Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jasså, CODEC står det, är det ett slags ljudkort? :blink:

Okey, har någon en susning hur man installerar det nu?

Nej, hehe. det är nog inte ditt ljudkort..

Gör så här:

Tryck START->Kör-> och tryck in "Dxdiag". sen när det fönstret kommer upp så trycker du på ljud. där ska ditt ljudkort stå. >_<

Men hur menar du med installerar?

För datorn ska ju automatiskt installera en program vara, sen finns det ju mer "Saker" på cd:n man oftas får med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, hehe. det är nog inte ditt ljudkort..

Gör så här:

Tryck START->Kör-> och tryck in "Dxdiag". sen när det fönstret kommer upp så trycker du på ljud. där ska ditt ljudkort stå. -_-

Men hur menar du med installerar?

För datorn ska ju automatiskt installera en program vara, sen finns det ju mer "Saker" på cd:n man oftas får med.

:blink:

Inget ljudkort hittades. Om det finns ett bör du installera en ljuddrivrutin från maskinvarutillverkaren.

:lol:

Jag installerade om hela datorn ju, sen kunde jag inte ha något ljud.

Nu står det att jag inte har något ljudkort!

Måste hitta drivrutiner, tror jag.

Måste man köpa ett nytt ljudkort för att få ljud?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hitta skivorna som kom med ljudkortet/moderkortet.

Som jag sa innan, det är ingen sån dator, det är bara en massa saker som man har slängt ihop, "hemmabygge".

Tror nog inte att det kom med någon skiva.

Finns det ändå något chans att installera ljudet?

Finns det ingen fil som man kan ladda ner som hjälper mig att hitta drivrutiner?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag sa innan, det är ingen sån dator, det är bara en massa saker som man har slängt ihop, "hemmabygge".

Tror nog inte att det kom med någon skiva.

Finns det ändå något chans att installera ljudet?

Finns det ingen fil som man kan ladda ner som hjälper mig att hitta drivrutiner?

Även med hemmabyggen får man med drivrutinsskivor.

Om du inte vill ta reda på vilket moderkort du har (eftersom det antagligen är inbyggt) så får du köpa ljudkort, ja. Men försök ta reda på det istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har plötsligt börjat få upp den här rutan när jag försöker starta Firefox!

Jag kommer inte ut på nätet. Men med IE så går det fint.

Jag la nyss till ett tillägg kan det vara det som är problemet? Och hur tar du bort det här senaste tilläget i så fall?

Du tar bort det genom Verktyg -> Tillägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har plötsligt börjat få upp den här rutan när jag försöker starta Firefox!

Jag kommer inte ut på nätet. Men med IE så går det fint.

Jag la nyss till ett tillägg kan det vara det som är problemet? Och hur tar du bort det här senaste tilläget i så fall?

http://img50.imageshack.us/img50/346/hahahahaqn1.png

Det senaste/valfritt tillägget tar du bort via: Verktyg - tillägg - markera det du vill ta bort - avinstallera.

Men hur man tar bort det utan att vara inne i Firefox vet jag inte. :blink:

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag trycker alt+pil upp+pil vänster så blir det någon slags spärr och alt reagerar inte. Det hörs också ett "beepande" öjud från datorn när kombinationen trycks in. Det är så på många tangentbord, men går det att ta bort på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag trycker alt+pil upp+pil vänster så blir det någon slags spärr och alt reagerar inte. Det hörs också ett "beepande" öjud från datorn när kombinationen trycks in. Det är så på många tangentbord, men går det att ta bort på något sätt?

Låter som att det kan vara gränsen för hur många knapptryck tangentbordet kan registrera samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det senaste/valfritt tillägget tar du bort via: Verktyg - tillägg - markera det du vill ta bort - avinstallera.

Men hur man tar bort det utan att vara inne i Firefox vet jag inte. :blink:

Ja men detta är ju jätte dåligt!

Kan det vara tilläget som börjat krångla? MAn måste ju kunna radera det utan att öpnna ff!?

Hur gör man en systemåterställning då?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men detta är ju jätte dåligt!

Kan det vara tilläget som börjat krångla? MAn måste ju kunna radera det utan att öpnna ff!?

Hur gör man en systemåterställning då?

Mjo, det borde gå, har dock ingen aning om hur,

Systemåterställning:

Start - alla program - tillbehör - systemverktyg - systemåterställning.

Där väljer du hur långt tillbaka du vill gå. OBS. ALLA program/filer/etc. du lagt till under tiden mellan senaste "checkpoint" och idag försvinner. Tror jag iaf. :blink:

Kolla noga då du kör återställningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...