Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

har fått det å fungera (Eller pappa) att ha flera filmer på en dvd skiva och dvd:n klarar inte divx.

Hmm, knas. Min klarar inte att spela upp flera filmer. Men sen är det ju inte världens bästa heller; köpt på Teknikmagasinet för 399kr. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Behöver snabbbt ett program som kan spela in ljud från datorn i rikigt bra kvalitet, då jag bara har ett demo på fruity loops och det beatet jag gjort kan jag inte spara men jag vill ändå ha beatet.

Eftersom det är ljudkortet som sköter inspelningen så får du inte bättre kvalitet för att du har något speciellt program.

Audacity funkar bra, dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, jag behöver hjälp snabbt.

I skolan just nu håller vi på med ett specialarbete, och nu idag har jag suttit och skrivit över en och en halv sida, när plötsligt Håller med till 100%! hänger sig och jag har inte hunnit spara !. Håller med till 100%! är fortfarande igång, så finns det någon schans att jag kan rädda allt det jag har skrivit ?

Tacksam för svar / hjälp /whatever snabbt !

JAG har lyckats återskapa dokument, när W ord har kraschat, genom att få fram den här rutan "W ord svarar inte, tryck här för att avsluta" eller vad fan det nu är (enklast genom att trycka på krysset några gånger).

Då stängde w ord av sig, men precis innan gjorde den en kriskopia av dokumentet, som fin öppnades nästa gång jag startade Håller med till 100%!.

Om du kan se texten kan du för säkerhets skull ta en print screen på det du ser, mycket lättare än att skriva om allt sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JAG har lyckats återskapa dokument, när W ord har kraschat, genom att få fram den här rutan "W ord svarar inte, tryck här för att avsluta" eller vad fan det nu är (enklast genom att trycka på krysset några gånger).

Då stängde w ord av sig, men precis innan gjorde den en kriskopia av dokumentet, som fin öppnades nästa gång jag startade Håller med till 100%!.

Om du kan se texten kan du för säkerhets skull ta en print screen på det du ser, mycket lättare än att skriva om allt sen.

Den gjorde alltså en kriskopia helt av sig självt efter att du hade tryckt på "avsluta nu"? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett problem med Flyff..

Varför skriver jag det här?

Jo.

Det är ett dator problem, och jag tycker inte att Flyff tråden är inte så aktiv till detta.

När jag startar spelet så står det:

DirectSound init failed.

(ny ruta)

Warning: Nothing will be rendered.

The reference devicewas selected, but your computer only has a reduced-functionality reference device installed.

Install the DirectX SDK to get full reference device.

(ny ruta)

Generic application error enable rebug output for detailed information

This sample will exit now

-------

Och en sak till, en tönt fråga.

Hur installerar man ljudet till datorn? *lol* (är inte så bra på datorer)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag surfar med Firefox, och vill att när jag klickar på en direktlänk till en .wmv film, att filmen ska börja spelas direkt i webbfönstret utan att jag måste ladda hem den först.

Kan jag göra så att den börjar spela upp i t.e.x RealPlayer i ett Firefox-fönster?

---

^ I bet no-one understand

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har problem med mikrofon, har testat två olika i datorn, dock får jag de inte att fungera. Jag har provat att sätta de både i uttaget på framsidan av chassit och där bak direkt in i ljudkortet. Som förövrigt är ett X-Fi XtremeMusic från creative.

"Ljudet" är inte avstängt i kontrollpanel->ljud och inte heller i mjukvaran till kortet.

Finns det något annat jag kan göra?

Datorn fick jag 1-2 dagar innan julafton och sen dess har jag inte provat så det har aldrig funkat.

Tack på förhand!

:'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle någon snäll forumit kunna hjälpa mig med alla processer som körs i bakgrunden i min dator hela tiden? Jag skulle kunna behöva något program som berättar vad dom gör eller liknande så jag kan ta bort dom från datorn för alltid. Visst, några vet jag men dom behöver jag också. Aja, tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min storebrors vän tänker köpa en bärbar dator för runt 10 000 kr. Denna tänker han använda för att skapa musik, dvs inte något som helst spelande. Han är inte intresserad av ett übergrafikkort. Inte heller av mycket hårddiskutrymme eller ljudkort då han tänker köpa till detta och köra externt via USB-portarna, och inte en fantastiskt enorm skärm. Vad han däremot är intresserad av är en snabb processor och mycket RAM-minne, som även det är snabbt. Förmodligen är det en Intel Core Duo-processor han vill ha och... DDR2-minne, är det vad man skulle föredra?

Hur som helst, jag blev ombedd att kolla upp lite åt honom. Är inne på webhallen och spawnar just nu, men är det någon som kan lista några saker som är att föredra? Kanske även datorer att föredra?

@Boomer

http://www.processlibrary.com/ är att föredra. Lite segt att göra allt manuellt, men jag brukar använda detta.

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...