöver hjälp fort som fan, blir enorm tacksam om någon fixar detta.

Pözz.

Log.txt

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt göra en ny partion på ca 40 gig, använder Acronis Disk Director, men när jag väll ska ska dela upp min hdd så blir den nya partionen inte mindre än 162.3 gig. Någon som vet fall det går att göra den mindre eller är det min hdd som vägrar?

Edit: Hårddisken är en Seagate Barracula 7200 320 gig.

post-5006-1173968941_thumb.jpg

Redigerad av Nerheden
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt göra en ny partion på ca 40 gig, använder Acronis Disk Director, men när jag väll ska ska dela upp min hdd så blir den nya partionen inte mindre än 162.3 gig. Någon som vet fall det går att göra den mindre eller är det min hdd som vägrar?

Edit: Hårddisken är en Seagate Barracula 7200 320 gig.

Det kan vara så att din nuvarande partition tar upp 160 gb. I så fall så får du göra den till 160, skapa den nya och sen förminska stegvis för att skyffla över allt tills den är 40gb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...