Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag behöver hjälp ASAP! Jag snålar på mina sista Mb på min hårddisk, så jag måste bränna. När jag startar Nero och lägger till alla filer och tycker jag är klar, går jag vidare till bränningsprocessen. Då står det bara "Drive is in use by another application", och skivan matas ut, Nero går tillbaka till "What do you want to do now?" och ingen bränning påbörjas.

Vaddå "another application"? Det har aldrig hänt förr, utom när jag försökte med samma projekt. Inga skivläsar-användande program är igång, så vad ska jag göra? :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle vilja ha hjälp med en grej angående Windows Vista/XP:

Har nu Windows Vista installerat med en sjuhelsikes många filer (filmer, musik etc.).

Men eftersom att Vista är för bra för min dator, så vill jag gärna byta tillbaka till Windows XP.

Finns det något sätt att få byta till Windows XP samtidigt som man behåller sina filer och dokument?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nedladdningshastighet med torrents.

Om man tankar från t.ex. PirateBay så är det uppenbarligen en spärr som gör att man inte kan ladda ner hur fort som helst, utan nedladdningshastigheten begränsas med avseende på uppladdningshastigheten. Jag är en leecher och föredrar att sätta en limit på typ 10kb/s upp på sånna sidor där jag inte bygger ratio, men då går å andra sidan nedladdnignen ner till ~50kb/s. Stänger jag limiten så stiger den till 100-300 kb/s. Min fråga är om man kan haxxa bort det där på nåt sätt?

Har 8/0,8-lina btw.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jasså, hur gör man då?

Vad menar du med "installerar grafikkortet"? Undrar du hur man moneterar fast det i datorn eller hur man installerar drivrutiner/mjukvara?

För installation av drivrutiner så besöker du tillverkarens (oftast ati eller nvidia) hemsida och letar reda på drivrutinerna för ditt grafikkort.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad menar du med "installerar grafikkortet"? Undrar du hur man moneterar fast det i datorn eller hur man installerar drivrutiner/mjukvara?

För installation av drivrutiner så besöker du tillverkarens (oftast ati eller nvidia) hemsida och letar reda på drivrutinerna för ditt grafikkort.

Jo, grafikkortet är fast i datorn.

Har du någon sida där man installerar drivrutinerna?

Jag vet inte vilka som är tillverkarna ( <_< ), var ser man det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger detta er något?

Edit: Nu blev det fel,

Men iaf, bilden är på länken där uppe.

Hmm, konstigt. Det brukar stå vad man har för kort där även om inte drivisarna är installerade. Men prova det BOT sa då och lägg till ny maskinvara (sök automatiskt eller leta från lista) i kontrollpanelen. Annars får du väl öppna datorn och läsa på kortet eller leta reda på manualen/info om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, konstigt. Det brukar stå vad man har för kort där även om inte drivisarna är installerade. Men prova det BOT sa då och lägg till ny maskinvara (sök automatiskt eller leta från lista) i kontrollpanelen. Annars får du väl öppna datorn och läsa på kortet eller leta reda på manualen/info om datorn.

Men, vet ju inte vart jag ska trycka, när jag tar där att lägga till/ta bort saken och sen lägg till, så får jag fram saker att jag ska lägga till via microsoft eller diskett/CD.

Ska man ta CD, och leta fram skivan och installera det?

Vet imed inte var skivan är <_<

-----

@ Gizmo: Nej. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...