Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

Okej, är tillbaka med en till fråga om bränning. Om jag ska bränna cirka tre filmer på en dvd-skiva, och har separata undertext-filer till filmerna, hur ska jag bränna då för att textfilerna ska fungera då jag spelar upp?

Använder Nero 6.

Edit: Post 200 i denna tråden! :P

:)

Fuck, ny sida.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad är intärn minne och vad e det bra för? och om man ska köpa en ny bra processor vad ska man köpa då?

Steg 1: Sluta särskriva - Intärnminne. Inte helt bra än.

Steg 2: Stava rätt - Internminne. Super!

Steg 3: Läs - http://sv.wikipedia.org/wiki/Arbetsminne

Alla processorer fungerar inte på alla moderkort, därför kan man inte bara köpa en nya processor om ens dator är av lite äldre variant. Intel har ett gäng bra och prisvärda processorer i Core 2 Duo-serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såhär gjorde jag.

Först stoppade jag i minneskortet i min k750i(fattar inte vad du snackar för skit om minnesluckor :/)

Efter det stoppade jag in schladden som följde med först i min mobil och sen på baksidan av datorn.

När jag gjort det kom det upp "Ny maskinvara upptäckt" och jag kunde sedan bläddra i mobilens och minneskortet direkt från "Den här datorn".

Lycka till :P

Nu, äntligen. Startade om datorn efter att ha bråkat lite med Enhetshanteraren. Datorn upptäckte när jag kopplade in/ur telefonen, men ville inte visa den. Din metod borde ju ha funkat, men den ville inte det :shifty:

Fuck, ny sida.

Varför är alla så rädda för att få ny sida överallt? Förr var det en bonus?! :)

Vad är intärn minne och vad e det bra för? och om man ska köpa en ny bra processor vad ska man köpa då?

Wikiwiki! Kolla "Uses of RAM".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Steg 1: Sluta särskriva - Intärnminne. Inte helt bra än.

Steg 2: Stava rätt - Internminne. Super!

Steg 3: Läs - http://sv.wikipedia.org/wiki/Arbetsminne

Alla processorer fungerar inte på alla moderkort, därför kan man inte bara köpa en nya processor om ens dator är av lite äldre variant. Intel har ett gäng bra och prisvärda processorer i Core 2 Duo-serien.

en intel penutim 4 e typ bara skit eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antagligen därför att den tog bort alla "Temp"-filer eller vad beror de på ?

Japp, det är därför.

Har hänt så för mig med en gång, är ganska jobbigt då man inte hade en aning om att det skulle hända.

Tror det blir lika om man rensar cookies i Firefox -> Verktyg ->... etc. också.

Edit: Hej på dig, Ärrtvå. brows_826023_0.gif

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt bra program, tog bort hela 1,8 gig för mig :)

Men däremot när jag såg min startsida (superstart) så var min profil borta därifrån :P

Antagligen därför att den tog bort alla "Temp"-filer eller vad beror de på ?

För att du valde att ta bort cookies. Läs manualer och sånt innan du tar bort 1,8gb med "skit".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är alla så rädda för att få ny sida överallt? Förr var det en bonus?! :)

Inte så kul att vara först på en sida och inte skriva något annat än " :rolleyes: ".

Frågar igen, måste bränna ut alla filmer ganska snart.

Okej, är tillbaka med en till fråga om bränning. Om jag ska bränna cirka tre filmer på en dvd-skiva, och har separata undertext-filer till filmerna, hur ska jag bränna då för att textfilerna ska fungera då jag spelar upp?

Använder Nero 6.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en Seagate Barracuda 80GB 7200rpm IDE i min fattiga dell-dator jag fått av skolan. Den har alltid funkat utmärkt. Den där lilla pluppen som man kan flytta på hårddisken där vid kontakterna satt såhär:

::[:]:

alltså på de två plupparna näst längst till höger. Om man läser texten på hårddisken så kan man inte se vad pluppen gör för mening där, men om pluppen sitter längst till vänster, alltså

[:]:::

så är hårddisken master. Sitter pluppen näst längst till vänster, alltså

:[:]::

så är den "Cable select".

Nu hittade jag en likadan hårddisk som jag kopplade in i datorn. Jag har testat att ha den på både slave och cable select, medans den andra hårddisken, med windows installerat på, är master. Jag har provat olika kombinationer, men alltid står det på datorn när man startar den att det inte finns någon hårddisk installerad. Inte ens när jag satte tillbaks allt som det var innan funkade det, samma felmeddelande hela tiden, och ändå har jag försökt med massa olika inställningar i BIOS. Jag har såklart satt masterkabeln i hdd:n som var master och slavekabeln i slave-hdd:n.

Men ingenting fungerar, kan inte ens få tillbaks det som det var innan. Kan någon hjälpa mig?

Tack på förhand :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla processorer fungerar inte på alla moderkort, därför kan man inte bara köpa en nya processor om ens dator är av lite äldre variant. Intel har ett gäng bra och prisvärda processorer i Core 2 Duo-serien.

Jag har:

Grafik: 128 directX video card med pixel shader ver. 1,3 NVIDIA GeForce4 Ti 4200 med AGP8X

Operating System: Microsoft Windows Xp professional Service pack 2

system RAM: 511.5

CPU: Intel® Pentium® III processor CPU speed: 1,02 GHz

så de ända som jag behöver köpa e en ny processor ... för att kunna spela nyare spel för de e de som hindrar mig eller hur? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har:

Grafik: 128 directX video card med pixel shader ver. 1,3 NVIDIA GeForce4 Ti 4200 med AGP8X

Operating System: Microsoft Windows Xp professional Service pack 2

system RAM: 511.5

CPU: Intel® Pentium® III processor CPU speed: 1,02 GHz

så de ända som jag behöver köpa e en ny processor ... för att kunna spela nyare spel för de e de som hindrar mig eller hur? :rolleyes:

Nä. Du får köpa en helt ny burk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför fungerar inte mina Play & stop knappar på tagentbordet om jag vill byta/stanna/spela låtar i WMP? :rolleyes:

Måste man inte installera någon sorts drivrutin för sånt ska funka? jag fick göra det med mitt tangentbord :)

edit: @eminem33: Du får nog köpa ett nytt moderkort oxo om du ska byta processor ^^

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kalan: kan inde hårdisken vara sönder?

Jag märkte inatt att jag inte tryckt ner plupparna så långt ner som det gick, så problemet är löst nu. Testade att köra bara med den nya hårddisken, och ja, den var sönder. Men jag kan köra med min gamla nu iaf. Tack för hjälpen :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...